FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

8 שיטות להתפחת בצק שמרים בחורף הקר

אצלנו בישראל מזג אוויר קר הוא לא הבעיה הכי גדולה. אבל בכל זאת, מה עושים כשקר בחוץ ורוצים להתפיח בצק שמרים ללחם, עוגיות, מאפים או כל דבר אחר? למרות שהחורף מבקר אותנו רק 3-4 חודשים בשנה, החלטנו לעשות לכם סדר ולענות על השאלה: איך מתפיחים בצק בחורף, בעזרת 8 טיפים שימושיים במיוחד.

8 טיפים לזירוז התפיחה של בצק שמרים גם בחורף

1. התפחה בתנור. אולי השיטה המוכרת ביותר: התפחת בצק בתנור היא פתרון נהדר לימי החורף הקרים. איך להתפיח בצק בתנור? מעבירים את הבצק לקערה, מכסים בניילון נצמד ועוטפים במגבת.

• מחממים את התנור לטמפרטורה נמוכה (50-60 מעלות), לאחר שהתחמם מעט מכבים את התנור ומכניסים את קערת הבצק. נותנים לבצק לתפוח עד לגובה הרצוי.

• אם התנור או הטוסטר שלכם קטן מידי מכדי שתיכנס אליו קערת בצק, ניתן לפתוח את דלת התנור ולהניח את הקערה ממש בצמוד לתנור החם. התנור ישמש כמקור חום טוב עבור הבצק שלכם.

2. התפחת בצק במיקרוגל. שיטה מאוד דומה לשיטת התנור היא התפחת בצק במיקרוגל. מחממים את המיקרוגל עם כוס מים בתוכו, עד שהמים בכוס רותחים (בערך דקה – דקה וחצי). מכניסים את הבצק בתוך קערה עטופה במגבת ומניחים לתפיחה. בודקים מידי פעם, ובמידה והטמפרטורה במיקרוגל יורדת, מוציאים את הבצק, מכניסים שוב כוס מים לחימום המיקרוגל ומחזירים את הבצק.

נסו את אחת השיטות בפעם הבאה שאתם מתפיחים בצק לשבלולי שמרים קינמון.

3. שימוש במים חמים יותר. בימי חורף קרים מומלץ תמיד להשתמש במצרכים בטמפרטורת החדר, וכן במים פושרים ולא קרים, זה עוזר לבצק השמרים לתפוח מעט יותר מהר.

4. מים חמים. מקורות עם מים רותחים יכולים להוות סביבה חמימה מספיק עבור בצק השמרים שלכם, ישנן מספר שיטות להתפחת בצק שמרים בעזרת מים רותחים, הנה 2 השיטות הטובות ביותר:

• התפחה על בקבוק מים: שיטה פשוטה ויעילה – ממלאים בקבוק פלסטיק במים רותחים, מניחים אותו בקערה גדולה מאוד. מעל לבקבוק מניחים את הבצק ומכסים את הקערה עד לתפיחה.

לא יכולים לחכות? הכינו עכשיו חלה מתוקה.

• מעל סיר עם מים רותחים – עוד שיטה נוחה מאוד: מרתיחים סיר מלא במים. מניחים את הבצק בקערה שאותה מניחים מעל לסיר. חשוב לשים לב שהקערה לא נוגעת במים אלא מונחת ממש מעל הסיר. אדי המים החמים יעזרו לבצק לתפוח יותר מהר ויצרו עבורו סביבה חמימה.

5. בעזרת ראש שום. את השיטה הבאה לא כולם מכירים – עוטפים את הקערה בניילון נצמד ובמגבת ומעל המגבת מניחים ראש שום לא מקולף. לוקחים את קערת הבצק ומניחים בתוך שקית זבל (נקייה). סוגרים את השקים ומניחים להתפחה. 

6. ליד מקור חום. עוטפים היטב את קערת הבצק בניילון נצמד ומגבת ומניחים ליד מקור חום. לא משנה איזה מקור – כיריים, מפזר חום, מעל למוצרי חשמל (כמו מקרר או מייבש כביסה) או כל מקור חום אחר שנמצא בבית.

7. במקלחת. כן במקלחת, בזמן שאתם מתקלחים המקלחת מתמלאת אדים והופכת למקום חמים במיוחד. הכניסו את קערת הבצק עטופה היטב במגבת למקלחת והתקלחו במקלחת חמה. זה יעזור לבצק לתפוח מהר יותר ויחמם גם אתכם על הדרך 🙂

בדיוק בדרך למקלחת? הכינו בצק שמרים לגביניות וכנסו איתו להתקלח במקלחת חמה.

8. היעזרו בשמיכות צמר או פוך. לסיום, שיטת הסבתות הטובה ביותר – לתת לבצק אהבה, איך? על-ידי כך שתעטפו אותו בחום בין שמיכות הצמר והפוך שלכם. בחורף יותר מתמיד מומלץ להניח את קערת בצק השמרים מתחת למספר שמיכות. מתכון מעולה: רולדת שמרים במילוי פרג.

 אנחנו בטוחים שיש עוד הרבה שיטות טובות להתפחת בצק ונשמח ללמוד מכם – אתם מוזמנים לשתף אותנו בתגובות ולספר לנו מה השיטות שלכם לזירוז התפחת בצק שמרים בחורף?

💕 אולי יעניין אותך...
easy-honey-cinnamon-muffins
מאפינס דבש וקינמון זריזים לבוקר מתוק
vegan-orange-cake
מתכון לעוגת תפוזים טבעונית בלי הרבה בלאגן
Classic Butter Torte
טורט חמאה קלאסי • עוגה גבוהה ומהממת
classic-broccoli-pie
פשטידת ברוקולי קלאסית עם גבינה בולגרית
🆕 הכי חדשים
xr:d:DAF_rnF2-Rs:25,j:3825106507532240879,t:24041110
סלט פלפלים חריפים קלויים (חריף אש 🔥)
xr:d:DAF_rnF2-Rs:24,j:1452835404027134956,t:24041110
5 סלטים טריים ורעננים לשולחן החג
xr:d:DAF_rnF2-Rs:22,j:1345874896885733063,t:24041106
סלט בטטה אסייתי לאירוח מושלם
🔥 הכי פופולרי היום
pound-chocolate-cake-for-passover
עוגת שוקולד בחושה כשרה לפסח • מתכון קל בלי מיקסר
passover-salads-collection
סלטים לפסח • 22 סלטים מעולים לשולחן החג
green-bean-salad-recipes
סלט שעועית ירוקה טרייה • סלט חגיגי בקלות
baked-zucchini-recipe
6 מתכוני ירקות בתנור: קלים, טעימים, מומלצים!
passover-chocolate-cake
עוגת שוקולד כשרה לפסח שלא תחליפו אף פעם
Chocolate Tahini Fudge-min
שימושי: 12 קינוחים ועוגות פרווה כשרים לפסח
main-courses-for-passover-eve
עיקריות לפסח • 16 מתכונים מעניינים לערב החג
 סלמון? אתם הולכים להתמוגג מאוסף המתכונים הבא!!אתם מכינים אותם כל שבוע ותמיד תמיד מרוצים - קיבצנו יחדיו את 8 מתכוני הסלמון הכי אהובים באתר
מתכוני דג סלמון • 10 הכי פופולריים באתר
gluten-free-coffee-cookies
עוגיות נס קפה ללא גלוטן • רכות ונימוחות
best-side-dish-recipes-for-passover
תוספות לפסח • 21 התוספות הכי מוצלחות לחג
דילוג לתוכן