FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות

סודות מהמטבח: איך מכינים אורז אחד אחד?

במטבח הישראלי, אורז הוא באמת מצרך בסיסי, אנחנו מכינים אותו כמעט לכל ארוחת צהריים והוא קיים במבחר כל-כך רחב של סוגים. אפילו במכולת השכונתית אנחנו צפויים לפגוש במבחר אין-סופי של סוגים שונים של אורז. אז לפני הכל, כדאי לבקר בעמוד מתכוני אורז עם תוספות ולקבל רעיונות חדשים למנות עם אורז.

חדש! מדריך להכנת אורז במיקרו.

אז איך מכינים אורז אחד-אחד?

החלטנו לענות על השאלה הזאת אחת ולתמיד. איך עשינו זאת? חלק מהשפיות המוצלחות באתר הסכימו לשתף את הסודות מהמטבח שלהן לאורז מנצח וכמובן שצרפנו לכם גם מתכונים מעניינים.

המטבח של שרית: שרית מכינה אורז במגוון צבעים, הטיפ שלה לבישול אורז מעולה: "אני קודם מטגנת את האורז עם הבצל כמה דקות וב-20-25 דקות הראשונות לבישול האורז – לא פותחת את המכסה בכלל". > המתכון של שרית – אורז אדום עם פול.

אילנית בניזרי: אילנית מכינה מגוון מנות מצוינות, בין היתר ממולאות באורז, הטיפ שלה לבישול אורז איטי: "את האורז אני מטגנת קלות בשמן ומתבלת. רק לאחר מכן מוסיפה את המים ביחס של: על כל כוס אורז 2 כוסות מים, לאחר רתיחה מנמיכה להבה ולא פותחת מכסה עד לאידוי כל המים".

מירי יעקב: מירי מכינה הרבה סוגי אורז עם תוספות שונות, הטיפ שלה לבישול אורז מנצח: "את האורז אני מכינה בסיר טפלון ושמה פחות מים. כשהאורז עדיין לא מבושל עד הסוף, מכסה את הסיר במגבת ומכבה את הגז. לאחר מכן, משאירה את הסיר עם המגבת למשך עשר דקות עד רבע שעה כשהגז מכובה. לאורז בתוספת אטריות – מטגנת את האטריות שיזהיבו ואז מוסיפה את האורז, מוסיפה תמיד רק מים רותחים לבישול (לא מי ברז) ואז ישר מנמיכה ללהבה בינונית – נמוכה". > המתכון של מירי – מקלובה (עוגת אורז פרסי).

ליאת קאדר: ליאת מבשלת המון מנות, בין היתר מכינה אורז צבעוני, הטיפ שלה לאורז מוצלח: "כשהאורז מאודה מכבים את הגז ופותחים את מכסה הסיר – לא משאירים את הסיר סגור". > המתכון של ליאת – לבבות אורז צהוב.

אתי בן-שמעון: אתי מציינת שהיא "מכינה אורז הכי בסיסי – שתי כוסות מים על כל כוס אורז". הטיפ שלה לבישול אורז משודרג: " אפשר להחליף את המים בציר עוף צלול, זה משדרג את האורז וטעים מאוד". > המתכון של אתי – אורז עם בשר.

לסיכום – איך להכין אורז מושלם?

  1. מטגנים את האורז עם תבלינים ובצל, עד שהבצל הופך שקוף.
  2. מוסיפים לסיר מים רותחים ביחס של 2 כוסות מים על כל כוס אורז.
  3. מביאים לרתיחה, מנמיכים ללהבה נמוכה ומכסים עם מכסה (או עם מגבת ואז מכסה).
  4. מבשלים במשך 20-25 דקות מבלי לפתוח את המכסה כלל!
  5. פותחים את המכסה מיד לאחר אידוי המים (או בשיטת המגבת משאירים עוד 10 דקות).
  6. מערבבים היטב לאוורור האורז ומגישים.

ועוד כמה טיפים לבישול אורז

  • נוהגים לשטוף אורז לפני הבישול? חשוב מאוד לייבש אותו היטב ולא להכניס אורז רטוב לסיר.
  • כמה טיפות של לימון במי הבישול יעזרו להלבין את האורז ולהפריד בין הגרגרים.
  • רוצים אורז משודרג? שרית ואתי מציעות להשתמש בציר עוף במקום מים, זה נותן לאורז טעם מעולה!
  • אם לא יצא לכם אורז אחד-אחד, נסו להפריד אותו בסיום הבישול עם מזלג – זה עוזר לאוורר את האורז ומפריד אותו בצורה טובה.
  • מכינים אורז עם תוספות? אל תשכחו לקחת זאת בחשבון כשאתם מוסיפים מים לסיר. כמו כן, תוספות שאמורות להתרכך עם בישול האורז יש להוסיף עוד בשלב הטיגון הראשוני. לעומת זאת, תוספות אחרות מומלץ להכין בסיר נפרד ולשלב עם האורז רק בסיום הבישול.
  • בהכנת אורז מומלץ לבחור בסיר רחב ונמוך על פני סיר עמוק, כך שהאידוי והבישול יהיה אחיד יותר. כמו כן, עדיף לבחור בסיר קל על פני סיר כבד.
  • מכינים אורז במיקרוגל? הוסיפו לקערת המיקרוגל כוס אורז, ערבבו עם תבלינים ו- 2 כפות שמן ורק לאחר מכן הוסיפו מים לכיסוי האורז.

לסיום – כמה מתכונים מעולים להגיש עם האורז קציצות בשר ברוטב עגבניות. סופריטו תפוחי אדמה וחזה עוף. קציצות בשר ברוטב תפוחי אדמה ואפונה.

יש לכם טיפים מעולים להכנת אורז אחד-אחד? שתפו אותנו בתגובות!

🔥 הכי פופולרי היום
✨ אוספי מתכונים שימושיים
🆕 חדשים באתר
מומלצים לפסח!
דילוג לתוכן