FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות

איך להכין קייק פופס בלי מכשיר – מתכון מצולם

הצעקה האחרונה בעולם הקינוחים והעוגות הגיעה לישראל. מדובר בעוגות על מקל, או בשמן המקורי – קייק פופס. יש משהו כל-כך נחמד בחתיכה קטנה ועגולה של עוגה מצופה ב שיושבת על מקל. ויש לעוגות הללו גם כמה יתרונות גדולים כשמדובר באירוח: אין צורך לפרוס, לחלק למנות, להשתמש בסכו"ם ואין בלאגן. האורחים פשוט יכולים לבחור אחת מהעוגות וללכת, אפילו מבלי לשבת.

הכנת קייק פופס היא קלה יחסית, היא מתאימה מאוד לפעילות יצירתית עם הילדים. והאפשרויות הן אין-סופיות, מעוגת וניל פשוטה בציפוי שוקולד ועד עוגת דובדבנים מעוטרת. את המכשיר להכנת קייקפופס ככל הנראה כבר ראיתם, היום תקבלו מתכון לקייק-פופס ביתיים בלי מכונה או מכשירים מיוחדים. אם מעולם לא הכנתם עוגות על מקל, המדריך הזה הוא המקום המושלם להתחיל בו.

שלב 1 – הכנת העוגה

מתכון לעוגת קייק פופס בסיסית

עוגת קייק פופס בסיסית

להכנת הקייק פופס, אתם תצטרכו קודם כל להכין עוגה, שלאחר מכן תהפוך לעוגות קטנות על מקל. ניתן להכין כמעט כל עוגת טורט רגילה בטעם שוקולד, וניל, תפוז או כל טעם אחר שעולה לכם לראש.

הנה מתכון לעוגת וניל פשוטה שמתאימה לקייק פופס

120 גרם חמאה רכה

150 גרם אבקת סוכר

1 כפית תמצית וניל

2 ביצים בטמפרטורת החדר

180 גרם קמח תופח

4 כפות חלב, בטמפרטורת החדר

אופן ההכנה:

1. מפרידים חלבונים וחלמונים, את החלבונים מקציפים יחד עם הסוכר, עד לקצף יציב.

2. את שאר מצרכי העוגה מערבבים היטב בקערה גדולה עד לקבלת בלילה חלקה.

3. אל הבלילה מקפלים בעדינות את קצף החלבונים והסוכר, רק עד לאיחוד.

4. מחממים תנור ל-180 מעלות, משמנים היטב תבנית פיירקס ואליה שופכים את בלילת העוגה. מכניסים לתנור שחומם מראש עד שקיסם במרכז העוגה יוצא נקי לגמרי (בערך 10-15 דקות אפייה).

5. מחלצים את העוגה מהתבנית לנייר אפייה ומניחים לצינון – כך נראית העוגה לאחר האפייה. *שימו לב: העוגה לא משחימה אלא רק מעט מזהיבה.

עוגה קייקפופס מוכנה

העוגה מוכנה – חלצו אותה מהתבנית

שלב 2- פירורים פירורים

לאחר אפיית העוגה, תנו לה להתקרר לגמרי ו… התכוננו להשמדה! המטרה השלכם היא לפורר את העוגה לפירורים קטנים. עקבו אחר ההוראות:

1. כדי למנוע גושים ומרקם שונה – אנחנו חותכים את הקצוות הקשים של העוגה.

שלבי הכנת עוגות על מקל

מסירים את הקצוות הקשים

2. עכשיו נפרוס את העוגה ל-4 חלקים. כל רבע עוגה יוצר בערך 10 קייק פופס, כך שאם כמות זו מספיקה לכם, ניתן לעטוף את שאר הריבועים בנייר כסף ולהקפיא עד הפעם הבאה שיתחשק לכם להכין קייק פופס. מעוגה שלמה ניתן להכין כ-48 קייק פופס, כמובן שהמספר משתנה לפי אופי תפיחתה של העוגה, ניתן ליצור עד 60 קייק פופס מעוגה שתפחה היטב.

פריסת העוגה לפני הפירור

פורסים לרבעים

כך עוטפים את ריבועי העוגה בנייר כסף

עוגת קייק פופס להקפאה

טיפ לאחסון העוגה

3. בקערה גדולה מאוד החלו לפורר את ריבועי העוגה עם הידיים, הדרך הטובה ביותר לפורר היא בידיים, אבל ניתן להשתמש גם במעבד מזון. קודם כל פוררו לפירורים גדולים ואז שפשפו את הפירורים הגדולים בין 2 כפות הידיים ליצירת פירורים קטנים יותר. כך זה צריך להיראות:

פירורים להכנת קייקפופס

מפוררים לפירורים קטנים

שלב 3 – הכנת קרם וניל

לאחר שפוררתם את העוגה לפירורים דקים ככל האפשר, מכינים את הקרם שיעזור לעוגה להפוך דביקה יותר כדי ליצור כדורים.

המתכון לקרם וניל

80 גרם חמאה רכה

40 גרם גבינת מסקרפונה (שמנת מתוקה 33%)

200 גרם אבקת סוכר

1 כפית תמצית וניל

אופן הכנת הקרם:

מערבבים יחדיו את החמאה וגבינת השמנת. מוסיפים אבקת סוכר ומערבבים שוב. לבסוף, מוסיפים תמצית וניל ומערבבים. מכסים ומכניסים למקרר לחצי שעה לפני השימוש.

מאחדים את הפירורים עם הקרם

מוסיפים מקרם הוניל לקערת הפירורים כף גדושה בכל פעם ומערבבים היטב. המטרה היא להגיע למרקם של בצק, במידה וכף אחת לא הספיקה, מוסיפים כף נוספת ומערבבים. 2 כפות מקרם הוניל אמורות להספיק כדי לגבש את העוגה ולהפוך אותה לבצק. לאחר לישה, עוטפים את קערת הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שעה. הבצק צריך להיות יציב, אבל לא קשה מידי.

בדיקת המרקם – המרקם צריך להיות כמו של בצק עוגיות רגיל. כדי לראות אם הבצק מוכן פשוט לוקחים כמות קטנה מהתערובת ומכדררים לכדור בכף היד – הכדור אמור להיות גמיש ולא להתפורר. אל תוסיפו יותר מידי קרם, כמות גדולה של קרם תהפוך את הכדורים לדביקים וכבדים מידי והם פשוט יפלו מהמקל כאשר תנסו לטבול אותם בשוקולד.

שלב 4 – ועכשיו מכדררים

קייקפופס מוכנים לפני הקפאה

מכינים כדורים ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה

את השלב הזה הילדים יכולים לעשות. קחו חתיכה קטנה מהבצק וכדררו אותה עם הידיים לכדי כדור בגודל של כדור פינג-פונג עגול ויפה. הכדורים לא צריכים להיות מושלמים. מרפדים תבנית (שתוכלו להכניס למקפיא) בנייר אפייה ומניחים כל כדור על גבי התבנית. מכסים בנייר כסף ומכניסים למקפיא למשך 20 דקות.

שלב 5 – ממיסים שוקולד

ממיסים חבילת שבבי שוקולדצ'יפס בקערה, פשוט כי הם המתאימים ביותר לציפוי. ניתן לבחור שוקולדצ'יפס מריר, חלב או לבן. שלב המסת השוקולד הוא הכרחי ליצירת קייק פופס מושלמים, ניתן להמיס על בן-מארי או במיקרוגל.

הנה פירוט להמסת השוקולד ב-2 הדרכים:

המסת שוקולד במיקרוגל – הניחו את שבבי השוקולד-צ'יפס בקערה שמתאימה למיקרוגל ומקמו אותה במרכז המיקרו, הפעילו לחצי דקה וערבבו את השוקולד (בשלב זה השוקולד עוד לא נמס לחלוטין), הכניסו לחצי דקה נוספת, הוציאו וערבבו שוב. חזרו על הפעולה עד להמסת השוקולד לחלוטין. כאשר השוקולד נמס, ערבבו אותו היטב עד לקבל מרקם חלק ומבריק.

המסת שוקולד בבן-מארי – ממקמים סיר עם מים רותחים על הגז ועליו מניחים קערה קטנה (שימו לב הקערה לא צריכה לגעת בתחתית הסיר) עדיף לבחור קערה או סיר קטן עם ידיות שייתלה על הסיר הגדול ליציבות מושלמת. הטריק בבן-מארי הוא לא להפסיק לערבב, ערבבו את השוקולד כל הזמן, עד שהוא נמס לחלוטין, הסירו מהגז והתכוננו לטבילה.

שלב 6 – ציפוי הקייק פופס

הרגע לו חיכינו הגיע, זה הזמן להוציא את הכדורים שלנו מהמקפיא ולהתחיל לצפות. הכינו את כל המצרכים לפני.

מה תצטרכו לשלב זה? – קערת שוקולד מומס – מקלות לסוכריות – קעריות קטנות עם תוספות לבחירה (סוכריות / קוקוס / גבישי סוכר וכד'..) – כדורי קייק פופס מוכנים – מסננת עם חורים גדולים או ספוג מעמד להנחת הקייק פופס המוכנים.

פועלים מהר, כדי להגיע לציפוי מושלם. הנה סדר הפעולות:

1. טובלים את קצה המקל בשוקולד המומס ומחדירים למרכז כל כדור, מחזירים את הכדורים עם המקלות לתבנית המרופדת בנייר אפייה.

עוגה על מקל

טובלים את המקלות בשוקולד ומחדירים למרכז הכדור

2. טובלים כל כדור בקערת השוקולד עד לכיסוי מושלם, מרימים ומעל הקערה ממשיכים לסובב את הכדור עד שכל השוקולד העודף נוזל ממנו לחלוטין. מנקים את המקל מהשוקולד העודף עם הידיים לקבלת מראה אסתטי יותר.

ציפוי שוקולד לקייק פופס

מצפים בשוקולד מומס

3. את הכדורים המצופים טובלים בתוספת הרצויה. טובלים מכל הצדדים לכיסוי מושלם.

ציפוי הקייק פופס בסוכריות

מגלגלים בתוספות מעניינות

4. מעמידים את הקייק פופס המצופים על מסננת הפוכה או על ספוג (בשלב הזה ניתן להיות יצירתיים ולהשתמש בקופסת נעליים).

5. מעבירים את המעמד למקרר עד להגשה.

הקייק פופס שלנו מוכנים להגשה – סדרו אותם בכלי יפה והחלו לזלול!

קייק פופס על מקל - מוכנים להגשה

הקייק-פופס מוכנים להגשה

מכירים עוד מתכונים לעוגת קייק פופס בלי מכשיר? שתפו אותנו בעוגות שלכם – שוקולד, תפוזים או וניל, איך אתם אוהבים את הקייק-פופס שלכם?

🔥 הכי פופולרי היום
✨ אוספי מתכונים שימושיים
🆕 חדשים באתר
מומלצים לפסח!
דילוג לתוכן