קורנפלור • מה זה, איך משתמשים + מתכון לדייסה המושלמת

  פורסם בתאריך   על ידי   אין תגובות

קורנפלור, הידוע בתור עמילן תירס, מופק מנבט התירס עצמו ומגרעיני הקלח. הקורנפלור משמש אותנו בעיקר לבישול ולאפייה, נמצא אותו הרבה בעוגות גבינה אפויות. בנוסף, ניתן להשתמש בעמילן להסמכת רטבים, מרקים והכנת בלילות.

איך משתמשים בקורנפלור?

הסמכת רטבים ומרקים: בעזרת אבקת הקורנפלור ניתן להסמיך מרקים וליצור מרקם סמיך וטעים במיוחד.

תחליף לקמח: לעתים הקורנפלור משמש כתחליף לטיגון ולציפוי קריספי (כמו בטמפורה למשל).

הכנת בלילה לעוגה: עוגות גבינה לרוב מכילות אבקת קורנפלור כתחליף לקמח רגיל, הקורנפלור עוזר לייצב את העוגה, גם בעוגות גבינה קרות.

דייסת קורנפלור

מתכון לדייסת קורנפלור מושלמת

  • 2 כפות קורנפלור
  • מלח לפי טעם
  • 3 כפות סוכר
  • קמצוץ קינמון טחון
  • 2 כוסות חלב

אופן ההכנה

  1. מערבבים יחד קורנפלור, מלח, סוכר וקינמון בסיר גדול.
  2. מוסיפים את החלב ומחממים על אש בינונית-גבוהה.
  3. מבשלים למשך 25 דקות ומערבבים כל 5 דקות, עד לקבלת מרקם סמיך.
  4. מורידים מהאש, מצננים למשך 5 דקות ומגישים.

עוד מתכוני דייסות טעימים:

אילו ערכים תזונתיים יש בקורנפלור?

בעוד רבים מחפשים תחליפים לקמח חיטה, בייחוד אנשים הרגישים לגלוטן, לרוב יפנו לקורנפלור בתור תחליף ראוי וזאת בגלל שקמח התירס כמעט אינו שונה בטעם וניתן לשימוש במגוון אפשרויות. בנוסף לטעם והצבע המיוחדים של אבקת הקורנפלור, יש בו ערכים תזונתיים רבים:



1. אבץ: קמח הקורנפלור נחשב למקור טוב לאבץ אשר חיוני לתפקוד האנזימים בדם, מה שתורם לוויסות פעילות הגן בתאים, מחזק את המערכת החיסונית ומסייע בהמרת המזון לאנרגיה. בכוס קורנפלור אחת יש כ-2 מיליגרם אבץ, מה שנחשב כ-25 אחוז ממנת אבץ יומית מומלצת לנשים וכ-18 אחוז לגברים.

2. ברזל: כוס עמילן תירס מכילה 2.8 מיליגרם ברזל, שזה 35 אחוז ממנת ברזל יומית המומלצת לצריכה לגברים, 18 אחוז צריכה מומלץ לנשים. הברזל שאנו צורכים נהפך להומוגלובין, חלבון הנמצא בתאי דם אדומים ומקדם זרימת חמצן בריאה. בנוסף ידוע שברזל מסייע בהפקת אנרגיה ותורם לתאי הדם הלבנים בגוף להילחם בזיהומים ומחלות.

3. קרוטנואידים וויטמין A: הקרוטנואידים הם אלה שבעצם אחראים לגוון הזהוב של אבקת הקורנפלור, המשתייכים למשפחת האחראים על פיגמנט צבעי האדום, כתום וצהוב ומסייעים בתפקוד הרקמות ומניעת מחלות. בנוסף תרכובת הקרוטנואידים מסייעת בבריאות העין, מניעת מחלות עיניים וראיה חדה וברורה יותר. קרוטנואידים אחרים, כגון בטא קרוטן מתפרקים לוויטמין A התומך במערכת החיסונית, גדילת תאים וכמויות של תאי דם אדומים.

4. סיבים: כאשר אנו צורכים קמח תירס אנו מתמלאים ושבעים מהר יותר, מאחר וקורנפלור מלא בסיבים ובשילוב עם מים, מתנפח ונותן תחושה של שובע. הסיבים מסייעים לגוף להגיב טוב לאינסולין ולאזן את רמות הסוכר בדם. בנוסף הסיבים תורמים לבריאות כללית מאוזנת יותר, מניעת מחלות לב והפחתת הסיכון לסוכרת מסוג 2. כוס אחת של של קורנפלור מכילה 8.5 גרם של סיבים, 34 אחוז ממנה יומית של סיבים המומלצת לנשים ו-22 אחוז לגברים.



עוד מדריכי אפייה שימושיים:

קטגוריות: אפייה, כללי

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *


FoodisGood