צ’ק ליסט: הרגלים שהורסים כל דיאטה ואיך משנים אותם

  פורסם בתאריך   על ידי   אין תגובות

יש כל-כך הרבה סוגי דיאטות שונות, חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות. אבל על כמה דברים כולן מסכימות. כדי לרדת במשקל, או אפילו רק לשמור על המשקל הקיים חשוב לשים לב להרגלים ולאורח החיים. הנה 5 מההרגלים הגרועים ביותר שהורסים דיאטה ומאטים את תהליך הירידה במשקל.

הרגל 1 – מגזימים עם מזונות ומשקאות “דיאטטיים”

משקה דיאטטי

עוד לא נולד המשקה או המאכל הדיאטטי שכדאי לצרוך בצורה מוגזמת ולרדת במשקל. בעצם, משקאות ומאכלים דיאטטיים הם אך ורק משקאות ומאכלים טבעיים בדוגמת פירות, ירקות, דגנים מלאים ובעיקר מים.

אז איך משנים את ההרגל? זה פשוט – בכל פעם שאתם כמעט בוחרים במשקה או מאכל דיאטטי, בחרו במקומו במשקה או מאכל טבעי. רבים שהשילו ממשקלם מרגישים תקועים, אם אתם במצב הזה וצורכים משקאות דיאטטיים, שינוי בהרגל יעזור לירידה במשקל.



קראו גם:

הרגל 2 – חושבים שאוכל הוא חבר לכל צרה

דמות אוכלת פופקורן

רוב האנשים שסובלים מבעיות משקל סובלים גם בדרך כלל מאכילה רגשית. מנשנשים בעבודה כי קצת משעמם, או מתפנקים על מנה מושחתת אחרי יום רע.

אז איך משנים את ההרגל? כדי להיפטר מאכילה רגשית, יש לתרגל אכילה מחשבתית. היו מחושבים וקחו בחשבון את מה שקורה ברגע זה, בלי הסחות דעת כמו טלוויזיה. אכילה מחשבתית תעזור לכם להבדיל בין רעב אמיתי לבין שעמום, הרגשה רעה וכדומה.. שאלו את עצמכם “האם אני באמת רעב?” ורק לאחר שתענו בכנות לעצמכם תוכלו לשלוט באכיל הרגשית.



הרגל 3 – מנסים לשמור על דיאטה מושלמת, בלי “נפילות”

דיאטה מושלמת - דיאטה בלי נפילות

כשזה נוגע לאכילה, גישת הפרפקציוניזם היא פשוט גישה הרסנית ולא מציאותית. אם תנסו לשמור על הדיאטה ותכעסו על עצמכם בכל פעם על “נפילה”, אתם תגיעו מהר מאוד אל נקודת השבירה.

אז איך משנים את ההרגל? במקום לקחת על עצמכם תכנית תזונה קפדנית שלא בהכרך מתאימה לאורח החיים שלכם, התמקדו בהגדרת אסטרטגיה שתוכלוף עם מעט עבודה, להגשים במציאות. קחו בחשבון שיהיו “נפילות” לאורך הדרך ואולי אפילו תעלו במשקל שבוע אחד. אם נפלתם, לא משנה מאיזו סיבה, פשוט תחזרו למסלול, בלי רגשות אשם.

מתכונים מתוקים – בריאים, וטעימים:

הרגל 4 – נמנעים לחלוטין מהאוכל האהוב עליכם

שח-מט ירקות

דיאטה לא תחזיק מעמד לזמן רב אם תמנעו מעצמכם את המאכלים שאתם הכי אוהבים. הרי איך נחיה בלי קצת שוקולד, עוגיות או גלידה? אם תגידו לא לכל מאכל אהוב למשך זמן רב, לא יעבור הרבה זמן לפני שתתחילו לומר לו כן בלי הפסקה.



אז איך משנים את ההרגל? אם תתכנו היטב את אורח החיים שלכם, תוכלו אפילו להרשות לעצמכם חטאים קטנים. זכרו לבחור באפשרות הבריאה; במקום שוקולד עתיר בקלוריות, בחרו בשוקולד מריר עם אחוזי קקאו גבוהים. במקום עוגה מושחתת, בחרו בעוגה דלה בקלוריות. למתכון: עוגת ביסקוויטים בריאה.

הרגל 5 – דורשים תוצאות, ועכשיו

הורדה במשקל

לרדת 10 קילוגרמים בחודשיים זה פשוט לא אפשרי, ואם תדרשו זאת מעצמכם, אתם פשוט תגיעו לנקודת השבירה במהירות שיא. דיאטה זה עניין של אורח חיים ולא ירידה מהירה במשקל.

אז איך משנים את ההרגל? אל תצפו להשיל קילוגרמים במסגרת זמן של שבועות, זכרו – ירידה במשקל לוקחת זמן. נסו ליהנות מהתהליך ומהבחירות שלכם בכל יום במקום להתמקד בקילוגרמים שירדו, התמקדו בהרגשה הפנימית והפיזית שהשתפרה.

קטגוריות: בריאות, כללי

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *


FoodisGood