אחת ולתמיד: האם חמאה בריאה לגוף? בדקנו

  פורסם בתאריך   על ידי   אין תגובות

בואו נדבר רגע על חמאה. רובינו חושבים שחמאה היא דבר לא בריא, משמין ועדיף להימנע ממנה כמה שיותר. אך האם כל הסטיגמות ששמענו עד היום על החמאה הן באמת נכונות? האם כל האימה והפחד שלנו מוצדקים ומה באמת מכילה החמאה בתוכה?

ערכים תזונתיים? בחמאה? כנראה שכן!

זה לא סוד שחמאה מכילה בתוכה אחוז שומן לא קטן ויש בה גם כמות קלוריות שלא תבייש אף בקבוק שמן. אך מעבר לכך, יש גם צדדים טובים לחמאה. אז ממה בא לכם שנתחיל קודם, מהחדשות הטובות? או מהחדשות הרעות?

החדשות הרעות:

ובכן, תמיד עדיף לסיים עם העובדות הפחות טובות ולהתנחם במה שטוב בסוף. אז ככה – מאה גרם חמאה מכילים:

717 קלוריות
כן, זה לא הנתון הכי דיאטתי שאפשר לקבל. במיוחד כשרוב העוגות, מאפים ומזונות שאנו מטגנים, נעזרים בחמאה. לרוב נשתמש גם ביותר ממאה גרם, לכן כמות הקלוריות תכפיל את עצמה. אז אם אתם בעניין של דיאטה וספירת קלוריות, או שתפחיתו בכמות או שתפסיקו לספור 🙂

שומן רווי
במאה גרם חמאה ישנם 51 גרם שומן רווי. מדובר במעל 200% מכמות הצריכה היומית שלנו. בקיצור, זה המון. רק כדי לרענן את זיכרונכם, שומן רווי הוא הסיבה לכולסטרול גבוהה ולמחלות עורקים למיניהן. מאכלים שמכילים כמויות גדולות של שומן רווי בין היתר הם מאכלים מטוגנים, מתוקים ובעיקר מזון מעובד.

כולסטרול
מעל 70% במאה גרם חמאה, הוא הכולסטרול. אין צורך להרחיב על זה יותר מידי מאחר ורק המילה עצמה עושה לנו צמרמורת. מי שצורך כמויות גדולות של מאכלים המכילים אחוזי כולסטרול גבוהים במיוחד, מסתכן במחלות חוסמות עורקים, לב ועוד. במילים אחרות – נסו להימנע.



החדשות הטובות:

הגענו לחלק היותר נעים, החדשות הטובות הן שהחמאה מכילה בתוכה כמות מכובדת מאוד של מינרלים וויטמינים. 100 גרם חמאה מכילים:

ויטמין A
במאה גרם חמאה ישנם 49% מהמנה היומית המומלצת לבן אדם של ויטמין A. אלו הן חדשות טובות בהחלט, אפילו מצוינות. ויטמין A כידוע הוא חיוני לגוף על מנת לסייע לראייה שלנו להיות חדה ובריאה. בנוסף, הוויטמין אחראי על כל מה שקשור לבריאות העור, מערכת העיכול ותפקוד מערכת הרבייה. במילים אחרות, הוא סופר חשוב וכעת יש לכם סיבה מספיק טובה לצרוך חמאה.

סידן
הסידן הנמצא בחמאה מרכיב כ2% מהכמות היומית המומלצת לנו. סידן אחראי על כל מה שקשור לבריאות העצם ובניית שלד בריא וחזק. אותנו זה כבר שכנע.

ויטמין D
יש במאה גרם חמאה 15% ויטמין D. כידוע, ויטמין D חיוני בתרומתו מהרבה סיבות: תורם בוויסות הסידן בגוף ובכך מסייע לבריאות השריר והעצם. מפחית את הסיכוי לחלות בסוכרת, פקטור חשוב בכל מה שקשור להריון ופוריות ועוד המון סיבות טובות ובריאות ששווה לצרוך בגללן את הוויטמין הנהדר הזה.

ויטמין B-12
הויטמין אשר מרכיב כ-3% ממנת הצריכה היומית המומלצת, נמצא במאכלים מן החי ומוצרי חלב. הוא חיוני ביותר למערכת העיכול, מערכת חיסונית תקינה ועוד.



אז רגע, החמאה בריאה או לא?

כפי שכולנו יודעים, החיים הם לא שחור לבן. כל דבר שנאכל באופן מבוקר ובמידה הנכונה, יוכל לתרום לנו. נכון, לתת ביס בגוש חמאה הוא לא הרעיון הכי טוב שבעולם, אך זאת בדיוק הסיבה שמשתמשים בחמאה באופן מדוד, אך ורק כשזה הכרחי ותורם לטעם ולמרקם המנה והמאפה.

בשורה התחתונה, חמאה היא גוש של שומן רווי וכולסטרול, לכן לא מומלץ לאכול אותה בכפית. אך מצד שני, החמאה לא כולה “רעה” והיא כן מכילה וויטמינים ומינרלים אשר חיוניים לגוף ומסייעים להתפתחות העצמות והמערכת החיסונית.

לכן כל עוד משתמשים בחמאה במידות הנכונות ולא מגזימים, אין סיבה שתעלו במשקל באופן מפתיע. הכפתור במכנסיים ימשיך להסגר כהרגלו, גם אם תאכלו עוגיות חמאה מידי פעם.

עוד מבחני בריאות:

 

אם כבר בעוגיות חמאה עסקינן – אתם חייבים אבל פשוט חייבים להכיר את המתכון הבא:

עוגיות חמאה לילדים • עוגיות קלות וטעימות!

הנה הגיע החופש הגדול וזה הזמן למצוא עיסוק מהנה לילדים (וגם להורים). בדיוק בשביל זה הכנו לכם מתכון משגע לעוגיות חמאה קלות לילדים. עוגיות חמאה פשוטות, מעולות ופריכות שכל ילד יכול להכין.

על ידי FoodisGood

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *


FoodisGood