אחד על אחד עם עשבי תיבול (ואיך מאחסנים אותם)

  פורסם בתאריך   על ידי   אין תגובות

עשבי תיבול | תמונה: shutterstock

זה ידוע שבחיים הדברים הקטנים הם אלו שעושים את כל ההבדל – בדיוק כמו עשבי התיבול. הם אמנם רק עלים קטנים שלא תמיד שמים אליהם לב, אך ברגע שטועמים את המנה, מבינים שפשוט אי אפשר בלעדיהם.

אחד על אחד עם עשבי התיבול וטיפים לאחסון במקרר

פרסנו את עשבי התיבול על השולחן והחלטנו להכיר אותם אחד אחד. מוכנים?

שמיר

שמיר - התוספת המושלמת למרק עוף | תמונה: shutterstock

שמיר – התוספת המושלמת למרק עוף | תמונה: shutterstock

קצת עליי: למי שלא יודע שמי המקורי הוא שבת ריחני ואני גדל בדרום מערב ומרכז אסיה וגם כמובן – בישראל! הגבעולים שלי דקים, אני נפוץ בהמון סלטים ומכינים בעזרתי מלפפון חמוץ מושלם! >> למתכון למלפפון חמוץ ביתי

עד כמה אני בריא? למען האמת אני מצטיין בכמות הוויטמינים והמינרלים שאני מכיל – בעיקר בסיבים תזונתיים, כמויות אדירות של סידן, המון המון ברזל, ויטמין C ומגנזיום. אבל אני מכיל גם לא מעט חלבון, אשלגן וויטמין מקבוצת B. בקיצור – אני בריא שחבל על הזמן!

באיזה מתכונים אני משתלב הכי טוב? מאחר ואני בעל טעם ייחודי אני משתלב במגוון רחב של מתכונים, כמו אלו למשל:





כוסברה

כוסברה - מלאה בוויטמינים ומינרלים | תמונה: shutterstock

כוסברה – מלאה בוויטמינים ומינרלים | תמונה: shutterstock

קצת עליי: שמי המקורי הוא גד השדה ובחיצוניות אני מזכירה קצת את הפטרוזיליה למרות שלדעתי אנחנו בכלל לא דומות! אני מגיעה במקור מהמזרח התיכון ודרום אירופה וגם מישראל. כיום אני גדלה בכל העולם ומשמשת למאכלים רבים כאשר השימוש העיקרי הוא בעלים שלי!

עד כמה אני בריאה? אני ידועה בתור מקור נהדר לוויטמינים כמו ויטמין A וויטמין C אשר בזכותם אתם יכולים לשמור על בריאות העיניים שלכם ולחזק את המערכת החיסונית שלכם! בנוסף אני מכילה גם סיבים תזונתיים, ברזל, ויטמין B6 ומגנזיום. אם אתם בעניין של בריאות – אני לגמרי מתאימה לכם!

באיזה מתכונים אני משתלבת? זה לא סוד שאני אחד מעשבי התיבול המבוקשים ביותר, לכן כדאי לכם להכיר את המתכונים הבאים:

נענע

נענע - מרעננת ומומלצת לשדרוג כל סלט | תמונה: shutterstock

נענע – מרעננת ומומלצת לשדרוג כל סלט | תמונה: shutterstock

קצת עליי: למי שעוד לא מכיר אותי (וחבל אם כך), אני אחד מעשבי התיבול הפופולריים ביותר ואתם בוודאי יודעים לזהות אותי בזכות טעם המנטה המיוחד שלי. יש לי יותר מ-30 מינים כאשר ארבעה מתוכם גדלים ממש כאן בישראל. לרוב משתמשים בי להכנת תה כאשר משרים את העלים שלי במים החמים, ניתן להשתמש בעליי גם בשייקים או כתבלין למנות שונות.

עד כמה אני בריאה? במידה ואתם בעניין של וויטמינים, אני התשובה שלכם! יש בי אחוז גדול מאוד של ויטמין C שתורם לחיזוק המערכת החיסונית שלכם ומסייע במניעת מחלות והתקררות, מה גם שיש בי המון ויטמין A שידוע בתרומתו לראייה ולעור. מה גם שיש בי לא מעט ברזל, סידן, סיבים תזונתיים ומגנזיום. חבל לכם על הזמן כמה שאני בריאה!

באיזה מתכונים כדאי לשלב אותי? בגדול אני מעולה בתור לימונענע גרוס, למרות שהלימון משתתף שם גם – אני הכוכבת. אבל אפשר לשלב אותי בעוד מגוון מתכונים:

בזיליקום

בזיליקום - המלך של המטבח האיטלקי | תמונה: shutterstock

בזיליקום – המלך של המטבח האיטלקי | תמונה: shutterstock

קצת עליי: אז למרות שאני נקרא גם ריחן מצוי, השם שלי מגיע משמה של הכנסייה בזיליקה – שם גידלו אותי ממש בחצר הכנסייה בתקופת ימי הביניים. אז אמנם אני עתיק, אבל אני ממש עכשווי ומשמש בתור ריחן או תבלין במאפים, תבשילים ובעיקר מנות איטלקיות.

עד כמה אני בריא? הצד החזק שלי הוא בעיקר בכמות ויטמין A שאני מכיל, בנוסף יש בי המון ויטמין C וברזל.

באיזה מתכונים אני משתלב הכי טוב? אני אוהב את המטבח האיטלקי והוא אוהב אותי בחזרה, הנה כמה הוכחות לכך:





אורגנו

אורגנו, או בעברית - אזובית פשוטה | תמונה: shutterstock

אורגנו, או בעברית – אזובית פשוטה | תמונה: shutterstock

קצת עליי: אז אולי קוראים לי אזובית פשוטה, אבל אני לא תבלין פשוט בכלל. אני מוסיף המון וכולם יעידו על כך, במיוחד המטבח האיטלקי.

עד כמה אני בריא? מעבר לעובדה שאני מלא בוויטמינים ומינרלים, בעבר היו משתמשים בי כתרופת סבתא לכל מיני מחלות במערכת העיכול, הנשימה ואפילו להרגעה. ברפואה הסינית עדין משתמשים בי להקל על חום, בעיות עיכול, צהבת ועוד.

באיזה מתכונים כדאי לשלב אותי? בתור תבלין אני מוסיף המון טעם למרות שאני עלה קטן. אתם לא מאמינים לי הא? אין בעיה, תציצו במתכונים הבאים ואז נדבר:

פטרוזיליה

סלרי ההרים? | תמונה: shutterstock

סלרי ההרים? | תמונה: shutterstock

קצת עליי: במקור אני מגיעה מדרום אירופה, אבל אני גדלה יפה מאוד באקלים הישראלי. השם שלי הוא בגדול מהשפה היווני כש-PTEROS אומר אבן, ו-SELINON זה סלרי. אז אני סוג של סלרי של ההרים. אבל אל תתבלבלו – אני פטרוזיליה!

עד כמה אני בריאה? אז נתחיל בזה שאני מאוד מאוד בריאה ואתם תרצו לשלב אותי בכמה שיותר מאחר ויש בי המון המון ויטמין C וויטמין A! בנוסף יש בי כמות ברזל שתעזור לכם לצרוך את מנת הברזל היומית שלכם בכיף, סידן, סיבים תזונתיים, חלבון ועוד.

באיזה מתכונים אני משתלבת? קודם כל כדאי לכם להכיר אותי קצת יותר מקרוב כי אני כל כך שווה וגם על הדרך תרוויחו מתכונים מעולים בשילוב איתי >> למה כדאי לאכול פטרוזיליה + מתכונים

מרווה

הסוד לרטבים איכותיים | תמונה: shutterstock

הסוד לרטבים איכותיים | תמונה: shutterstock

קצת עליי: אז נתחיל בזה שאני קיימת במעל ל-700 מינים כאשר 24 מהם גדלים כאן בישראל. אני ידועה בתור תבלין ובנוסף גם בתור צמח מרפא עתיק מאוד.

למה אני בריאה? למי שלא יצא להכיר אותי, אני ידועה בתור צמח המשמש להמון מטרות רפואיות כמו למשל: אני מסייעת להרגעה, נותנת לכם אנרגיה, מפחיתה גזים ומשפרת את מערכת העיכול, מקלה על שיעול, משפרת את מצב הרוח ועוד המון פעולות. בקיצור שווה לכם לרכוש אותי 🙂

באיזה מתכונים אני משתלבת? אני לא רוצה להכביד במילים, אני אתן למתכונים לדבר בשם עצמם:

רוזמרין

רוזמרין - ישדרג כל בשר | תמונה: shutterstock

רוזמרין – ישדרג כל בשר | תמונה: shutterstock

קצת עליי: אז אמנם אני ידוע בתור צמח נוי בישראל, אבל אני משמש גם כתבלין בלא מעט מנות, גם במטבח הצרפתי וגם אירופה כולה. אז בגדול אפשר לאמר עליי שאני בינלאומי!

עד כמה אני בריא? אני מצטיין בכמות נוגדי החמצון שאני מכיל, מה שאומר שאני מצויין למחלות ודלקות. אם משרים אותי במי האמבטיה אני יכול לסייע בתשישות. אם שותים אותי בתור חליטה אני יכול לסייע לכאבי ראש ומיגרנות.

באיזה מתכונים כדאי לשלב אותי? אני אישית מעדיף להשתלב בכמה שיותר מנות, כי אני פשוט מוסיף המון. הנה תראו בעצמיכם:





איך מאחסנים עשבי תיבול ומה הקשר של כל זה לצנצנת?

אחסון עשבי תיבול לאורן זמן | תמונה: shutterstock

אחסון עשבי תיבול לאורן זמן | תמונה: shutterstock

אז קניתם שקיות מלאות של עשבי תיבול אבל אתם לא באמת צריכים את כל הכמות הזאת לרגע זה. אז איך לאחסן אותם כך שלא ירקבו מהר? הכינו מבעוד מועד: צנצנות חצי מלאות במים.

  1. בשלב הראשון חתכו את קצוות הגבעולים, כן ממש כמו שעושים עם זר פרחים.
  2. שטפו את עשבי התיבול וייבשו אותם היטב!
  3. הכניסו את עשבי התיבול לתוך צנצנת חצי מלאה במים, עם קצוות הגבעולים כלפי מטה.
  4. כסו את ראש העשבים בשקית קטנה, כך שהיא תהיה משוחררת. הכוסברה היא אחת מעשבי התיבול שאוהבים מאוד את הקור, כך הוא ישמר לאורך זמן וישמור על טריותה. גם פטרוזיליה תשמח לאותו היחס. אולי בזיליקום ישמח ההפך להישאר בטמפרטורת החדר, מאחר והקור פוגע בעליו.
  5. במידה והעשבים נמצאים במקרר יותר מכמה ימים, הקפידו להחליף את המים.

מעבר ליתרונות הבריאותיים והריח הנהדר שלהם, חשבתם פעם איך יראו עשבי התיבול בבית שלכם? כמה צבע זה יוסיף למטבח וירענן את האווירה? אין צורך לדמיין, כי זה ממש בכתבה הזאת >> 7 דרכים לגדל עשבי תיבול בבית

קטגוריות: בריאות, כללי

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *


FoodisGood