תפריט

אל תתפתו: 6 מאכלים משמינים עם מוניטין דיאטטי

  פורסם בתאריך   על ידי   תגובה אחת

שמירה על אורח חיים בריא ותזונה נכונה הוא אתגר לא פשוט לחלקינו והאמת היא שכמעט כל דבר שנכניס לפה עלול “להשמין”, תלוי בכמויות ובתדירויות בהן אנחנו אוכלים אותו. אלו הם המאכלים שנחשבים דיאטטיים אבל הופכים למאוד משמינים אם צורכים אותם יותר מידי.

1. אגוזים ושקדים
אגוזים ושקדים מכילים כמות גדולה של ויטמינים, חלבונים, וברזל אך בנוסף הם מכילים גם קלוריות. עצה שלנו, אל תיגשו לשקית שלמה אלא הגבילו מנה מראש כך שתימנעו מקלוריות לא רצויות, ותוכלו לשמור על אורך חיים בריא ומאוזן.

  • כמה קלוריות? כוס שקדים אחת מונה כ-130 קלוריות.

2. סלט טונה
כשאתם פותחים פחית טונה ומתכננים להכין את הכריך או הסלט טונה האוהב עליכם, כדאי שתדעו איזו כמות להכין. הבעיה היא לא בטונה, אלא במיונז העסיסי שמתווסף לסלט טונה מוצלח. המיונז מוסיף למנת הטונה עוד 90 קלוריות נוספות ו-10 גרם שומן בכל כף. אולי מיונז דל שומן זה לא כזה רעיון גרוע.

  • כמה קלוריות? פחית טונה במים אחת של 39 גרם מכילה 179 קלוריות.



3. סושי
סושי כל כך קטן ובקושי שמים לב כשהוא נגמר, אולי בדיוק זה העניין. הרולים ה”מיוחדים” שמופיעים בתפריט המסעדה הם אלה שאנחנו מדברים עליהם – רולים מצופים בטמפורה, ספייסי מיונז, שמנת וכמובן כמויות נדיבות של אורז לבן. אולי פעם הבאה כדאי להזמין רול פשוט ולא מטוגן אם אתם בעניין של דיאטה.

  • כמה קלוריות? רול עם ירקות מצופה בטמפורה, מכיל כ-400 קלוריות.

עוד כתבות בנושא:
8 סוגי מזונות עשירים בחומצה פולית
8 מאכלים שמעכבים ירידה במשקל
12 מאכלים שתורמים לתחושת שובע

4. חטיפי אנרגיה
המילה “חטיף” לא באמת משקפת את כמות הסוכר והפחמימות שחטיף אנרגיה ממוצע מכיל. מומלץ לבחור חטיף אנרגיה עם הערך הקלורי הנמוך ביותר, ללא תוספות כמו שוקולד ולחסוך את הקלוריות המיותרות.

  • כמה קלוריות? חטיף אנרגיה יכול להכיל בין 69 קלוריות ל-120, תלוי בציפוי ובתוספות.

5. לחם חיטה מלאה
לחם מחיטה מלאה קל לבלבול כלחם “בריא”, אך האמת היא שלא כך הדבר אלא אם כן הלחם עשוי מדגנים מלאים, אחרת הוא מעובד בדיוק כמו הלבן. מומלץ לצרוך לחם שעשוי ממאה אחוז דגנים מלאים, וליהנות מכריך בריא ומשביע. קליק למתכון ללחם ביתי בריא מקמח כוסמין.

  • כמה קלוריות? פרוסת לחם אחת מכילה כ-80 קלוריות תלוי בגודל הפרוסה וגודל הלחם.

6. פירות
פירות בהחלט עדיפים בתור נשנוש או ארוחת ביניים, אך יש סיבה טובה לכך שהפרי מתוק כל כך. מלבד הנוזלים, ויטמינים, סיבים, וערכים תזונתיים שמכילים הפירות, ישנו גם עניין הסוכר ואיתו הקלוריות. אז נכון שהסיכוי להשמין מפירות בלבד הוא נמוך ואיטי יותר מאכילת סוכרים ופחמימות ממאפים ומתוקים, אך בכל זאת מומלץ לשמור על איזון בכמות הפירות שאנחנו צורכים ביום.

  • כמה קלוריות? פלח אבטיח מכיל כ-260 קלוריות. 100 גרם ענבים מכיל 60 קלוריות. בננה אחת מכילה 89 קלוריות.
קטגוריות: בריאות, כללי

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תגובה אחת

  1. אביה ביטון :

    מגרה מאוד אשמח לקבל מתכונים

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *

FoodisGood