תפריט

שיבולת שועל • יתרונות בריאותיים + 5 מתכונים מנצחים

  פורסם בתאריך   על ידי   אין תגובות

ארוחת הבוקר האולטימטיבית, מלאה בסיבים תזונתיים וויטמינים, משביעה ובעיקר בריאה. שיבולת שועל מומלצת לשילוב בתפריט דיאטה, למעוניינים לשמור על המשקל וגם כתוספת טעימה למרקים, תבשילים, קציצות ודייסות.

ההבדל בין סוגי השיבולת

2 סוגי שיבולת שועל הנפוצים בישראל הם שיבלת שועל רגילה ומהירה (אינסטנט, קוואקר), מה ההבדל?

שיבולת שועל רגילה נקראת גם מגולגלת והיא נוצרת לאחר אידוי וגלגול גרגירי שיבולת השועל. התהליך מייצב את השמנים הבריאים שבשיבולת השועל, כך שהם נשארים טריים לאורך זמן ומסייעים לבישול מהיר יותר.

שיבולת שועל מהירה נקראת גם אינסטנט או קוואקר נוצרת בתהליך דומה לשיבולת השועל הרגילה, בעצם, האידוי והגלגול ארוך יותר – הערכים הזונתיים נשמרים אבל המרקם משתנה, בעצם, שיבולת שועל אינסטנט מוכנה לאכילה כמו שהיא, פשוט להוסיף ליוגורט או לדייסה.



יתרונות בריאותיים של שיבולת שועל

שיבולת שועל, הידועה גם תחת השם קוואקר, היא בעצם דגן הפורח בזמן האביב וזרעיו משמשים אותנו לאכילה. בנוסף לערכים התזונתיים הרבים בה, שיבולת השועל בעלת יתרונות בריאותיים רבים.

1. מונעת מחלות לב. שיבולת השועל מכילה כמות גדולה של נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים אשר מונעים מחלות לב וכלי דם ומסייעים בהורדת הכולסטרול הרע (LDL) מבלי לפגוע בכולסטרול הטוב (HDL). לרשימת מאכלים שמכילים נוגדי חמצון.

2. מסייעת בתפקוד מערכת העיכול. כמות הסיבים התזונתיים אשר מכילה שיבולת השועל מסייעת בתנועת מעיים תקינה וערנית, ועל כן גורמת למערכת העיכול לעבוד בצורה תקינה ומונעת עצירויות.

3. מאזנת את רמות הסוכר בגוף. שיבולת שועלת מסייעת באיזון הסוכר בדם ומפחיתה את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג-2. כמות הסיבים התזונתיים והפחמימות המורכבות אותם מכילה שיבולת שועל, מעיטה את פירוק הסוכרים הפשוטים ואת נפילת הסוכר לפני ואחרי ארוחות.

4. מפחיתה סיכון במחלת הסרטן. מאותה הסיבה ששיבולת שועלת מסייעת במניעת מחלות לב, היא מפחיתה את הסיכון לפתח את ההורמון הקשור למחלת הסרטן כמו סרטן השד או הערמונית.

5. מקור עשיר של מגנזיום. מגנזיום הוא המפתח לתפקוד האנזים וייצור אנרגיה. הוא גם מסייע במניעת התקפי לב ושבץ על ידי הרפיה של כלי הדם, סיוע לשריר הלב וויסות לחץ הדם. הרמות הגבוהות של המגנזיום מניעות את השימוש הנכון של הגוף בגלוקוז ובהפרשת אינסולין.

6. מחזקת את המערכת החיסונית. הוכח שהסיבים התזונתיים בשם בטא גלוטן שמכילה שיבולת השועל, עוזרים לנויטרופילים להתמקד באזור המזוהם מהר יותר ועל כן לשפר את יכולתם לחסל את החיידקים הנמצאים שם.



7. מסייעת בשמירה על עור בריא. בנוסף ליכולתה של שיבולת השועל לשמש כתכשיר להרגעת פריחות ודלקות בעור, היא מסייעת לאזן את רמות הPH בעור ובכך לשמור על לחות, גמישות ורכות העור.

5 מתכונים מעולים בשילוב שיבולת שועל

למרות שדייסת שיבולת שועל היא פתרון מהיר, טעים ובריא לצריכה המזון המוצלח הזה, הכנו לכם כמה מתכונים מתוקים שיעזרו לכם לגוון.

עוגיות שיבולת שועל

מתכון לעוגיות שיבולת שועל

סיבה מתוקה להכין קפה או תה, עוגיות שיבולת שועל מתוקות לנשנוש של אחר הצהריים. מתכון מהיר להכנת עוגיות שיבולת שועלת ביתיות מעולות. למתכון >> עוגיות שיבולת שועל


עוגת תפוחים ושיבולת שועל

מתכון לעוגת תפוחים עם שיבולת שועל

ליאת קדר עם המתכון המיוחד שלה לעוגת תפוחים חמצמצה בשילוב מתוק עם שיבולת שועל. עוגה שכולה בריאות. קלילה ואוורירית. למתכון >> עוגת תפוחי עץ עם שיבולת שועל


עוגת גזר ושיבולת שועל

מתכון לעוגת גזר עם שיבולת שועל

לאוהבי עוגות גזר, מתכון מצוין להכנת עוגה בריאה ומתוקה בו זמנית בשילוב שיבולת שועל מידיה של ציפי ששון. מעולה בשילוב עם הקפה של הבוקר, או סתם כך כנשנוש באמצע היום. למתכון >> עוגת גזר בריאה


פנקייק שיבולת שועל

פנקייק שיבולת שועל בריא

ארוחת בוקר לא חייבת להיות דייסה, היא יכולה גם להיות פנקייק טעים ומתוק משיבולת שועל. מתכון קל ובטוח להכנת פנקייק משיבולת שועל, גם טעים וגם משביע לאורך זמן. למתכון >> פנקייק שיבולת שועל בריא


מאפינס שיבולת שועל טבעוניים

מתכון למאפינס שיבולת שועל טבעוני

אין כמו ריח מאפינס שעוטף את הבית בזמן האפייה בתנור. מתכון מאפינס שגם טבעוניים יכולים ליהנות ממנו, מאפינס נהדר בשילוב שיבולת שועל וקמח מלא, להכנה פשוטה בבית. למתכון >> מאפינס שיבולת שועל בריאים

מה עוד מכינים עם שיבולת שועל?

קטגוריות: בריאות, כללי

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *

FoodisGood