תפריט

סגולות הרימון: ערכים תזונתיים + 3 סלטים

  פורסם בתאריך   על ידי   אין תגובות

ראש השנה כבר מתדפק על דלתינו ומזכיר לנו שעונת הרימונים הנפלאה הגיעה. פרי הרימון הוא אחד מסימני החג, אבל הוא גם פרי מומלץ מאוד מבחינה תזונתית ובריאותית. יתרונות הרימון, טעמו הייחודי, צבעו התוסס ומרקמו המיוחד, כל אלו הופכים אותו לפרי מומלץ לאורך כל ימות השנה.

סגולות הרימון ויתרונות בריאותיים

קלוריות: הרימון הוא פרי רזה המכיל 82 קלוריות בלבד ל-100 גרם, הוא אינו מכיל שומן רווי או כולסטרול, מה שהופך אותו לפרי מומלץ לשומרי משקל.

סיבים תזונתיים: הרימון משמש כמקור טוב לסיבים תזונתיים, בכל 100 גרם רימון 4 גרם סיבים תזונתיים אשר מסייעים בעיכול ופעילות המעיים.

מסייע להרזיה: פרי הרימון מומלץ על-ידי תזונאים לדיאטה והפחתה במשקל, כמו כן, הוא מומלץ לתכניות שליטה והפחתת כולסטרול. באופן כללי, הרימון מסייע להרזיה, משפר את זרימת הדם ומסייע להגנה מפני סרטן.



הפחתת סיכון למחלות לב: תרכובות אלאגיטאנינים (ellagitannin) מסוימות כמו אלאגיטאנינים B מצויות בשפע בפרי הרימון. מחקרים מראים כי תרכובות אלו מסייעות בהפחתת גורמי סיכון למחלות לב ע”י הרחקת גורמים מזיקים מהגוף.

נוגדני חמצון: ברימון ובמיץ רימון תכולה גבוהה מאוד של נוגדני חמצון (פוליפנולים). הרימון, בשונה מרוב הפירות, מומלץ לצרוך כמיץ סחוט כיוון שבעת הסחיטה משתחררים מקליפתו 70% מנוגדי החמצון. נוגדני החמצון הרבים המצויים במיץ רימונים מסייעים לגוף להתגונן מפני גורמי סרטן (כמו זיהום אוויר), מסייעים למניעת טרשת עורקים ומשפרים את זרימת הדם בגוף.

ויטמין C: הרימון הוא גם מקור טוב לוויטמין C, כ- 17% ויטמין C לכל 100 גרם רימון. צריכת פירות עשירים בוויטמין C מסייעת לגוף לפתח עמידות וחסינות כנגד חומרים מזהמים.

עוד יתרונות בריאותיים: צריכה יומית של רימון נמצאה כמסייעת גם כנגד סרטן הערמונית וסוכרת. כמו כן, ברימון נמצאים גם מינרלים כמו סידן, נחושת, אשלגן ועוד.

שימו לב: פרי הרימון נחשב אמנם לפרי בריא, יתרונותיו הבריאותיים הופכים אותו למזון על אך אין להגזים בצריכתו. יש לצרוך רימון בתבונה, במסגרת תזונה מאוזנת, מגוונת וחכמה.

בחירה ואחסון

פרי הרימון בשל כאשר יש לו צבע אדום וכאשר דופקים על קליפתו בוקע צליל מתכתי. את הרימון יש לאכול לפני שהוא מרקיב, אחרי, זרעי הרימון פשוט אינם אכילים.

כאשר אתם בסופר או בירקניה, בחרו את הרימונים שלהם עור חלק, ללא חבורות, סדקים או כתמי עובש.

בבית, אחסנו את הפירות במקום חשוך וקריר, בטמפרטורת החדר. הרימונים נשמרים למשך 5-8 ימים ואפילו יותר.

לרימון חיי מדף ארוכים והם נשמרים היטב גם במקרר למשך מספר שבועות.

לפני כל שימושי ברימון מומלץ לשטוף אותו היטב במים קרים, במידה והרימון אוחסן במקרר, שטפו אותו במים פושרים והביאו אותו לטמפרטורת החדר.



איך לקלף רימון בדרך הנכונה?

במידה ואינכם מכינים מיץ רימונים, עליכם לקלף את הרימון ולשחרר ממנו את הזרעים. קילוף הרימון יכול להיות מאתגר במעט, אך השיטה הטובה ביותר לחילוף זרעי הפרי היא ע”י חיתוך הרימון לרבעים והנחתם בקערה גדולה עם מים קרים. לאחר מספר דקות זרעי הרימון ישקעו לתחתית וקליפתו תצוף על פני המים. סננו את הזרעים ממי הקערה וזה הכל.

רימון מצוי: ערכים תזונתיים

לכל 100 גרם:

קלוריות: 82

שומן: 1.2 גרם

שומן רווי: 0.1

כולסטרול: 0 מ”ג

נתרן: 3 מ”ג

אשלגן: 236 מ”ג

פחמימות: 19 גרם

סיבים תזונתיים: 4 גרם

סוכר: 14 גרם

חלבון: 1.7 גרם

סידן: 10 מ”ג

מגנזיום: 12 מ”ג

ברזל: 0.3 מ”ג

ויטמין סי: 10.2 מ”ג

3 מתכוני סלטים עם רימונים

הרימון הוא פרי שימושי במיוחד וניתן לשילוב במגוון מנות, תבשילים ומרקים. לקראת ראש השנה החלטנו לשתף אתכם ב-3 מתכונים קלים לסלטים עם רימונים שמתאימים לשולחן החג:

1. סלט קינואה, בטטה ורימון

Quinoa and sweet potato saladסלט שיכול לשמש גם כתוספת נהדרת לכל ארוחה: סלט קינואה עם בטטות צלויות, רימונים וכל טוב. הסלט צבעוני וקרנצ’י המשלב טעמים, צבעים ומרקמים מעניינים. סלט חגיגי שמתאים מאוד לארוחת החג.
למתכון: סלט קינואה, בטטות ורימונים

2. סלט כרובית, אגוזים ורימונים

cauliflower-salad-new

עוד סלט חגיגי, טעים וצבעוני הוא סלט הכרובית הזה שמשלב מגוון רחב של ירקות, צבעים ומרקמים. הסלט מתאים מאוד לארוחת ראש השנה ולא רק. שומרי משקל ייהנו מסלט בריא שמתאים לאורחת ערב, לאירוח או לכל מטרה אחרת. כרובית, רימונים, אגוזים, חמוציות וכל טוב.
למתכון: סלט כרובית, אגוזים ורימונים

3. סלט עגבניות ברוטב רימונים

red-salad-new

סלט אדום ומפתיע המשלב עגבניות ורימונים עם רוטב רימונים מפנק. סלט קל ומהיר הכנה שיקשט את שולחן החג ויוסיף טעם נהדר לכל ארוחה. את סלט העגבניות כדאי להכין ממש לפני הארוחה כך תישמר טריותו וטעמו הנפלא.
למתכון: סלט עגבניות ורימונים

שימושי: כל המתכונים לראש השנה במקום אחד

קטגוריות: בריאות, כללי

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *

FoodisGood