מתכון לערמונים בתנור + ערכים תזונתיים

  פורסם בתאריך   על ידי   אין תגובות

זה לא מקרי שיש לערמונים קונוטציה חורפית והם עושים חשק להתכרבל, מאחר והם צומחים בעיקר בחודשי הסתיו והחורף (ספטמבר – ינואר) ונפוצים בתרבויות שונות כגון סין, קוריאה, יפן והים התיכון.

איך להכין ערמונים בתנור – מתכון בטוח

כך תכינו ערמונים בתנור בצורה פשוטה – מתכון קליל להכנת ערמונים בתנור, נהדר להגשה עם מנות כתופסת לפסטה או למרק.

  1. נחמם את התנור ל180 מעלות.
  2. נניח את הערמונים על צידם השטוח בשכבה אחידה אל תוך תבנית ובעזרת סכין חדה נחצה את קליפת הערמונים לאורכה, מבלי לפגוע באגוז עצמו.
  3. נכניס לתנור למשך 30 דקות או עד שקליפת הערמונים תפתח.
  4. נכבה את התנור ונניח את הערמונים בצד להתקרר מעט, מיד לאחר מכן נקלף את הקליפה ונוציא את האגוז החמים מוכן להגשה.

ערמונים קלויים על המחבת

עוד דרך נהדרת להכנת ערמונים – ערמונים קלויים להכנה על מחבת בצורה פשוטה וקבלת טעם עשיר ומיוחד.

  1. תחילה, נסמן איקס על צידם השטוח של הערמונים בעזרת סכין חדה כך שיוכלו להתקלף בקלות.
  2. כעת, נשטוף את הערמונים ונוודא שהם נקיים ומוכנים לקלייה. נניח את הערמונים על מחבת כבדה או פלנצ’ה כאשר הם מונחים על צידם השטוח.
  3. נחמם על אש בינונית-גבוהה למשך 5 דקות.
  4. נטלטל את המחבת מעט על מנת לפזר את החום בצורה שווה בין הערמונים ונהפוך אותם על צידם השני למשך 5 דקות נוספות.
  5. נכבה את האש, נקרר מעט למשך כמה דקות, ונקלף את הערמונים.



ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים של הערמונים

מעבר לטעמם הנפלא, הסגולה של הערמונים היא במגוון הרחב של ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים. לעומת אחיהם האגוזים, הערמונים מכילים הרבה פחות שומן ועל כן הם הרבה יותר בריאים. אבל הכי חשוב שיש לערמונים מגוון רחב לשימוש בערמונים באוכל שלנו אם זה לחמין, מרק, תוספת לרוטב בפסטה ועוד.

ערכים תזונתיים

100 גרם ערמונים מכילים: 245 קלוריות, 40.48 גרם מים, 3.17 גרם חלבונים, 2.2 גרם שומן, 52.96 גרם פחמימות, 5.1 גרם סיבים תזונתיים, 10.6 גרם סוכר, 0.91 מיליגרם ברזל, 33 מיליגרם מגנזיום, 592 מיליגרם אשלגן.

עשירים בוויטמינים: הערמונים הם האגוזים היחידים שעשירים בוויטמין C – הידוע כחזק בתור נוגד חמצון, ויטמין B אשר עוזר להפחתת חרדות, דיכאון ותפקודי המוח. בנוסף הערמונים עשירים בוויטמין B6 אשר נצרך הרבה ע”י צמחוניים כתחליף לבשר.

מכילים מינרלים ונחושת: המינרלים שנמצאים בערמונים מסייעים בבניית השלד ומסייעים לתהליך קרישת הדם, בעיקר הנחושת שלוקחת תפקיד חשוב בחיזוק העצם ומסייעת בייצור תאי דם אדומים וחיזוק המערכת החיסונית.

מלאים בחומצות אמינו: חומצות אמינו חיוניות לגופינו מכמה סיבות, אך אחת החשובות היא שחומצות אמינו מסייעות לבריאות הלב וכלי הדם ומגינות מפני מחלות בלתי רצויות.



3 מתכונים נהדרים עם ערמונים

מתכון נהדר לאוהבי המתוקים, עוגיות ערמונים מושלמות מתאימות גם לטבעונים. למתכון >> עוגיות ערמונים מיוחדות

ארוחת שישי, ארוחת ערב, או כל סיבה למסיבה. מתכון מעולה, טעים וקל להכנה- עוף בערמונים וסילאן. למתכון >> עוף בערמונים וסילאן

עוגה מצוינת להגשה עם התה והקפה שלנו. מתכון בטוח לרולדה טעימה במילוי קרם ערמונים עשיר. למתכון >> רולדה במילוי קרם ערמונים

שיתוף

אולי יעניין אותך...

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *


FoodisGood