8 מאכלים טעימים שתורמים לירידה במשקל + מתכונים

  פורסם בתאריך   על ידי   11 תגובות

בזמן שהמונח “מזון דיאטטי” גורם לכם לדמיין מזונות ממש לא מזמינים, כדאי לדעת שישנם מאכלים בריאים וטעימים שיעזרו לכם לרדת במשקל. אם נמאס לכם מדיאטה משעממת, נסו כמה מהמאכלים הבאים.

1. אבוקדו – עוזר להילחם בחשק למתוק

סלט אבוקדו וביצים קשות

סלט אבוקדו וביצים קשות

חדשות טובות – האבוקדו מעולה לירידה במשקל! אל תירתעו ממנו בגלל כמות הקלוריות. אבוקדו מכי המון סיבים תזונתיים ופחמימות מורכבות שישמרו עליכם שבעים לאורך זמן ויאזנו את רמות הסוכר בגוף, דבר שעוזר להילחם בחשק למתוק. כמו כן, האבוקדו מכיל חומצות שומן בלתי רווי שתורמות לירידה במשקל.

*טיפ: פתחו את היום עם פרוסת לחם דגים עם שכבת סלט אבוקדו, לימון ובצל ירוק. קליק למתכון לסלט אבוקדו בריא וטעים.

2. עדשים – תחושת שובע לאורך זמן

סלט עדשים ובטטה | אתי בן-שמעון

סלט עדשים ובטטה | אתי בן-שמעון

אם עדיין לא ניסיתם לשלב עדשים בתזונה שלכם, אתם מפסידים את אחד המזונות העשירים והבריאים ביותר. עדשים הם אחד המאכלים הבודדים שמכילים המון חלבון וסיבים תזונתיים – יותר מ-15 גרם למנה. אכילת עדשים על בסיס קבוע תסייע לתחושת שובע לאורך זמן! גם בין הארוחות!



*טיפ: שלבו עדשים בארוחת הצהריים כתוספת חמה לכל ארוחה, או הפכו אותן לסלט טעים. קליק למתכונים מעולים עם עדשים.

שאלון קצר:

3. חזה הודו – מכיל יותר חלבון מאשר חזה עוף

שיפודי הודו בריאים

שיפודי הודו בריאים | לאה אלגזר

בזמן שחזה עוף נחשב למזון דיאטטי הכרחי, חזה הודו יתרום אף יותר לדיאטה שלכם! חזה הודו מכיל יותר חלבון מאשר חזה עוף, 26 גרם למנה, מאשר 16 גרם למנת חזה עוף. בכך, מסייע חזה ההודו לירידה מהירה במשקל.

*טיפ: השתמשו בחזה הודו במקום חזה עוף והסירו את העור. קליק למתכון שיפודי הודו בריא ומהיר.

4. זרעי צ’יה – תורמים לשריפת השומן בבטן

חטיף טחינה וזרעי צ'יה | טלי הוליץ

חטיף טחינה וזרעי צ’יה | טלי הוליץ

מזונות “על” הם השיגעון החדש, ובצדק! זרעי צ’יה הם פנטסטיים עבור ירידה מהירה במשקל. הם מכילים כמות גדולה של סיבים וסידן. הגבירו את צריכת הסידן כדי להיפטר משומן עודף בבטן.



*טיפ: ערבבו זרעי צ’יה עם חלב שקדים ושיבולת שועל לארוחת הבוקר כדי לקבלת זריקת אנרגיה למשך כל היום! קליק למתכון לחטיף אנרגיה עם זרעי צ’יה.

5. תרד – מכיל רק 7 קלוריות לכוס ומלא בוויטמינים

סלט תרד חי וסלק עשיר בברזל

סלט תרד חי וסלק עשיר בברזל

אין דבר מזין יותר מירקות ירוקים! הידעתם? בכוס תרד יש חצי מכמות ויטמין A הנחוצה ביום ותורם לחיזוק המערכת החיסונית. כמו כן, מכיל התרד כמות יפה של סיבים תזונתיים ורק 7 קלוריות בכוס! בעצם, תוכלו ליהנות מהתרד, להרגיש שבעים וכל זאת במינימום הקלוריות, מבלי לשבור את הדיאטה.

*טיפ: שלבו בארוחת הצהריים סלט תרד עשיר, הוסיפו אותו לחביתה ואפילו לשייק שלכם. קליק למגוון מתכונים עם תרד.

6. מלפפון – מכיל 95% מים, עוזר לשריפת שומן ולעור זוהר

סלט מלפפונים ושמיר | אילנית בניזרי

סלט מלפפונים ושמיר | אילנית בניזרי

לא רק שהמלפפון דל בקלוריות, הוא גם מכיל מעל ל- 95% מים! תכולת המים במלפפון מעולה לדיאטה שלכם! מזונות עשירים במים מכילים כמות קלוריות נמוכה, כך שניתן לנשנש אותם בין הארוחות בלי כל דאגה. שלא לדבר על כך שהמים עוזרים לכבד לשרוף שומנים ושומרים על עור זוהר.



*טיפ: הקפידו לאכול לפחות מלפפון אחד לצד ארוחת הצהריים, בימים חמים, היעזרו במלפפונים כדי לשמור על הגוף רענן. קליק למתכון לסלט מלפפונים הכי טעים שיש.

7. שקדים – מזינים את החיידקים הטובים בגוף

סלט קינואה ושקדים | בת-חן דיאמנט

סלט קינואה ושקדים | בת-חן דיאמנט

למרות ששקדים עשירים בקלוריות, הם עדיין מזון מומלץ לירידה במשקל. מחקרים טוענים כי שקדים עוזרים לגוף לשוף קלוריות במהלך העיכול, כמו כן, הם מזינים את החיידקים הטובים.

*טיפ: העדיפו שקדים קלויים אן טבעיים על פני מסוכרים. תערובת של שקדים עם קינמון וג’ינג’ר בכוסה התה שלכם תעזור לחילוף החומרים.

8. לימונים – עשירים בויטמין C ומסייעים לניקוי רעלים

לימונים כבושים | טלי אלעזר

לימונים כבושים | טלי אלעזר

כשמדובר בתזונה בריאה, לימונים הם הכרחיים! הם מכילים כמות קלוריות נמוכה, מנקים את הגוף מרעלים וגם טעימים מאוד. לימון הוא דרך נהדרת לצרוך ויטמין C, שישמור על העור זוהר ויסייע לגוף לניקוי רעלים.



*טיפ: במקום מלח – נסו להוסיף לאוכל כמה טיפות לימון, כך תימנעו מצריכת כמות מלח גדולה ותוסיפו לאוכל טעם מעולה. קליק למתכון ללימונים כבושים.

מקפידים על אורח חיים בריא? בקרו במדור הבריאות באתר!

קטגוריות: בריאות, כללי

שיתוף

אולי יעניין אותך...

11 תגובות

  1. סיגלית :

    אתר נהדר עם מתקונים מעניינים וערוך בצורה ידידותית

  2. רלה :

    לא מבינה איך אבוקדו תורם לירידה במשקל??
    כל הזמן קוראת שאבוקדו מכיל המון שומנים!

    • א.ב :

      מכיל שומנים בריאים שמתורגמים לאנרגיה ולא לעודף שומן

    • אני :

      זה שמזון כזה או אחר מכיל שומן לא אומר שהוא משמין. זה תלוי כמה אוכלים ומתי (האם את רעבה או שאת סתם אוכלת). זה נכון שמולקולת שומן מספקת לגוף יותר אנרגיה מאשר מולקולת סוכר (פחמימות), לכל גרם שומן 9 קלוריות ולכל גרם של פחמימות 4 קלוריות, ולכן תהיה הרגשת שובע לזמן ארוך יותר לאחר אכילת אבוקדו (או טחינה, או חמאת בוטנים) לעומת פרוסה עם דבש, שוקולד או גבינה (שהיא מכילה לקטוז שזה סוכר). אבל כל מזון שנצרך יתר על המידה הגוף יפנה אותו למאגרים (השמנה). לכן רצוי לא לאכול מזונות מעובדים שהערכים התזונתיים שלהם משטים בגוף- את יכולה לאכול מהם הרבה, את לא תרגישי שובע והם מכילים כמויות עצומות של קלוריות.
      כשמסתכלים על מזון מסוים גם זה לא נכון להתייחס רק למרכיב בודד אצלו, צריך לראות גם האם הוא מכיל חלבונים, סיבים תזונתיים, פחמימות וכדומה, כל אלה ביחד תורמים לתחושת שובע ומאטים את קצב שחרור הסוכרים לדם, מה שגורם לתחושת שובע ארוכה יותר ולהיעלמות הצורך במתוק. אני אתן לך כמה עצות פשוטות- תתחילי להכניס לתפריט שלך סלט לפני כל ארוחה, רצוי עם כמות נכבדה של עלים, אפשר גם עם אבוקדו, זרעים למיניהם וגם זיתים/שמן זית (כמו אבוקדו, גם הם מכילים שומן מסוג אומגה 9 שהוא בריא לגוף). ואחרי שתסיימי את הסלט, תאכלי את הארוחה העיקרית. לא לשתות משקאות ממותקים ולוותר על ההרגל המגונה לאכול קינוח אחרי הארוחה (פרי/עוגה). פירות מפריעים לעיכול ויוצרים תסיסה והדרך הנכונה לאכול אותם היא חצי שעה לפני הארוחה, ואם חשקה נפשך בעוגה, תאכלי אותה כ”ארוחה נפרדת” לאחר כמה שעות ולא בתור קינוח כשאת כבר שבעה- ואז היא באמת תתווסף לך בצדדים.

    • שירן :

      מכיל שומנים בריאים… אבוקדו

  3. שרה אוזן :

    מצוין

  4. אביה לושי :

    אתר יפה מאד.

  5. שרה יהל סימן טוב :

    אוכל עשיר ומזין מלה בוויטמינים חובה לגוף .תודה

  6. ציקי ג :

    באיזה יחס זרעי צ’יה + חלב שקדים + שבולת שועל? תודה.

  7. תמר :

    אתר מצוין!! קל וקליט מאוד

  8. אפי :

    ממש אתר מצוין עוזר מאוד למי שבאמת מקפיד

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *


FoodisGood