FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

עוף שלם צלוי בתנור (עוף בגריל) • מתכון מומלץ!

על ידי FoodisGood  ,

לא כל מתכון לעוף שלם בגריל צריך להיות מסובך, לפעמים מתכון פשוט יכול לעשות את העבודה, מה שבטוח - העוף יוצא רך מתמיד. הוסיפו לצד העוף תפוחי אדמה וירקות צלויים וקיבלתם ארוחה מדהימה ומשביעה. עוף שלם בתנור שכל אחד יכול להכין.

  • זמן עבודה: 20 דקות
  • סה"כ זמן הכנה: 2 שעות
  • 20 דקות

    1 שעה 40 דקות

    2 שעות

  • עוף שלם

מצרכים למתכון

עוף שלם במשקל קילו ורבע עד קילו וחצי

1/4 כוס שמן זית

כף גדושה של פפריקה אדומה

כף תבלין גריל עוף

1/2 כפית כורכום

3 שיני שום כתושות

כף דבש

פלפל ומלח

הוראות הכנה

מחממים תנור ל-220 מעלות.

לקערה קטנה מוסיפים את כל מרכיבי המתכון - השמן, התבלינים והשום. מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם. מערבבים היטב ומניחים בצד.

שוטפים את העוף היטב - גם מבפנים וגם מבחוץ. מנגבים בנייר סופג. משפשפים את חלקי העוף הפנימיים והחיצוניים במלח גס (אפשר גם רגיל) .

מרפדים תבנית בנייר אפייה ומניחים את העוף במרכז התבנית. שופכים 3/4 מתערובת התבלינים על חלקו העליון של העוף ומורחים באופן אחיד. הופכים את העוף ושופכים את רבע הכמות שנשארה על חלקו התחתון של העוף, שימו לב - מומלץ לנסות להגיע עם תערובת התבלינים גם לחלקי העוף הפנימיים. זה הזמן להוסיף את תפוחי האדמה החתוכים ולהמליח אותם.

מכסים את התבנית בנייר כסף ומכניסים לתנור (במצב טורבו) למשך שעה וחצי.

מסירים את נייר הכסף ומעבירים את התנור למצב גריל למשך 3-10 דקות, תלוי ברמת הצלייה שאתם מעדיפים. בשלב הזה נשארים ליד התנור ושומרים שהעוף לא נשרף.

מוציאים את העוף מהתנור, מעבירים לכלי הגשה ומגישים.

תוספות ושדרוגים לעוף שלם בתנור

להכנת עוף שלם עם מלח גס:
לאחר הכנת העוף לפי המתכון ולפני אפייתו בתנור: הניחו אותו בתבנית התנור (לאחר כיסוי בנייר אפייה). פזרו סביב העוף מלח גס שיכסה את התבנית אך לא יגע בעוף עצמו, אין צורך לכסות את התבנית. אפיית העוף במלח גס הופכת אותו לרך הרבה יותר.

להכנת עוף שלם עם אורז:
עקבו אחר המתכון והכינו את העוף כרגיל, בינתיים, בשלו כוס אורז במים חמים למשך 10 דקות והוציאו למסננת. לאחר 20 דקות שהעוף נצלה בתנור, הוציאו את התבנית: כסו תבנית תנור בנייר אפייה משומן ופזרו בתחתית את האורז המבושל, הוסיפו לו מלח ותבלינים לפי הטעם, הניחו את העוף במרכז התבנית ועל האורז צקו 3 כוסות מים חמים מעורבבים עם כף אבקת מרק עוף ואפו את הכל יחדיו, מכוסה בנייר כסף, למשך שעה וחצי, עד שהעוף מוכן והאורז רז. הוציאו את נייר הכסף כעשר דקות לקראת סוף האפייה.

להכנת עוף שלם עם תפוחי אדמה:
הכינו את העוף לפי המתכון כרגיל, בינתיים, בשלו 3-4 תפוחי אדמה עם הקליפה במשך 15 דקות במים חמים עם מלח, לאחר שעה של אפיית העוף בתנור, פזרו את תפוחי האדמה מסביב לעוף ותבלו בתיבול כמו של העוף עצמו, המשיכו את האפייה לפי המתכון.


עוד מתכוני עוף שממש כדאי להכיר


לא על העוף לבדו, יש לנו כמה המלצות לתספות קלות שכדאי להגיש עם העוף

דילוג לתוכן