FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

8 טעויות נפוצות שעושים בעת הכנת מרק

8 טעויות נפוצות שעושים בעת הכנת מרק ואיך לתקן אותן

אנחנו ממש אוהבים מרקים! אנחנו אוהבים אותם מכל הסוגים ועם כל הירקות! אבל מה שאנחנו לא אוהבים, זה כשיוצא לנו סיר מרק לא מוצלח. מרק הוא מנה יחסית פשוטה לביצוע. הוא לא מצריך טכניקות בישול מסובכות או מרכיבים יקרים, כך שבאמת אין כל תירוץ לסיר מרק לא מוצלח.

מה שמרקים כן דורשים זה את הטיפול שלנו. אם אתם רוצים להפוך סיר מרק למוצלח במיוחד – כזה שיחמם לכם את העצמות וירגיע את נפשכם ביום חורף קר. מה שאתם צריכים לעשות זה להיזהר מכמה טעויות נפוצות שבדרך כלל עושים בזמן הכנת מרק.

הצטרפו אלינו בפייסבוק וקבלו את המתכונים הכי שווים והכתבות הכי מעניינות

1. מרתיחים במקום לבשל – הטעות הנפוצה ביותר שעושים במרק היא להרתיח אותו יתר על המידה. חשוב לזכור שאי אפשר להאיץ במרק, צריך לתת למרכיבים את הזמן לשחרר את כל הטעמים, ואת זה לא משיגים על-ידי הרתחה מוגזמת. מה שכן צריך לעשות הוא להביא לרתיחה אחת, להנמיך את האש ולתת למרק להתבשל היטב. אין כל צורך בביעבוע אינטנסיבי בלתי פוסק. מתכון מומלץ: מרק אפונה קל במיוחד.

2. לא מוסיפים תבלינים בזמן – לתזמון הוספת התבלינים חשיבות גבוהה בדרך למרק מוצלח. כמון או כורכום, שאחראים על הוספת טעם חשוב למרק, צריכים להיכנס לסיר ממש בתחילת הבישול, וזאת כדי לתת לבשר ולירקות מספיק זמן לספוג אליהם את טעם התבלינים, במטרה ליצור איזון ואיחוד טעמים מושלם. מלח לעומת זאת, מוסיפים רק בסוף הבישול, למה? כי אתם עלולים לטעות בחישוב כמות המלח שתצטרכו. למרק לפני בישול טעם שונה לחלוטין ממרק לאחר בישול, ורק בסוף התהליך תוכלו לקבוע את כמות המלח הנכונה. מרק ירקות למשל הוא אחד המרקים שתבלינים מאוד משפיעים עליו! נסו את המתכון הזה >> מרק ירקות מעולה

3. לא מקפיאים מרקים – מתכוני מרקים הם מתכונים כל-כך קלים ליישום, ובין המנות הטעימות ביותר. אבל מה שרבים שוכחים הוא שמרקים הם אחד מהמאכלים הידידותיים ביותר למקפיא. אז הכפילו כמויות, בחרו בסיר גדול יותר והכינו מספיק מרק כדי להקפיא לפעם הבאה. הנה מתכון למרק בצל מעולה להקפאה.

4. לא חושבים על גודל הכף – כאשר אתם קוצצים ירקות למרק, חשבו על גודל הכף והחליטו איזה מרקם הייתם מצפים לקבל בזמן אכילת המרק. מתכוני ירקות כמו בטטה או תפוחי אדמה יכולים להיות כל-כך שונים כאשר הירקות קצוצים לקוביות קטנות או גדולות. מתכוני מרקים עם בשר יכולים לאבד את כל הטעם אם הבשר חתוך לא נכון, ואפילו להיות מסובכים לאכילה. אז בפעם הבאה שאתם מכינים מרק, קחו בחשבון את גודל הכף, וחתכו את המרכיבים בהתאם. נסו את הטכניקה הזאת בפעם הבאה שאתם מכינים מרק גולש הונגרי אמיתי.

5. מוסיפים נוזלים קרים – הוספת נוזלים למרק צריכה להיעשות בחוכמה, וזאת כדי לא לפגוע במרקמו. כאשר המרק כבר חם ובשלב הבישול, אין להוסיף לו נוזלים קרים בשום אופן. בין אם מדובר במים, שמנת או חלב. אם אתם צריכים להוסיף מים למרק – הוסיפו מים רותחים. שמנת מוסיפים בסוף הבישול ומערבבים היטב במשך 2-3 דקות וחלב יש לחמם לפני שמוסיפים למרק. אף פעם לא הכנתם מרק עם שמנת? הנה מתכון מעולה למרק פטריות טריות ושמנת קטיפתי נסו אותו ולא תתחרטו!

6. שוכחים מהנוזלים – אל תשכחו מהמרק שלכם ותניחו לנוזלים להתאדות, אלא אם כן אתם מכוונים לסוג של תבשיל. שימו לב לאיזון הנוזלים בסיר, ואם צריך, כסו את המרק במכסה או הוסיפו עוד מים. אתם ממש לא רוצים להפוך סיר מרק מעולה לנזיד או תבשיל לא מוכר אחר. מכינים מרק? עשו זאת בסבלנות, ערבבו כשצריך ושימו לב לנוזלים.

7. מתעלמים מתוספות – מרק הוא מנה מעולה בפני עצמו אבל מה שהופך אותו למנה מושלמת ומשביעה במיוחד הן התוספות. ניתן להוסיף למרק ירקות צלויים, שמנת מתוקה ואפילו חלב. התוספת המומלצת ביותר למרק היא קרוטונים כמובן, אבל לא תמיד חייבים לקנות קרוטונים מוכנים. הנה 2 מתכונים לקרוטונים ביתיים שישדרגו כל מרק: קרוטונים ביתיים מלחם | קרוטוני כרובית בתנור.

8. מוסיפים אטריות או אורז מוקדם מידי – אם אתם רוצים שהאטריות או האורז שלכם יתנפחו ויספגו כמות גדולה מידי של נוזלים, הוסיפו אותם ממש בהתחלה. אחרת, בין אם מדובר באטריות או אורז, יש להוסיף אותם ממש לקראת סוף הבישול, בדיוק לזמן בישול שהם צריכים ולא יותר. אורז מוסיפים כ-20 דקות לקראת סוף הבישול, ואטריות 10-13 דקות בלבד. נסו את הטכניקה הזאת בזמן שאתם מכינים מרק עגבניות ואורז כמו של פעם.

רוצים כבר להכין מרק מוצלח? קליק לכל מתכוני המרקים באתר!

💕 אולי יעניין אותך...
Jerusalem artichoke soup
מרק ארטישוק ירושלמי קלאסי ומפנק במיוחד
cookimg-tips
30+ טיפים לבישול שישנו את חייכם במטבח
קינוח קדאיף וחלבה | תמונה: shutterstock
6 קינוחים טעימים עם חלבה
tahini-cace-banner
טחינה גולמית: 12 מתכונים (עיקריות, לחמים, סלטים ומתוקים)
🆕 הכי חדשים
xr:d:DAF_rnF2-Rs:25,j:3825106507532240879,t:24041110
סלט פלפלים חריפים קלויים (חריף אש 🔥)
xr:d:DAF_rnF2-Rs:24,j:1452835404027134956,t:24041110
5 סלטים טריים ורעננים לשולחן החג
xr:d:DAF_rnF2-Rs:22,j:1345874896885733063,t:24041106
סלט בטטה אסייתי לאירוח מושלם
🔥 הכי פופולרי היום
passover-salads-collection
סלטים לפסח • 22 סלטים מעולים לשולחן החג
main-courses-for-passover-eve
עיקריות לפסח • 16 מתכונים מעניינים לערב החג
baked-zucchini-recipe
6 מתכוני ירקות בתנור: קלים, טעימים, מומלצים!
best-side-dish-recipes-for-passover
תוספות לפסח • 21 התוספות הכי מוצלחות לחג
gluten-free-coffee-cookies
עוגיות נס קפה ללא גלוטן • רכות ונימוחות
shawarma-chicken-breast-strips
רצועות חזה עוף בסגנון שווארמה (קלי קלות!)
chocolate-mousse-for-passover
5 קינוחי שוקולד כשרים לפסח למתוק שאחרי הארוחה
Chocolate Tahini Fudge-min
שימושי: 12 קינוחים ועוגות פרווה כשרים לפסח
matzah-roll
8 מתכוני מילויים למצה מגולגלת
xr:d:DAF_rnF2-Rs:24,j:1452835404027134956,t:24041110
5 סלטים טריים ורעננים לשולחן החג
דילוג לתוכן