FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

עשה ואל תעשה: איך להכין פירה מושלם

פירה אמור להיות הכוכב של ארוחת הצהריים, במיוחד עבור ילדים. אם בזמן האחרון נראה שהפירה שלכם איבד מהברק שלו, אתם לא לבד. אז מה קרה לפירה המוכר והאהוב? ככל הנראה הסיבה העיקרית היא העובדה שיש מילון דרכים להכין פירה ועוד מילון שלבים בהם ניתן לטעות בהכנת הפירה, כך שזה אפילו די קל להגיע לפירה לא מוצלח.

מנה אחת, המון טעויות – אז איך להכין את הפירה המושלם?

אם להיות כנים, ממצבור הטעויות שעשינו עם השנים ומהמרקמים השונים שהגענו אליהם עם פירה, ניתן בקלות להכין רשימה מפוארת: החל ממרקם מיימי, לא רך מספיק, יבש מידי, לא מתובל כמו שצריך או סתם בלי טעם. פתאום הכנת פירה נשמעת לכם מסובכת? אל דאגה! שליטה בכללים של עשה ואל תעשה היא הדרך לפירה המושלם.

עשה – השתמשו בתפוחי האדמה הנכונים כשזה נוגע לפירה – לא כל תפוחי האדמה נוצרו שווים. ישנם זנים שונים ומגוונים של תפוחי אדמה, אבל הזן המוצלח ביותר הוא "ראטה" זן הראטה ניחן במרקם שעוותי ולא קמחי. במידה ואין באפשרותכם להשיג תפוחי אדמה מזן ראטה, ניתן גם להשתמש בתפוחי אדמה מזן "דזירה" – אותם ניתן למצוא כמעט בכל סופר.

אל תעשה –  אל תיצרו קוביות תפוחי אדמה בגדלים שונים אם עד היום תהיתם האם זה חשוב לחתוך את תפוחי האדמה בגודל שווה – התשובה היא בהחלט כן! לקוביות תפוחי אדמה בגדלים שונים זמן בישול שונה כך שכל קובייה עלולה לצאת שונה מהשניה – חלק מהקוביות יהיו רכות מידי בזמן שהשאר קשות מידי. קוביות תפוחי אדמה שנחתכו בגודל שווה יתבשלו יחדיו ויגיעו לאותה רמת בישול.

עשה – התחילו את הבישול במים קרים במידה והתחלתם את בישול תפוחי האדמה במים רותחים עד היום,הפסיקו! – למרות שזה נשמע מוזר, את בישול תפוחי האדמה צריך להתחיל במים קרים. הכנסת קוביות תפוחי אדמה לסיר עם מים רותחים גורמת לבישול חלקן החיצוני יותר מידי, בזמן שהחלק הפנימי נשאר לא מבושל.

אל תעשה – אל תתקמצנו על התבלינים המים בהם מתבשל הפירה הם אלו שנותנים לו את הטעם הראשוני, ודאו כי הוספתם כמות תבלינים מתאימה ובשום אופן אל תתקמצנו! אותו הדבר בנוגע לכמות החמאה (או תחליף החמאה), המלח והתבלינים שאתם שמים לפני מעיכת תפוחי האדמה. זיכרו – הפירה מוכן אך ורק שהוא לטעמכם.

עשה – הוסיפו תבלינים כבר בהתחלה אין דבר גרוע יותר מאשר "לנגוס" בחתיכה של פירה לא מתובל. הוספת התבלינים בסוף משאירה המון מקום לחתיכות מהפירה להישאר ללא תבלון בכלל. הוספת התבלינים צריכה להיעשות כבר בסיר בו מתבשלים תפוחי האדמה. לא משנה אם אתם אוהבים להוסיף רק מלח ופלפל, שום או אפילו עשבי תיבול – דאגו להוסיף אותם כבר לסיר כך שהטעמים יהיו אחידים ויורגשו בצורה הטובה ביותר.

אל תעשה – אל תוסיפו נוזלים קרים לפירה מהרגע שהמים בסיר רתחו, אין להוסיף לפירה אף נוזל קר. בין אם מדובר בחלב, שמנת או כל נוזל אחר – חשוב מאוד להבטיח שהוא לא יהיה קר. ודאו שהנוזל שאתם מוסיפים לפירה חם, זה עוזר לפירה לספוג אותו יותר טוב ומונע "ערבוב יתר" של הפירה.

עשה – שימרו על המרקם יש הרבה שיטות לשמור על מרקם מושלם, אנחנו מעדיפים שיטה אחת פשוטה ומעולה: ברגע שתפוי האדמה מוכנים העבירו אותם למסננת והחזירו לסיר ללא מכסה, המשיכו לבשל את תפוחי האדמה כך למשך 5 דקות תוך כדי ניעור הסיר, עד שכל הלחות העודפת תתאדה (הלחות היא נוזל שאתם לא רוצים, שכן, הוא הופך את הפירה שלכם למיימי.

אל תעשה  – אל תשתמשו במעבד מזון לצורך מעיכת תפוחי האדמה תפוחי האדמה מוכנים להפוך לפירה? מעולה! למרות שמעבד המזון קורא לנו להפוך את הפעולה לקלה יותר, אל תתפתו! שימוש במעבד מזון לצרוך מעיכת תפוחי אדמה הוא בעיה רצינית, למה? מכיוון שתפוחי אדמה מכילים עמילן, ועמילן לא אוהב שנוגעים בו יותר מידי. אם פעם יצא לכם פירה דביק מידי – זו הסיבה.

עשה – השתדלו להגיש פירה עם תוספות אמנם פירה טוב יכול לעמוד בפני עצמו, אבל פירה מושלם הוא פירה שמוגש עם תוספות מעניינות כמו בצלי שאלוט מטוגנים, שמנת חמוצה, בצל ירוק, מוקפצות ועוד…

*טיפ: נסו להכין רוטב לפירה, כל רוטב שאתם אוהבים (רוטב פטריות, רוטב עגבניות, או כל רוטב אחר), רוטב ישפר את הפירה וספק לכם ארוחה מושלמת.

קראו גם: סטודנטים מבשלים: רטבים מהירים וקלים לפסטה הדרך הנכונה לארוז קופסאות אוכל ללימודים או לעבודה

💕 אולי יעניין אותך...
Dutch-Fries
כך תכינו צ'יפס הולנדי במרקם מושלם
pita-pizza
פיצה פיתה שילדים הכי אוהבים
basmati-rice-recipes
אורז בסמטי • 7 מתכונים נבחרים
greek-cake
עוגת תפוזים: 9 מתכונים שונים ומעניינים
🆕 הכי חדשים
xr:d:DAF_rnF2-Rs:25,j:3825106507532240879,t:24041110
סלט פלפלים חריפים קלויים (חריף אש 🔥)
xr:d:DAF_rnF2-Rs:24,j:1452835404027134956,t:24041110
5 סלטים טריים ורעננים לשולחן החג
xr:d:DAF_rnF2-Rs:22,j:1345874896885733063,t:24041106
סלט בטטה אסייתי לאירוח מושלם
🔥 הכי פופולרי היום
gluten-free-cheese-rolls
לחמניות כשרות לפסח • 5 מתכונים שאתם באמת אוהבים
top-10-passover-chocolate-cakes
עוגת שוקולד לפסח • 10 העוגות הכי מומלצות!
passover-salads-collection
סלטים לפסח • 22 סלטים מעולים לשולחן החג
best-passover-chocolate-balls
כדורי שוקולד לפסח • מתכון מנצח מ-4 מצרכים
passover-chocolate-cake
עוגת שוקולד כשרה לפסח שלא תחליפו אף פעם
passover-knaidlach-pic
קניידלך • מתכון למרק קניידלך + 7 טיפים להצלחה
pound-cakes-for-passover
עוגות בחושות כשרות לפסח (8 מתכונים קלים וטעימים)
Chocolate Tahini Fudge-min
שימושי: 12 קינוחים ועוגות פרווה כשרים לפסח
best-side-dish-recipes-for-passover
תוספות לפסח • 21 התוספות הכי מוצלחות לחג
chocolate-espresso-cake
עוגת שוקולד-קפה בלי טיפת קמח
דילוג לתוכן