FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות

6 דרכים להפוך כרובית לארוחה טעימה במיוחד

כרובית אמנם לא יכולה להיות הקישוט המרכזי בשולחן החג. אבל על מה שחסר לה מבחינת יופי, היא מפצה בערכים תזונתיים בריאים, טעם נפלא שיכול להשתלב במגוון מנות ואופן הכנה קל במיוחד.

הטעם המתקתק העדין של הכרובית מתאים להמון תבלינים, ירקות, מרקים ותבשילים שונים. בזמן ששילוב כרובית מאודה בסלט זו אופציה נהדרת, ניתן גם להכין או להוסיף אותה למגוון רחב של מנות, החל מפירה ועד לפיצה!

יצירתיות היא שם המשחק

מי אמר שכרובית היא ירק משעמם? למרות שבישול הכרובית הוא בדרך כלל ע"י הרתחה, כשזה מגיע לשימוש בכרובית כמרכיב בבישול, האפשרויות הן אינסופיות! הנה כמה רעיונות מעניינים שכדאי לנסות:

מוסיפים אותה למרק. כרובית מוסיפה מרקם קטיפתי מעולה למרקים ויכולה להשתלב במקום שמנת, מבלי לשנות את טעמם. כל מה שצריך לעשות זה לקצוץ, להרתיח, לרסק לפירה ולערבב בתוך המרק האהוב עליכם. נסו את הטכניקה הזאת על מרק בצל מוקרם, במקום שמנת.

על קרוטוני כרובית שמעתם? אחד מהטרנדים החדשים של החורף הוא קרוטוני כרובית קלים להכנה, שמחליפים את הקרוטונים הרגילים שאנחנו מכירים. מדובר בכרובית צלוייה וקראנצ'ית שמשתלבת נהדר בכל מרק ואפילו מדהימה כנשנוש בריא בפני עצמה. הנה מתכון לקרוטוני כרובית בסיסיים או מתובלים.

הופכים אותה לבצק בריא לפיצה. נשמע קצת מופרך, אבל זה אמיתי! דיאטות רבות נשענות על הפחתה בפחמימות וחובבי הפיצה נותרים לחפש אחר תחליפים. כרובית היא תחליף נהדר לבצק פיצה קראנצ'י. הנה מתכון מעולה לפיצה על בצק כרובית פריך.

"משתגעים" עם הכרובית ברטבים מעניינים. נסו לפתוח את הראש ולדמיין לאילו רטבים כרובית יכולה להתאים. אתם תופתעו לגלות שהיא מתאימה לכל-כך הרבה רטבים שונים. אולי נוכל לעזור לכם להתחיל – הנה מתכון נהדר לכרובית ברוטב שמנת פטריות מוקרמת בתנור שלא תפסיקו להכין!

מוסיפים אותה לפירה. פירה כרובית לא מקבל מספיק הערכה. מדובר בפירה בריא במיוחד, דל בקלוריות ומלא בויטמינים! בפעם הבאה שאתם מכינים פירה, נסו להגיש לצידו גם פירה כרובית (ראש כרובית מורתח, טחון עם תבלינים) ותקבלו מנה בריאה וטעימה יותר! תוכלו אפילו לערבב אותו עם הפירה הרגיל ולהגיש לילדים, הם לא ירגישו שקיבלו מנה בריאה יותר 🙂

אופים וטובלים. כיוון שלכרובית טעם נהדר שמתאים לכל-כך הרבה מטבלים, היא הופכת נפוצה יותר ויותר כמנה ראשונה או נשנוש לצד הבירה. פשוט אופים אותה בתנור עם מלח ושמן זית עד שמתקבלת כרובית פריכה ומגישים לצד מתבלים שונים. מתכון מעולה: כרובית בתנור –  שלמה או פרחים.

זה הכל? ממש לא! 6 הדוגמאות הללו הן רק קומץ רעיונות קטן למה שניתן להכין עם כרובית! נסו להיות יצירתיים במטבח ולשלב את הכרובית במאכלי היום-יום שלכם, החל מתוספת ל ו ועד קציצות בשר, פשטידות, ממולאים וכדומה.. קליק ל-21 מתכונים מעולים עם כרובית.

כמה טיפים חשובים לשימוש בכרובית

בחירת כרובית. בפעם הבאה שאתם אצל הירקן, בחרו את הכרובית שלכם בחוכמה:

  • חפשו ראשי כרובית קטנים וכבדים שעטופים בהרבה עלים. העלים מגנים היטב על ראש הכרובית, מה שעוזר לה להישאר טרייה על המדף וללא פגע.
  • על הכרובית להיות בצבע שמנת, הימנעו מבחירה בכרובית עם כתמים חומים.
  • צבע העלים צריך להיות ירוק בהיר.
  • בדקו את חלקה התחתון של הכרובית – אם הוא רך, זה אומר שהיא לא טרייה.

אחסון. את הכרובית מאחסנים עם העלים שעוטפים אותה, לשמירה מקסימלית על טריות ופריכות. יש לאחסון כרובית בתוך שקית במקרר. אם ניתן, מומלץ לאחסנה עם הגזע כלפי מטה.

זירוז הבישול. לפני בישול הכרובית במים רותחים, מסירים ממנה את העלים ואת הגזע, ויוצרים X במרכז החלק התחתון. זה יעזור לזירוז הבישול ולבישול באופן שווה.

הרתחה נכונה. כרובית שנוגעת בתחתית הסיר תשחיר ותשנה את טעמה. הדרך הטובה ביותר להרתיח כרובית היא להניח את פרחי הכרובית (או כרובית שלמה) בתוך מסננת ולהכניסה לסיר עם מים רותחים.

שמירה על צבע לבן. הוספת כוס חלב / 2 כפות מיץ לימון / כף חומץ למים בזמן הרתחת כרובית תעזור לשמור על צבעה הלבן ותדגיש את מתיקות הכרובית.

ניטרול ריח הבישול. כרובית מכילה חומרים שמדיפים ריח לא נעים בזמן הבישול. הוספת פרוסת לחם למי הכרובית בזמן הבישול תעזור להפחית את הריח הרע.

🔥 הכי פופולרי היום
✨ אוספי מתכונים שימושיים
🆕 חדשים באתר
מומלצים לפסח!
דילוג לתוכן