FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות

10 שדרוגים טעימים לתפוח אדמה אפוי

מלבד וטונה, תפוחי אדמה הם כנראה המאכל האולטימטיבי לסטודנטים. הם זולים, הם מהירים יחסית, הם קלים ולהכנה והם גם די ממלאים את הבטן. בזמן שגבינה צהובה היא כנראה התוספת שמגיעה לרוב מעל תפוחי האדמה ברחי הארץ, קיימים שפע של רעיונות אחרים, קלים להכנה, שיוסיפו גיוון וישדרגו את ארוחת הערב באמצע השבוע.

לפני הכל – כמה טריקים לבישול מהיר של תפוחי אדמה

אחת מהתכונות החיוביות של תפוחי אדמה בקליפתם, היא שהם יכולים להתבשל בכמה דקות במיקרוגל. בזמן שתפוחי האדמה מתבשלים להם במיקרוגל, ניתן להוסיף להם מגוון תוספות וליהנות מארוחת ערב מהירה.

עם זאת, אם אתם מחפשים את "החוויה המלאה", שום אופן בישול לא יתחרה באפיית תפוחי אדמה בתנור. אז נכון, זה לוקח זמן, לפעמים אפילו יותר מידי זמן. אבל הקליפה הפריכה הזאת לרוב שווה את זה. לאפייה מוצלחת של תפוח אדמה בתנור מחממים את התנור לחום גבוה מאוד, מכסים את תפוח האדמה בנייר כסף ומכניסים לתנור למשך שעה וחצי עד שעתיים.

ואם אין זמן? ממתינים שעה וחצי בשביל קליפה פריכה, או שמוותרים עליה לחלוטין? תתפלאו, קיימות שיטות "לעקוף" גם את זמן ההמתנה לתפוחי אדמה בתנור:

נעזרים במיקרוגל. אז החלטנו שלחכות שעה וחצי לתפוחי אדמה בתנור זה מוגזם, אם כן, נשתמש במיקרוגל כדי לרכך את תפוחי האדמה עד שהם רק כמעט מוכנים (במכשירים השונים זה לוקח בין 9-15 דקות), נחמם את התנור מראש לחום גבוה מאוד, ואליו נכניס את תפוחי האדמה, עטופים בנייר כסף לכ- 20 דקות נוספות.

מרתיחים את תפוחי האדמה. במידה ושימוש במיקרוגל הוא לא אופציה, תמיד ניתן להרתיח את תפוחי האדמה בשלמותם במים רותחים, למשך 15-20 דקות, ולאחר מכן לעטוף בנייר כסף ולהכניס לתנור שחומם מראש לחום גבוה מאוד למשך 20 דקות נוספות. כך תתקבל כמעט הפריכות הרצויה בפחות מחצי מהזמן.

קראו גם: סטודנטים מבשלים – רטבים מהירים וקלים לפסטה

חשוב לזכור! במידה ובחרתם לבשל את תפוחי האדמה במיקרוגל או בתנור, חשוב מאוד לשטוף אותם היטב לפני הבישול. לבישול מושלם, נסו לדקור את תפוחי האדמה במזלג כ-7 דקירות. לקליפה פריכה במיוחד – צפו כל תפוח אדמה בשמן זית.

כאשר תפוחי האדמה מוכנים – נסו אחת מהתוספות הבאות

שעועית וגבינה. תוספת נהדרת לתפוח אדמה אפוי. כל מה שיש לעשות הוא לחמם שעועית לבנה מקופסת שימורים (עם הנוזלים) רק עד שהיא חמה לטעמכם, לגרד גבינת צ'דר מעל (או כל גבינה אחרת שתבחרו), לחתוך את תפוח האדמה באמצע ל-2 חתיכות ולצקת מעליו את התוספת, לגרד עוד קצת גבינה ולאכול חם.

בצל ירוק ושמנת חמוצה. את התוספת הזאת אתם הולכים לאהוב. מי שלא מכיר את השילוב המופלא של בצל ירוק קצוץ ושמנת חמוצה, זה הזמן להכיר – כל מה שצריך לעשות זה לקצוץ דק דק בצל ירוק, לערבב אותו עם גביע של שמנת חמוצה, לחתוך לחצי את תפוח האדמה ולצקת לתוכו את התערובת. יחסית לכל-כך מעט עבודה, הטעם מושלם! (ניתן להחליף ב עם עירית).

בולונז. במידה ונשאר לכם רוטב בולונז אבל הפסטה כבר חוסלה, נסו לחמם את הרוטב ולצקת אותו בין 2 פלחי תפוח אדמה אפוי, אתם לא תתחרטו על זה. טיפ חשוב: חימום הרוטב לפני שילובו עם תפוח האדמה הוא חשוב במיוחד.

מתכון: מרק תפוחי אדמה טבעוני

פיצה. במקום לזרוק על גבי תפוח האדמה כמה פרוסות גבינה – שדרגו את התוספת והכינו תפוח אדמה / פיצה. פשוט מערבבים בקערה כף רסק עגבניות, שן שום כתושה, חצי כפית אורגנו או זעתר ומעט שמן זית, מערבבים עם חתיכות גסות של גבינה ותוספות לבחירה ומניחים במרכז 2 פלחי תפוח אדמה אפוי. מכניסים לתנור על גריל ל-3 דקות, וזהו!

ביצת עין וגבינה כן, ביצת עין! תוספת טעימה במיוחד לתפוח אדמה אפוי היא ביצה עין. כל מה שצריך לעשות זה לרוקן חצי מתכולת חצי תפוח אדמה אפוי גדול, לפזר מעט גבינה מכל סוג בתחתית, לפתוח לתוכו ביצה (ממש כמו שפותחים ביצת עין למחבת) ולהחזיר לתנור עד שהביצה מוכנה לגמרי. מומלץ לפזר מעל לביצה גבינה מכל סוג לפני הבישול ולא לשכוח מלח ופלפל.

קראו גם: הדרך הנכונה לארוז קופסאות אוכל + המון מתכונים מתאימים.

סלט קפרזה מה יכול להשתבש בשילוב של סלט קפרזה ותפוח אדמה אפוי? ערבבו יחדיו קוביות עגבניה קטנות, מלח ובייבי מוצרלה, הכניסו לתנור למשך 5-7 דקות, הוציאו וטפטפו כמה טיפות חומץ בלסמי. ההנאה מובטחת!

בצל מקורמל ו מוקפצות במידה ואתם עוקבים אחרי הבלוג שלנו, אתם כנראה יודעים כמה מומלץ לשמור בצל מקורמל לכל מטרה, אם אתם לא יודעים זה הזמן ללמוד למה ואיך מומלץ להקפיא בצל מקורמל. הפשרת הבצל תתבצע על מחבת עם שמן זית ופטריות קצוצות. מקפיצים את הפטריות בשמן זית עד שכל הפטריות ספוגות בשמן, מוסיפים קוביית בצל קפואה ומטגנים רק עד להפשרה לא יותר. מערבבים את הפטריות והבצל עם תכולת תפוח האדמה האפוי, מחזירים לקליפה ומגישים.

סלט ציזיקי. תוספת מרעננת שמשדרגת את המנה פלאים היא סלט ציזיקי פשוט וקל להכנה. מגרדים מלפפון בפומפייה, סוחטים מיצים,  מוסיפים 1/2 כוס יוגורט טבעי, שן שום כתושה, כף נענע קצוצה, מלח וטיפה שמן זית. מערבבים היטב ומפזרים על גבי תפוח האדמה. מתאים במיוחד לימי קיץ חמים.

ברוקולי וגבינה. השילוב של תפוח אדמה אפוי עם ברוקולי וגבינה הוא מתבקש. מפרידים את פרחי הברוקולי ומאדים אותם בסיר עם מים רותחים (*טיפ: כדי שהברוקולי לא ישחיר מומלץ להניח בתוך הסיר מסננת נירוסטה ובתוכה את פרחי הברוקולי) עד שהם מתרככים לחלוטין. מסדרים במרכז תפוח אדמה אפוי, מפזרים מלח, מגרדים מעל לברוקולי המון גבינת פרמז'ן ומכניסים לתנור על גריל למשך 4-6 דקות.

קראו גם: 5 דרכים להיפטר מריח רע בקופסאות פלסטיק

סירות סביח. מה יותר מגניב מלאכול סביך בתוך תפוח אדמה? רוקנו את תכולת תפוח האדמה, מלאו אותו בביצה קשה חתוכה לרבעים וחלק מתכולת תפוח האדמה, כסו בחציל מטוגן, קצת טחינה, מלח ופטרוזיליה מעל ואתם מסודרים.

אלו הם רק חלק קטן מעולם האפשרויות המחכות לכם אם רק תחליטו להיות יצירתיים. מכירים תוספות שוות לתפוח אדמה אפוי? שתפו אותנו ואת הגולשים בתגובות!

 

🔥 הכי פופולרי היום
✨ אוספי מתכונים שימושיים
🆕 חדשים באתר
מומלצים לפסח!
דילוג לתוכן