FoodisGood

Foodisgood

חלב עיזים – ערכים תזונתיים, טיפים ומתכונים

חלב עיזים – ערכים תזונתיים, טיפים ומתכונים

איזה ויטמינים וערכים תזונתיים נמצאים חלב עיזים?

בשל היתרונות הבריאותיים המרשימים, חלב העיזים הפך לפופולארי בשנים האחרונות. הוא מלא בחומרים מזינים, מכיל פחמימות, חלבונים, סוכרים, נתרן ועוד. יש בו גם מינרלים, כמו סידן, מגנזיום, אשלגן, נחושת ואבץ וגם מכיל ויטמינים, כמו ויטמין A, B ו- C.

ערכים תזונתי ל-100 גרם חלב עיזים:

  • שומן: 4.1 גרם
  • נתרן: 50 מיליגרם
  • אשלגן: 204 מיליגרם
  • חלבון: 3.6 גרם
  • פחמימות: 4.5 גרם

ויטמנים ומינירלים:

  • ויטמין A: 3%
  • סידן: 0.13
  • ויטמין D: 0.12
  • ויטמין C: 2%
  • מגנזיום: 3%

האם חלב עיזים נחשב לבריא?

כן, עזים מייצרות חלב ייחודי ובריא. יותר ויותר אנשים מעדיפים חלב עיזים על פני כל חלב אחר ממספר סיבות. 7 סיבות מדוע כדאי לשתות חלב עיזים:

  • קל יותר לעיכול
  • אין טעמים מלאכותיים, צבעים וחומרים משמרים
  • יותר אשלגן מחלב פרה
  • מספקות אנרגיה מהירה לגוף
  • 8 גרם חלבון
  • טעם יותר טעים וקרמי בעקבות תחושה של חלב נקי ועדין.
  • פחות מעובד מאשר חלב מן הצומח

כמה קלוריות יש בחלב עיזים?

ב-100 גרם חלב עיזים קיים 68.8 קלוריות בלבד

מה ההבדל בין חלב פרה לחלב עיזים?

בעוד שחלב פרה מהווה את מקור החלב בעולם המערבי מזה מאות שנים ונשאר אופציה בריאה עבור רבים, חלב העזים הופך יותר ויותר לבחירה עבור הצרכנים המודעים לבריאות בגלל ההרכב הקל לעיכול שלו.

תוכן תזונתי
כוס חלב עיזים אחת מספקת כ- 140 קלוריות ו -7 גרם שומן, כמות כולסטרול צנועה של 25 מיליגרם, או כ- 8 אחוז מהערך היומי המומלץ (על בסיס תזונה של 2000 קלוריות).

חלב עיזים דל יחסית בנתרן ופחמימות, ועתיר חלבון וסידן, ומספק כ 8 גרם חלבון ו 30 אחוז מהערך היומי המומלץ של סידן לכוס.

שומן
בחלב עיזים, כדוריות השומן קטנות יותר ושטח פנים גדול יותר מזה המצוי בחלב פרה. הכדורים הקטנים עובדים באופן יחסי בקלות וביעילות יותר על ידי ליפאז שבלבלב (האנזים המעכל שומן).

רמות חומצות השומן הקצרות והבינוניות גבוהות משמעותית בחלב עזים מאשר חלב פרה. הטריגליצרידים עם חומצות שומן בעלות שרשרת בינונית נהנים מעיכול מהיר ויעיל במיוחד ומהווים מקורות אנרגיה מצוינים. רמות חומצות השומן אומגה 3 ו 6 גבוהות בחלב עיזים מאשר בחלב פרה.

חלבון
אלפא S1 קזאין הוא מיקרו חלבון חלב, ובחלב עיזים הוא נמוך בכ- 50 אחוז מאשר בחלב פרה. המשמעות היא שהחלב מתעכל בצורה טובה יותר.

תכולת ויטמין ומינרלים
גם חלב עזים וגם חלב פרה עשירים במגוון ויטמינים ומינרלים. בעוד שרמות ויטמין A ו- D והמינרלים סידן וסלניום גבוהים יותר בחלב עיזים, ויטמין B12 וחומצה פולית נמצאים בכמויות גדולות יותר בחלב פרה.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *