FoodisGood

חיפוש

פיתות ללא גלוטן (אווריריות ומושלמות עם כיס!)

מה אנחנו רוצים מפיתה? שתהיה רכה ואוורירית, אבל יציבה שתוכל להכיל את כל מה שנרצה בפנים. המתכון שלנו לפיתות ללא גלוטן הוא מאוד קל להכנה ובו בזמן התוצאה מעולה – פיתות גדולות, אווריריות, עם כיס, בדיוק כמו שפיתות צריכות להיות. את הפיתות ניתן להקפיא ולהפשיר במיקרו כחצי דקה, בתאבון!

שימו ❤️ יש לנו אוסף מתכונים מצוין שאתם חייבים להציץ בו ולקבל השראה >> 40+ מתכונים ללא גלוטן לכל מטרה

זמן עבודה: 20 דקות | 12 פיתות גדולות

מצרכים:

  • 500 גרם קמח ללא גלוטן – קמח רב תכליתי (ועוד לקימוח משטח העבודה)
  • 400 מ״ל מים פושרים
  • 1 כף שמרים יבשים או 3 כפות שמרים טריים
  • 1.5 כפיות מלח
  • 3 כפות שמן זית
  • 1 כף סילאן / סוכר

הוראות הכנה:

  1. בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים קלות מים ושמרים, ערבוב של כחצי דקה להמסת השמרים במים.
  2. מוסיפים קמח וסוכר ומערבבים במהירות בינונית כדקה.
  3. מוסיפים מלח ושמן ושוב מערבבים על מהירות בינונית כדקה.
  4. מגרדים היטב את הבצק מדפנות הקערה וגם מוו הלישה וממשיכים ללוש עוד כ-5 דקות. *זה הזמן לשים לב אם הבצק יבש מידי, הבצק אמור להיות מעט דביק, במידה והוא יבש יש להוסיף מים עד לקבלת בצק דביק אבל שניתן לעבד לכדי כדור.
  5. כשמתקבל כדור בצק אחיד מעבירים אותו לקערה נקייה ומכסים במגבת, מניחים להתפחה של שעה.
  6. מחממים תנור לחום גבוה, 230 מעלות.
  7. קורצים מהבצק 12 כדורים וכל כדור מרדדים במשטח מקומח לפיתה שטוחה ועגולה, חשוב לא לרדד דק מידי, בערך עובי של זאת קטנה.
  8. מעבירים את הפיתות המרודדות לתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  9. ממקמים את התבנית במרכז התנור ובתחתית מניחים קערה שמתאימה לתנור עם מים.
  10. 7אופים בתנור החם למשך 12-14 דקות, עד שהפיתות מתנפחות ונוצר בהן כיס – אופים רק מגש פיתות אחד בכל פעם וחשוב לשמור על ריווח בין הפיתות שעל התבנית.
  11. מצננים את הפיתות לצינון מלא על השיש ונהנים מפיתות טריות ללא גלוטן עם כיס ממש כמו של פיתה רגילה!
  12. לאחסון ניתן לשמור עד יום אחד בשקית בטמפרטורת החדר או להקפיא בשקית הקפאה אטומה.

עוד מאפים ללא גלוטן שכדאי לנסות:

דילוג לתוכן