שילובי המזון שיהפכו אתכם להרבה יותר בריאים

  פורסם בתאריך   על ידי   תגובה אחת

כולנו יודעים שביצים עשירות בחלבון וששמן הזית מעולה לעור שלנו. אבל האם ידעתם ששילובי מזון מסוימים יגרמו לכם להישאר בריאים לאורך זמן?

השילוב: ביצים + מנגו

מה זה נותן? עור בריא יותר.

אין כל צורך להמשיך לקנות קרמים מיוחדים כדי לקבל עור בריא, פשוט לשלב ביצים ומנגו, במיוחד בעונה בה מנגו גדל בשפע. הביצים עשירות בחומצות אמינו שהן מרכיב חיוני לייצור חלבון קולגן. המנגו, שעשיר בוויטמין C, עובד נהדר עם חומצות האמינו שבביצים וממריץ את ייצור הקולגן, מה שעוזר לגוף לבנות בחזרה את החיוניות שאבדה לו ולשפר פלאים את מראה עור הפנים.

עשו זאת נכון: כדי ליהנות מהשילוב המופלא של ביצים ומנגו מומלץ להעשיר את החביתה שלכם במנגו. לאחר הכנת החביתה, הוסיפו לידה כוס קוביות מנגו טרי שמספקת כמעט אספקה של יום שלם של ויטמין C.



השילוב: גמבה אדומה + שעועית שחורה

מה זה נותן? ספיגת ברזל טובה יותר.

גמבה אדומה היא אחד המאכלים הפופולריים ביותר בישראל, הנה עוד סיבה לצרוך אותה: בעזרת השילוב של גמבה אדומה ושעועית שחורה תוכלו לעזור לגוף לספוג כמות גדולה יותר של ברזל ובכך לחזק את המערכת החיסונית. שעועית שחורה מכילה כמות גדולה של ברזל אך לגוף שלנו קשה לספוג אותה, בשילוב עם גמבה אדומה, שעשירה בוויטמין C, יצליח הגוף לספוג כמות הרבה יותר גדולה של ברזל. שילוב מומלץ לצמחוניים וטבעוניים.

עשו זאת נכון: כדי לקבל הנאה מקסימלית מהשילוב המוצלח של שעועית שחורה וגמבה אדומה, פשוט הוסיפו שעועית שחורה מבושלת לסיר הממולאים שלכם. ערבבו אותה עם המילוי שבחרתם או הוסיפו לרוטב ותתחילו ליהנות.

מתכונים בריאים מומלצים:

השילוב: שמן זית + עגבניות

מה זה נותן? מערכת חיסונית חזקה יותר.

זה לא סוד, העגבניות מתפארות בשורה ארוכה של ויטמינים ונוגדני חמצון שמסייעים למערכת החיסונית, אלה נספגים הרבה יותר טוב בגוף בשילוב עם שמן זית איכותי. חיזוק המערכת החיסונית בעזרת עגבניות ושמן זית יכול לעזור להגן על הגוף מפני מחלות רבות, להילחם בסרטן ואף במחלות לב.

עשו זאת נכון: השאירו את הקליפה של העגבנייה, שכן היא מלאה בוויטמינים חיוניים. בחרו בשמן זית כתית באיכות גבוהה. אחסנו את השניים במקום קריר ויבש. עגבניות ושמן זית משתלבים נהדר אפילו בסלט פשוט.

השילוב: שיבולת שועל + תותים

מה זה נותן? הפחתה ברמת הכולסטרול בדם

שיבולת שועל מכילה שני פיטוכימיקלים חשובים שעובדים נהדר עם ויטמין C, השילוב של שיבולת שועל ותותים (המכילים כמות גדולה של ויטמין C), הוא בין השילובים הטעימים והבריאים ביותר ,הוא עוזר להפחית את רמות הכולסטרול בדם, הוא מספק פתרון מעולה לחשק למתוק ומסייע במניעת הצטברות פלאק.



עשו זאת נכון: הדרך הטובה ביותר ליהנות מהשילוב של שיבולת שועל ותותים הוא בקערה גדולה עם חלב. שלבו 1/2 כוס תותים חתוכים עם 1 כוס שיבולת שועל ו-1 כוס חלב ותיהנו מארוחת בוקר בריאה וטעימה במיוחד. מתכון מומלץ: עוגיות שיבולת שועל משגעות.

השילוב: תה ירוק + לימון

מה זה נותן? לב בריא יותר

תמיד אמרו לנו שתה ירוק ופלח לימון זה דבר בריא, אבל האם אתם יודעים למה? תה ירוק הוא מקור מעולה לנוגדני חמצון רבי עוצמה בשם קטצ’ינים, הידועים ביכולתם לשפר את בריאות הלב. יחד עם זאת, מחקרים מראים כי בשתיית כוס תה ירוק רק כ-20 אחוזים של תרכובות אלו נספגים בגוף. הוסיפו מיץ לימון לתה שלכם ותגדילו את הספיגה לעד 80%!

עשו זאת נכון: הכינו כוס תה ירוק וסחטו לתוכה מיץ מלימון שלם, פלח קטן לא יעשה את העבודה.

השילוב: קינמון + לחם מחיטה מלאה

מה זה נותן? אנרגיה וירידה במשקל.

עפ”י מחקרים, קינמון קשור לקצב ריקון הקיבה ועוזר להאט את התהליך. כמו כן, הקינמון מפחית את עליית הסוכר בדם לאחר ארוחה ובכך מסייע ישירות להרזיה במשקל. במקום טוסט רגיל, שלבו לחם מחיטה מלאה עם קינמון לארוחת הבוקר ותהפכו אותה להרבה יותר בריאה.

עשו זאת נכון: קלו פרוסה של לחם מחיטה מלאה על המחבת או בתנור ופזרו עליו כפית קינמון..

השילוב: שום + בצל

מה זה נותן? הגנה מלאה

בצל ושום, שני ירקות שמכילים מגוון ויטמינים שמסייעים לשמור על עורקים נקיים. חלק מהתרכובות שמכילים השניים נמצאו קשורים גם לטיהור מסרטנים בגוף.

עשו זאת נכון: אין דרך אחת לשלב בצל ושום, בעצם, הבצל והשום משתלבים נהדר כמעט בכל ארוחה מלוחה שעולה על דעתכם. השתמשו תמיד במרכיבים טריים.



השילוב: תה ירוק + פלפל שחור

מה זה נותן? עוזר להרזיה

תשכחו מדיאטות כסאח. אחרי הארוחה הבאה שלכם פשוט שלבו תה ירוק עם מעט פלפל שחור. השילוב של השניים מגביר את ספיגת ה EGCG ונוגדני החמצון בגוף עד לכ- 130%. מחקרים קושרים את השילוב הזה בהשפעה על הורמונים וויסות רעב ותחושת שובע.

עשו זאת נכון: שתו את כוס התה שלכם לאחר ארוחה, הוסיפו לכוס תה ירוק איכותי כחצי כפית פלפל שחור וערבבו היטב.

קטגוריות: בריאות, כללי

שיתוף

תגובה אחת

  1. רק בריאות :

    אפשר להכין ארוחת בוקר גדולה ובריאה שתכלול את כל השילובים :)))
    ביצה עם מנגו בליווי לחם מחיטה מלאה עם קינמון לצד סלט עם עגבניות ושמן זית
    ולשתות תה ירוק ופלפל שחור.

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *