FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

6 דברים שצריך לדעת כדי לשפר כל מאפה

כמה פעמים קרה לכם שהעוגיות לא יצאו כמו שרציתם או שהלחם לא נאפה בדיוק במידה הנכונה? כל אלו הן תוצאות ישירות של קיצור תהליכים בזמן אפיה. תודו בזה: גם אתם לפעמים מקצרים תהליכים כשאתם מבשלים (כי אחרי הכל מי צריך לעקוב אחר הוראות המתכון לחלוטין כשמדובר ב פשוטה?) למרות שאנחנו מעריצים גדולים של שיטת ה"בישול לפי העין", השיטה שהופכת את הכנת ארוחת הערב להרבה יותר קלה, כשזה מגיע לאפיה, אנחנו ממליצים לשחק לפי הכללים.

אז מה לעשות כדי לשפר את האפיה?

כיוון שאפיה זה מדע מדויק, ולעתים אינה מאפשרת חופש יצירה, חשוב לעקוב אחר הוראות המתכון במדויק ולבחור במתכון שנראה לכם בטוח. הנה 6 טיפים לשיפור האפיה שלכם:

1. שמנו וקמחו את התבניות שלכם בנדיבות

רוב מתכוני האפיה מורים בבירור לשמן או לקמח את המחבת, אם המתכון דורש זאת – כנראה שיש לכך סיבה. אל תשימו 2 טיפות שמן ותקוו לטוב – שמנו את הכלים שלכם בנדיבות! תבנית שאינה משומנת מספיק עלולה לשבש את כל המאפה. לבלילת עוגות ומאפים נטייה להידבק לתבנית לאחר אפיה, שמנו כל פינה שתוכלו והיו נדיבים ויסודיים.

2. שקלו את המצרכים

אם אתם אופים על בסיס קבוע, מומלץ ואף רצוי לקנות משקל דיגיטלי. אנחנו מאמינים גדולים בשקילת מצרכים, במיוחד אם מדובר באפיה. אפיה מוצלחת פירושה הקטנת הסיכויים לטעויות עד כמה שניתן. לכן, חשוב לוודא את משקל ומידות המצרכים שלכם. זיכרו – מתכוני אפיה שמבקשים כוס קמח מתכוונים לכוס מדידה ולא אחרת, כנ"ל גם על כפות וכפיות.

כיום ניתן למצוא משקל דיגיטלי בכמה עשרות שקלים, אל תשכחו להפחית מהמשקל הסופי את משקל הכלים (כוס, קערה וכד'..). שקלו את הכלים ללא המצרכים, לאחר מכן הוסיפו את המצרכים ושקלו שוב, הפחיתו מהמשקל הסופי את משקל הכלי וקיבלתם את משקל המצרך.

מתכון מומלץ: רוגעלך ביתיים מדהימים.

לא יודעים כמה גרם יש בכוס מדידה? השתמשו בטבלת המרת המידות שלנו להמרת מידות בטוחה.

3. היפטרו ממצרכים ישנים

אם אתם אופים לחם בננות למשל, המתכון דורש סודה לשתייה. אם יש לכם סודה לשתייה, נשמע שאתם בדרך הנכונה. אבל אם הסודה לשתייה יושבת במקרר שלכם זמן רב מידי ואתם כבר לא כל-כך בטוחים שהיא טרייה? פשוט היפטרו ממנה, או מכל מצרך אפייה אחר שאתם לא בטוחים בטריותו. סודה לשתייה, אבקת אפייה, שמרים יבשים או כל מצרך אחר שמשפיע על התוצר הסופי שלכם צריך להיות טרי, רק כך תקבלו מאפה מושלם. לרוב החומרים המשמשים לאפיה חיי מדף קצרים יחסית, כך שאם אתם לא אופים על בסיס קבוע, רכשו אותם בכמויות קטנות.

אם אתם לא בטוחים בטריותו של מצרך מסוים – בדקו זאת, או לכו לקנות חדש. כדי לבדוק את הטריות של אבקת אפיה – יוצקים מים רותחים על כמות קטנה מהאבקה, אם יש בועות, האבקה טרייה. לקמח טרי יש ריח מובהק ושמרים טריים (קוביה או גרגירים) יש להמיס בחצי כוס מים פושרים עם כפית סוכר – אם לאחר 10-15 דקות יש קצף בכוס, השמרים טובים לאפיה.

מתכון מעולה לחובבי האפייה: גביניות מבצק שמרים מדהים.

4. השתמשו במלח גם במאפים מתוקים

במידה ואתם מחפשים לקצץ בכמויות המלח, מאפים זה לא המקום לעשות זאת. בזמן שחצי כפית מלח על 30 עוגיות לא תזיק לכם, אם תחסירו אותה מהבצק היא תשנה באופן משמעותי את טעם העוגיה הסופי. מלח לא נמצא במתכונים מתוקים כדי להפוך אותם למלוחים, הוא שם כדי לאזן את המתיקות ולהדגיש טעמים: המלח גורם לטעמים כמו וניל, שקדים או לימון לבלוט מעט.

בא לכם לאפות? קליק למגוון מתכוני עוגיות מוצלחים!

5. השתמשו בחומרים בטמפרטורת החדר

כשהמתכון דורש מצרכים בטמפרטורת החדר (כמו חלב, חמאה או ביצים) הוא דורש זאת מסיבה מסוימת – אל תתעלמו מכך. מאפים רבים מתחילים בהקצפת חלבונים, חמאה וסוכר: הקצפה החומרים לא צריכה להיות ארוכה מידי והיא תהיה הרבה יותר זריזה ואיכותית עם חומרים בטמפרטורת החדר. אם אתם מתכוננים לאפיה, תכננו את זה קודם לכן והוציאו את המצרכים כשעה לפני התחלת העבודה. או יותר טוב – תכננו את זה יום לפני, הוציאו את הביצים והחמאה למשטח העבודה ותנו להם להגיע באופן מושלם לטמפרטורת החדר בזמן שאתם ישנים. 

6. השקיעו בכל שלב ושלב באפיה

קחו את הזמן שלכם והשקיעו בכל שלב ושלב. אל תהיו חסרי סבלנות ואל תבחרו בדרך הקלה. הדרך הקלה הזאת רק תהרוס לכם את התוצר הסופי ותבזבז לכם מצרכים יקרים. תכננו מראש ופנו לכם מספיק זמן לאפיה נכונה. היפטרו מהמחשבה שבסופו של דבר כל המרכיבים יתערבבו ובצעו את הוראות המתכון על הצד הטוב ביותר וביסודיות. הקצפת החמאה עם הסוכר היא שלב חשוב שאין לוותר עליו, כמו גם הוראות חשובות אחרות. הקדישו תשומת לב להוראות מפתח כמו: "מערבבים רק עד לאיחוד ולא יותר", "מקפלים בעדינות" או "מערבבים במרץ" וכד'..

רוצים עוד? כנסו למדור אפייה ומתוקים באתר.

יש לכם שאלות בנושא אפיה נכונה? אתם מוזמנים לשאול אותנו בתגובות ואנחנו נענה לכם!

💕 אולי יעניין אותך...
Vienna Schnitzel
מתכון: שניצל וינאי • שניצל עגל דק בציפוי פריף
tofu-veggie-patties (1)
מה מכינים עם טופו? 15 מתכונים מוצלחים
onion-bread
שיא השלמות: לחם ממולא בבצל מטוגן
Lentils and sweet potatoes
קציצות עדשים - 3 מתכונים מומלצים (קלים להכנה)
🆕 הכי חדשים
xr:d:DAF_rnF2-Rs:25,j:3825106507532240879,t:24041110
סלט פלפלים חריפים קלויים (חריף אש 🔥)
xr:d:DAF_rnF2-Rs:24,j:1452835404027134956,t:24041110
5 סלטים טריים ורעננים לשולחן החג
xr:d:DAF_rnF2-Rs:22,j:1345874896885733063,t:24041106
סלט בטטה אסייתי לאירוח מושלם
🔥 הכי פופולרי היום
pound-chocolate-cake-for-passover
עוגת שוקולד בחושה כשרה לפסח • מתכון קל בלי מיקסר
green-bean-salad-recipes
סלט שעועית ירוקה טרייה • סלט חגיגי בקלות
baked-zucchini-recipe
6 מתכוני ירקות בתנור: קלים, טעימים, מומלצים!
passover-salads-collection
סלטים לפסח • 22 סלטים מעולים לשולחן החג
gluten-free-coffee-cookies
עוגיות נס קפה ללא גלוטן • רכות ונימוחות
Chocolate Tahini Fudge-min
שימושי: 12 קינוחים ועוגות פרווה כשרים לפסח
best-side-dish-recipes-for-passover
תוספות לפסח • 21 התוספות הכי מוצלחות לחג
main-courses-for-passover-eve
עיקריות לפסח • 16 מתכונים מעניינים לערב החג
best-passover-chocolate-balls
כדורי שוקולד לפסח • מתכון מנצח מ-4 מצרכים
chocolate-mousse-for-passover
5 קינוחי שוקולד כשרים לפסח למתוק שאחרי הארוחה
דילוג לתוכן