צרבת בגרון: 5 מאכלים שנלחמים בצרבת וממה כדאי להימנע

  פורסם בתאריך   על ידי   4 תגובות

אתם יושבים בבית ורואים טלוויזיה להנאתכם, כשלפתע זה תוקף אתכם – הצרבת. תחושה לא נעימה בהחלט של צריבה בבית החזה ובגרון, שבא רק להיפטר ממנה וכמה שיותר מהר.

ממה כדאי להימנע?

לרוב הצרבת קשורה למה שאנחנו אוכלים וניזונים ממנו במשך היום, לכן תמיד מומלץ לבדוק “איפה טעינו” ומאיזה מאכלים כדאי להימנע בפעם הבאה ואיזה מאכלים כדאי לאמץ.

1. שוקולד
שוקולד מכיל רכיבים הגורמים לצרבת לצוץ משום מקום: קפאין ותיאוברומין המצוי בקקאו ואחוזי שומן גבוהים אשר מזמנים צרבת. תאורטית – שוקולד מריר פחות מזיק משוקולד חלב, אך מומלץ להתרחק משני הסוגים במידה ואתם חווים צרבות לעתים קרובות.

2. סודה
סודה ומשקאות מוגזים אחרים הם אחת הסיבות לתופעת הצרבת, בועות הגזים בסודה מתרחבות בקיבה בזמן השתייה וגורמות ללחץ שמוביל לצרבת. שתייה מוגזת שמכילה קפאין עם רמת חומציות גבוהה , מזיקה כפליים.



3. אוכל מטוגן
השמן איתו מטגנים את המאכלים האהובים עלינו, גורם לעליה בלחץ וושטי וברמת החומציות בקיבה ותורם לתופעת הצרבת. נסו להימנע ככל שניתן מטיגון בשמן עמוק והעדיפו תמיד לאפות מאכלים בתנור.

4. אלכוהול
בפעם הבאה שאתם יוצאים לדרינק עם הצרבת, אל תזמינו אותה למשקה. האלכוהול לא תורם להיעלמות הצרבת ומייצר יתר חומציות בקיבה, בנוסף האלכוהול גורם לוושט להיות רגישה בהרבה מה שלא תורם לתהליך ההחלמה.

5. עגבניות
העגבניות אמנם נראות קטנות ולא מזיקות, הן באמת לא, אך כמות החומציות שהן מכילות יכולה לעורר צרבת או להחמיר אחת למי שיש כבר סובל ממנה. רצוי להימנע מהעגבנייה בזמן צרבת או פשוט להחליף אותה בירק אחר.



מה מומלץ לאכול בצרבת?

אם הצרבת תוקפת – כדאי לדעת שישנם מאכלים שיכולים להרגיע את תחושת הצריבה בגרון. בננות, חלב שקדים ועוד מאכלים יקלו על תסמיני הצרבת.

1. קוואקר (שיבולת שועל)
ארוחת בוקר זה כל מה שדרוש. אם אתם חובבי קוואקר ודגנים, כדאי שתתפנקו על קערת קוואקר (עם חלב שקדים), בזמן שהדגנים מהם עשוי הקוואקר מרפדים ומרככים את בטנת הקיבה שלכם ויוצרים שכבת הגנה בריאה ומשביעה להפליא. קליק ליתרונות בריאותיים של שיבולת שועל. מתכון לדייסת שיבולת שועל מהירה.

2. בננה
הבננה המתוקה היא פרי מלא בהפתעות, בעיקר מכיוון שהבננה מכילה כמויות מאוד נמוכות של חומציות. כל מה שדרוש הוא לקלף בננה ולאכול, בזמן שקרום הפרי מגן על הקיבה מבפנים ומרכך את הרגשת הצרבת. קליק ליתרונות בריאותיים נוספים של הבננה ומתכונים מומלצים.

3. חלב שקדים
דרך בריאה נוספת להעלים את הצרבת הטורדנית היא שתיית חלב שקדים. ניתן לצרוך כוס חלב אחת בבוקר, כך ניתן לחלב לעשות את שלו בנטרול החומציות בקיבה והרגעת תסמיני הצרבת. אם ממש בא לכם, אפשר להוסיף תותים ולערבל יחד למשקה טעים ומרענן. קליק להכנת חלב שקדים ביתי טעים. קליק למתכון לחלב שקדים ביתי.

4. תה ג’ינג’ר
תה ירוק וג’ינג’ר מזמן נחשבים כתרופה טבעית להמון מחלות, בייחוד לצרבת. הג’ינג’ר משמש כרכיב חשוב להרגעה ופועל מצוין בתור מנגנון אנטי דלקתי. פשוט תתפנקו בתה ירוק עם חתיכות קלופות של זנגביל ותיהנו.



5. ירקות ירוקים
ירקות ירוקים ידועים בכמות נוגדי החמצון האדירה שהם מכילים, לכן זה לא מפתיע כלל וכלל לגלות את הימצאותם ברשימה. ירקות כמו ברוקולי, אספרגוס, שעועית ירוקה, סלרי ואפילו מלפפונים מרגיעים את רירית הוושט ומסייעים בהפחתת הצרבת.

קטגוריות: בריאות, כללי

שיתוף

4 תגובות

  1. אני :

    להמנע ממוצרי חלב

  2. אני :

    דווקא בננה גורמת לי לצרבת.
    יש מצב שהנטייה לצרבות היא גם אישית, ולא כללית.

  3. havi :

    מכל המזונות , גם לי דווקא בננה גורמת לצרבת, בעוד נשכתב כאן כי מומלץ לאכול אותה נגד צרבת….. מה הגורם לתגובה ההפוכה ????

  4. בתיה :

    מה לגבי גמבה

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *