FoodisGood

קציצות כרובית בריאות ומפתיעות (5 מצרכים בלבד)

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
קציצות זה אחד המאכלים היותר מנחמים ואהובים שיש! וכשמשלבים אותן עם מרכיבים בריאים ומזינים כמו כרובית החגיגה היא כפולה. היום נלמד להכין קציצות כרובית בריאות וסופר ממכרות עם כמה מרכיבים פשוטים. מבשלים את הכרובית מעט למרקם קציצות כייפי במיוחד ומגישים עם סלט גדול ומגוון מטבלים.

זמן עבודה: 20 דקות | 16 קציצות

מצרכים:

  • 1 ראש כרובית גדול חתוך לפרחים
  • 1/2 כוס פירורי לחם מקמח מלא
  • 2 ביצים גדולות, טרופות קלות
  • 3 שיני שום כתושות
  • 3 כפות בצל ירוק קצוץ דק דק
  • לתיבול: ½ כפית מלח, ¼ כפית פלפל

הוראות הכנה:

  1. מביאים סיר גדול של מים מומלחים לרתיחה. מוסיפים את הכרובית ומבשלים אותה רק עד היא רכה למגע (בודקים עם מזלג), הבישול ייקח 3 עד 5 דקות.
  2. מעבירים את הכרובית לקרש חיתוך ובעזרת סכין חדה קוצצים אותה לחתיכות קטנות מאוד. (חתיכות הכרובית צריכות להיות בגודל אפונה או קטנות יותר).
  3. מודדים 4 כוסות מהכרובית הקצוצה ומניחים בקערה גדולה.
  4. מערבבים בקערה את הכרובית, פירורי הלחם, הביצים, השום, בצל ירוק, מלח ופלפל ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  5. מרפדים צלחת בנייר סופג. מחממים מחבת טפלון עם מעט שמן על אש בינונית-נמוכה. יוצקים למחבת החמה מתערובת הקציצות, 1 כף גדושה לכל קציצה, משטחים מעט את התלוליות בעזרת מרית ומרווחים ביניהם.
  6. מבשלים את הקציצות במשך 2 עד 3 דקות מכל צד, עד שהן מזהיבות ומבושלות.
  7. מעבירים את הקציצות לצלחת המרופדת במגבת נייר. מגישים חם.

הערות ושדרוגים לקציצות כרובית מנצחות

  • לקציצות בריאות עוד יותר ניתן להחליף את פירורי הלחם בקמח כוסמין באותה המידה.
  • לטיגון הקציצות בשמן זית יש לטגן על להבה בינונית ולא גבוהה, לקצת יותר זמן ממשך הטיגון הרגיל. יש להיזהר שלא לשרוף את שמן הזית במהלך הטיגון.
  • לשדרוג הקציצות אפשר לשלב את הכרובית עם גזר מגורר דק דק, פשוט השתמשו ב-3 כוסות כרובית + 1 כוס גזר מגורר.
  • למרקם עשיר יותר ניתן להוסיף לבלילת הקציצות כ-2 כפות גבינה מגוררת (פרמז'ן, צהובה או בולגרית)

אוהבי כרובית? אל תפספסו את המתכונים הבאים:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

חדשים באתר

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.