FoodisGood

אורז כרובית קיטוגני קל ומהיר

אורז כרובית הוא מתכון קיטו פופולרי במיוחד, הוא רב תכליתי ויכול לשמש כתוספת או כבסיס לארוחות קיטו אחרות. המתכון הזה מהיר וקל להכנה, וניתן להכין אותו מראש ולשמור במקרר 2-3 ימים. אורז כרובית קטוגני הוא דרך מצוינת לספק לגוף את מנת הירקות היומית, תוך כדי שמירה על תפריט דיאטה קטוגנית מסודר.

זמן עבודה: 5 דקות | 2 מנות אורז כרובית

מצרכים:

  • 1 ראש כרובית בינוני, כרובית טרייה בלבד – לא קפואה
  • 1 כפית שמן זית
  • 1/2 כוס בצל ירוק קצוץ
  • מיץ מ-1/4 לימון
  • מלח ופלפל שחור
  • להגשה: פטרוזיליה קצוצה גס

הוראות הכנה:

  1. נפטרים מעלי הכרובית ומפרקים אותה לפרחים גדולים. שוטפים היטב את הכרובית תחת זרם מים ואז מייבשים על מגבת מטבח עד שהכרובית יבשה לחלוטין.
  2. מניחים את פרחי הכרובית במעבד מזון וקוצצים עד לקבלת מרקם גרגירים, של אורז. במידה ויש צורך – חלקו את קיצוץ הכרובית ל-2 חלקים.
  3. במחבת גדולה מחממים 1 כפית שמן זית על אש בינונית. מוסיפים את הבצל הירוק והכרובית ומאדים עד שהם מתחממים, בערך 3-5 דקות.
  4. מתבלים במלח, פלפל וסוחטים מעל לימון, זה יעזור להיפטר מהטעם המריר מהכרובית.
  5. מפזרים מעל לאורז פטרוזיליה קצוצה, מצננים את האורז ומגישים לצד כל מנה שתבחרו, בתאבון!

האם ניתן להכין אורז כרובית בלי מעבד מזון?

מעבד מזון עושה את העבודה קלה, אבל בהחלט אפשר גם לקצוץ את הכרובית ביד, זה אולי יצור אורז גדול וגס יותר אבל לא יפגע בטעם הנהדר שלו.
ניתן גם להשתמש בצד הגס של הפומפייה כדי לגרר את הכרובית לחתיכות קטנות.

האם אפשר להקפיא אורז כרובית?

אורז כרובית מומלץ לאכול תוך יום או יומיים מהכנתו, והוא מתאים להקפאה כי הוא עלול להפוך למימי בהפשרה. אפשר להכין את הכרובית המגוררת עד 3 ימים לפני הכנתה לאורז ולאחסן בכלי אטום במקרר.

עוד מתכוני כרובית לדיאטת קיטו:

שיתוף

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.