FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

קציצות הודו אפויות לילדים (5 מצרכים בלבד)

זה כנראה המתכון הכי שווה להכנת קציצות הודו לילדים – קציצות אפויות, מאוד קלות להכנה ויוצאות עסיסיות ומוצלחות! הקציצות מתאימות לגשה כמו שהן לאחר האפייה או להגשה עם רוטב עגבניות (למשל של ). ילדים אוהבים אותן בגלל שהן רכות ועסיסיות ותבלין הגריל נותן להודו טעם מוכר ואהוב.

זמן עבודה: 10 דקות | 15-20 קציצות

מצרכים:

  • 2 כפות שמן זית (ועוד לשימון נייר האפייה)
  • 550 גרם הודו טחון (לפחות 7% שומן)
  • 1 ביצה טרופה
  • 1/3 כוס פירורי לחם
  • 1 כפית תבלין גריל לעוף
  • מלח ופלפל לפי הטעם

הוראות הכנה:

  1. מחממים את התנור ל-180 מעלות, משמנים בשמן זית נייר אפייה על תבנית תנור.
  2. בקערה בינונית מערבבים יחד 2 כפות שמן זית, הודו טחון, ביצה ופירורי לחם
  3. ב-2 ידיים משומנות יוצרים מהבשר כדורים בגודל כדור גולף. מניחים אותם במרחק של כ-1 ס"מ אחד מהשני בתבנית האפייה.
  4. אופים 15 דקות בתנור שחומם מראש, לאחר מכן הופכים את הקציצות וממשיכים לאפות כ-5 דקות נוספות, או עד שהקציצות נראות פריכות מבחוץ.

*טיפ: מכיוון שהקציצות מיועדות לילדים הן לא מכילות תוספות שונות כמו עשבי תיבול טריים, שום וכד'.. אם הילדים שלכם אוהבים תוכלו בהחלט להוסיף לקציצות פטרוזיליה קצוצה, שום טרי כתוש ואפילו גזר מגורד. המתכון בסיסי ופתוח לשינויים ושדרוגים!

כדאי לדעת: למה כדאי לצרוך הודו?

יש כמה סיבות מדוע הודו היא בחירה בריאה יותר מעוף. בתור התחלה, הודו מכיל פחות שומן וקלוריות מאשר עוף. הוא גם מכיל יותר חלבון וויטמינים ומינרלים חיוניים כמו אבץ, אשלגן וויטמין B6. בנוסף, הודו הוא מקור טוב לחומצות שומן אומגה 3, המועילות לבריאות הלב. בכל אופן, כמו כל דבר, יש לשלב הודו עם מאכלים נוספים בתפריט השבועי.

שדרגו את הארוחה

קציצות הודו הן בריאות וטעימות אפילו סתם כך עם קטשופ (כמו שרוב הילדים ישמחו לאכול אותן), אבל אם אתם רוצים להפוך את זה לארוחה שלמה, הנה כמה רעיונות להגשת קציצות הודו:

דילוג לתוכן