FoodisGood

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדשות טובות: בשוקולד מריר יש כמה יתרונות בריאים

בשוקולד מריר אמיתי יש 3 מרכיבים עיקריים: אבקת קקאו, חמאת קקאו וסוכר. אבל, מה שאולי לא ידעתם הוא שבשוקולד מריר יש גם המון חומרים טבעיים מזינים. קורה לכם לעתים שאתם מרגישים שאתם חייבים שוקולד? אכילת שוקולד מריר בהחלט תענה על הצורך הזה ותספק את החשק הכל-כך דחוף הזה. אז בפעם הבאה שבא לכם שוקולד, נסו לאכול שוקולד מריר. מחקרים מצאו כי שוקולד מריר תורם לתחושת שובע ומקטין את התשוקה למזונות מתוקים, מלוחים ושומניים.

אז למה מומלץ לאכול שוקולד מריר?

מחקרים הוכיחו כי לאחר אכילת שוקולד נשים בדרך-כלל חשות שני רגשות: שמחה ורגשות אשם. כדי להפחית את רגשות האשם, פשוט נסו לבחור בשוקולד מריר עם לפחות 60% קקאו, למה? כי בשוקולד מריר איכותי יש המון מרכיבים תזונתיים, בזמן ששוקולד חלב מכיל יותר סוכר ושומן, ובשוקולד לבן כמעט ואין מרכיבים תזונתיים בריאים.

שיפור בפעילות המוח חומרים נוגדי חמצון שבקקאו יכולים לעזור להגביר את זרימת הדם אל המוח. דבר זה משפר את החשיבה והזיכרון. רוב הקרדיט מגיע לפלבנואידים, חומרים נוגדי חמצון המגבירים את הגמישות של הוורידים והעורקים.

שיפור בתפקוד הלב "Epicatechin" היא אחת מהתרכובות שמעניקות לקקאו את המרירות שלו, התרכובת הזאת מועילה בהורדת לחץ דם. בנוסף, קוביית שוקולד ביום יכולה להוריד את הסיכון לאירוע מוחי בשיעור של עד 20%.

הגברת האנרגיה אותה התרכובת שמעניקה לקקאו את המרירות שלו יכולה לעזור לנו גם בתפקוד האנרגטי שלנו, בעצם, אכילת שוקולד מריר יכולה לתרום לרמת האנרגיה שאנו חשים במהלך היום.

שיפור במצב הרוח השומנים המצויים בחמאת קקאו יכולים לעורר בגופנו אנדורפינים טבעיים המסייעים לשיכוך כאבים וכמויות מזעריות של אננדמיד, החומר הכימי האחראי על מצב הרוח שלנו, שנקרא גם "המריחואנה העצמית של המוח".

ילדים מאושרים יותר נשים שאכלו שוקולד מריר מידי יום במהלך ההיריון שלהן, דיווחו כי היו מסוגלות להתמודד יותר טוב עם מצבי לחץ, מאשר אמהות אחרות לעתיד. כמו כן, מחקר פיני מצא כי התינוקות של נשים שאכלו שוקולד מריר במהלך ההיריון היו מאושרים וחייכניים יותר.

הגנה מפני השמש חוקרים בלונדון בדקו לאחרונה את רמת ההגנה מפני השמש שהפלבנואידים בשוקולד מספקים. לאחר 3 חודשי אכילת שוקולד עם רמות גבוהות של פלבנואידים, העור של הנבדקים במחקר התחסן ולקח להם זמן כפול להיכוות מהשמש.

החדשות הטובות – הרזיה ועכשיו לחדשות הטובות ביותר אי פעם: מחקרים מצאו כי האנשים שאוכלים שוקולד מריר באופן רגיל בחיי היום-יום שלהם, רזים יותר מאלו שנמנעים מאכילת שוקולד לחלוטין. רק אל תתרגשו יותר מידי – מדובר באכילת שוקולד באופן רגיל ושקול.

לסיום – כמה מתכונים מתוקים ובריאים כמעט כדורי רפאלו – מתכון בריא לכדורי רפאלו עוגיות שיבולת שועל בריאות מתכון לעוגת גזר בחושה מנצחת פנקייק בריא – פנקייק שיבולת שועל

דילוג לתוכן