12 מאכלים שתורמים לתחושת שובע ומפחיתים תיאבון

  פורסם בתאריך   על ידי   תגובה אחת

אם אתם מנסים לרדת במשקל, אתם בטוח מכירים את הבעיה הגדולה של דיאטות – הרגשת הרעב! אז נכון שלחם ופחמימות נוספות יכולות להילחם בתחושת הרעב, אבל האם ידעתם שישנם מזונות בריאים נוזפים שיספקו לכם תחושת שובע לאורך זמן?

1. שקדים

חופן שקדים הוא מקור עשיר של נוגדני חמצון, ויטמין E ומגנזיום. שקדים גם הוכחו כמספקים תחושת שובע ומסייעים להפחתה במשקל. אל תיבהלו מהערך הקלורי הרב שבשקדים, פשוט אכלו כמות קטנה. הידעתם? שקדים מסייעים גם לעור פנים בריא!

2. קפה

הוא מעיר אותנו בבוקר, את זה אנחנו כבר יודעים – אבל האם ידעתם שקפה גם מסייע לחילוף החומרים ומדכא תיאבון? כמות מתונה של קפה במשך היום תשמור עליכם שבעים. רוצים להתעורר אבל לא אוהבים קפה? קליק ל-9 מאכלים שישמרו עליכם ערניים למשך כל היום.





3. ג’ינג’ר

במשך מאות שנים, תרבויות שונות השתמשו בשורש הג’ינג’ר בכדי לטפל בבעיות עיכול. בין אם הוא בתוך שייק או כוס תה, הג’ינג’ר הוא שורש מוכר המשמש להמרצת הגוף, שיפור תהליך העיכול ודיכוי תחושת תיאבון.

4. אבוקדו

הוא מלא בסיבים תזונתיים ושומן בלתי רווי בריא! השומנים הבריאים שבאבוקדו שולחים אותות אל המוח שהבטן מלאה ובכך מדכאים את התיאבון למשך זמן. גלו איך שומרים על אבוקדו טרי לאורך זמן.

5. תפוחי עץ

תפוחי עץ מכל הסוגים עוזרים לדכא את תחושת התיאבון ותורמים רבות לתחושת שובע לאורך זמן. התפוחים מלאים בסיבים מסיסים, אשר תורמים לתחושת שובע, כמו כן, תפוחים מגבירים את רמות האנרגיה בגוף. למעשה, לעיסה של תפוח עץ לוקחת זמן, מה שגורם לגוף להבין שאתם כבר לא רעבים.



6. ביצים

מחקרים מוכיחים כי אכילת ביצה לארוחת בוקר מסייעת בהפחתה במשקל ותורמת לתחושת שובע לאורך זמן. למעשה, ביצה משביעה יותר מלחם. קליק לסודות מעניינים על בישול ביצים.

7. מרק ירקות

מרק ירקות חם יכול בהחלט למלא את הבטן ולדכא את תחושב הרעב. במרק כמות קלוריות מינימלית ומגוון ערכים תזונתיים המגיעים מהירקות. נסו לשלב ספל מרק ירקות (ביתי) לפני הארוחה הבאה, או פשוט, בחרו בקערת מרק גדולה כמנה עיקרית! קליק למבחר מתכוני מרקים מעולים.

8. שוקולד מריר

אוהבים שוקולד אבל פשוט לא מצליחים להפסיק? נסו להתענג על 2-3 קוביות שוקולד מריר עם 70% קקאו. שוקולד מריר לא רק עוזר להתגבר על החשק למתוק, הוא גם תורם לתחושת השובע! כמו כן, שוקולד מריר מסייע לעיכול איטי, מה שהופך אותו למושלם לדיאטה!



9. טופו

הטופו הוא מקור חלבון עשיר ומומלץ לא רק לטבעוניים! רכיבים שונים בטופו תורמים רבות לתחושת שובע ויעזרו לכם להפחית את צריכת המזון במהלך היום. נסו להוסיף טופו מוקפץ לארוחת הצהריים הבאה שלכם. קליק למדריך המלא על טופו.

10. שיבולת שועל

למרות ששיבולת שועל מתאפיינת בכמות פחמימות גבוהה, היא מעולה לעיכול ותשמור עליכם שבעים למשך זמן רב. כמו כן, שיבולת שועל מומלצת במיוחד לארוחת בוקר ממריצה ומשביעה!

11. סלמון

כשאוכלים דג כמו סלמון, מכניסים לגוף מבחר ויטמינים וערכים תזונתיים! הסלמון עשיר בחומצות שומן ואומגה 3 וגמדיל את כמון הורמון הלפטין הידוע כמסייע לתחושת שובע לאורך זמן. לא אוהבים סלמון? נסו דג טונה במקום. קליק למדריך המלא לאפיית סלמון בתנור.





12. קינמון

בפעם הבאה שאתם מכינים כוס תה או קפה, תוסיפו גם קצת קינמון! קינמון, כמו תבלינים טחונים אחרים כמו ג’ינג’ר או ציפורן, מסייע להורדת רמת הסוכר בדם ועוזר לתחושת שובע.

שומרים על אורח חיים בריא? בקרו במדור הבריאות באתר לכתבות ומתכונים בריאים!

שיתוף

תגובה אחת

  1. לימור דבוש :

    כול פשוט ואמיתי נהדר אני יאמץ את מה שקראתי תודה לכם

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *