FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

8 מאכלים טעימים שתורמים לירידה במשקל + מתכונים

בזמן שהמונח "מזון דיאטטי" גורם לכם לדמיין מזונות ממש לא מזמינים, כדאי לדעת שישנם מאכלים בריאים וטעימים שיעזרו לכם לרדת במשקל. אם נמאס לכם מדיאטה משעממת, נסו כמה מהמאכלים הבאים.

1. אבוקדו – עוזר להילחם בחשק למתוק

סלט אבוקדו וביצים קשות

חדשות טובות – האבוקדו מעולה ל! אל תירתעו ממנו בגלל כמות הקלוריות. אבוקדו מכי המון סיבים תזונתיים ופחמימות מורכבות שישמרו עליכם שבעים לאורך זמן ויאזנו את רמות הסוכר בגוף, דבר שעוזר להילחם בחשק למתוק. כמו כן, האבוקדו מכיל חומצות שומן בלתי רווי שתורמות לירידה במשקל.

*טיפ: פתחו את היום עם פרוסת לחם דגים עם שכבת סלט אבוקדו, לימון ובצל ירוק. קליק למתכון לסלט אבוקדו בריא וטעים.

2. עדשים – תחושת שובע לאורך זמן

סלט עדשים ובטטה | אתי בן-שמעון

אם עדיין לא ניסיתם לשלב עדשים בתזונה שלכם, אתם מפסידים את אחד המזונות העשירים והבריאים ביותר. עדשים הם אחד המאכלים הבודדים שמכילים המון חלבון וסיבים תזונתיים – יותר מ-15 גרם למנה. אכילת עדשים על בסיס קבוע תסייע לתחושת שובע לאורך זמן! גם בין הארוחות!

*טיפ: שלבו עדשים בארוחת הצהריים כתוספת חמה לכל ארוחה, או הפכו אותן לסלט טעים. קליק למתכונים מעולים עם עדשים.

שאלון קצר:

3. חזה הודו – מכיל יותר חלבון מאשר חזה עוף

שיפודי הודו בריאים

בזמן שחזה עוף נחשב למזון דיאטטי הכרחי, חזה הודו יתרום אף יותר ל שלכם! חזה הודו מכיל יותר חלבון מאשר חזה עוף, 26 גרם למנה, מאשר 16 גרם למנת חזה עוף. בכך, מסייע חזה ההודו לירידה מהירה במשקל.

*טיפ: השתמשו בחזה הודו במקום חזה עוף והסירו את העור. קליק למתכון שיפודי הודו בריא ומהיר.

4. זרעי צ'יה – תורמים לשריפת השומן בבטן

חטיף טחינה וזרעי צ'יה | טלי הוליץ

מזונות "על" הם השיגעון החדש, ובצדק! זרעי צ'יה הם פנטסטיים עבור ירידה מהירה במשקל. הם מכילים כמות גדולה של סיבים וסידן. הגבירו את צריכת הסידן כדי להיפטר משומן עודף בבטן.

*טיפ: ערבבו זרעי צ'יה עם חלב שקדים ושיבולת שועל לארוחת הבוקר כדי לקבלת זריקת אנרגיה למשך כל היום! קליק למתכון לחטיף אנרגיה עם זרעי צ'יה.

5. תרד – מכיל רק 7 קלוריות לכוס ומלא בוויטמינים

סלט תרד חי וסלק עשיר בברזל

אין דבר מזין יותר מירקות ירוקים! הידעתם? בכוס תרד יש חצי מכמות ויטמין A הנחוצה ביום ותורם לחיזוק המערכת החיסונית. כמו כן, מכיל התרד כמות יפה של סיבים תזונתיים ורק 7 קלוריות בכוס! בעצם, תוכלו ליהנות מהתרד, להרגיש שבעים וכל זאת במינימום הקלוריות, מבלי לשבור את הדיאטה.

*טיפ: שלבו בארוחת הצהריים סלט תרד עשיר, הוסיפו אותו לחביתה ואפילו לשייק שלכם. קליק למגוון מתכונים עם תרד.

6. מלפפון – מכיל 95% מים, עוזר לשריפת שומן ולעור זוהר

סלט מלפפונים ושמיר | אילנית בניזרי

לא רק שהמלפפון דל בקלוריות, הוא גם מכיל מעל ל- 95% מים! תכולת המים במלפפון מעולה לדיאטה שלכם! מזונות עשירים במים מכילים כמות קלוריות נמוכה, כך שניתן לנשנש אותם בין הארוחות בלי כל דאגה. שלא לדבר על כך שהמים עוזרים לכבד לשרוף שומנים ושומרים על עור זוהר.

*טיפ: הקפידו לאכול לפחות מלפפון אחד לצד ארוחת הצהריים, בימים חמים, היעזרו במלפפונים כדי לשמור על הגוף רענן. קליק למתכון לסלט מלפפונים הכי טעים שיש.

7. שקדים – מזינים את החיידקים הטובים בגוף

סלט קינואה ושקדים | בת-חן דיאמנט

למרות ששקדים עשירים בקלוריות, הם עדיין מזון מומלץ לירידה במשקל. מחקרים טוענים כי שקדים עוזרים לגוף לשוף קלוריות במהלך העיכול, כמו כן, הם מזינים את החיידקים הטובים.

*טיפ: העדיפו שקדים קלויים אן טבעיים על פני מסוכרים. תערובת של שקדים עם קינמון וג'ינג'ר בכוסה התה שלכם תעזור לחילוף החומרים.

8. לימונים – עשירים בויטמין C ומסייעים לניקוי רעלים

לימונים כבושים | טלי אלעזר

כשמדובר בתזונה בריאה, לימונים הם הכרחיים! הם מכילים כמות קלוריות נמוכה, מנקים את הגוף מרעלים וגם טעימים מאוד. לימון הוא דרך נהדרת לצרוך ויטמין C, שישמור על העור זוהר ויסייע לגוף לניקוי רעלים.

*טיפ: במקום מלח – נסו להוסיף לאוכל כמה טיפות לימון, כך תימנעו מצריכת כמות מלח גדולה ותוסיפו לאוכל טעם מעולה. קליק למתכון ללימונים כבושים.

מקפידים על אורח חיים בריא? בקרו במדור הבריאות באתר!

דילוג לתוכן