FoodisGood

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שאריות מזון: המדריך המלא + מתכונים מעולים

את שאריות הפירה נהפוך לכדורי פירה טעימים, מהבננות הבשלות נכין לחם בננות משגע ומהעגבניות הרכות ניצור רוטב עגבניות ביתי מעולה! נמאס לכם לזרוק שאריות לפח? הנה המדריך המלא לשימוש חוזר בשאריות מזון – איך עושים את זה נכון תוך שמירה על בטיחות וגם 6 מתכונים מעולים לשאריות מזון נפוצות.

איך להימנע מזריקת אוכל?

כמה פעמים זרקתם אוכל לפח והצטערתם על כך? עם המחירים המטורפים בסופר ויוקר המחיה הכללי, אם יש מקום לחסוך בו מומלץ מאוד לעשות זאת. בדיוק בגלל זה הכנו לכם מדריך לשאריות מזון כדי שתדעו איך להימנע מזריקת מזון מקולקל ואיך לאחסן נכון.

הציצו במקרר. אל תעשו רשימת קניות בצורה "עיוורת" הסתכלו במקרר ובדקו מה מסתתר שם. קופסת חמוצים שלמה, תירס או גבינה לבנה אלו דברים שאנחנו קונים בכל קנייה בסופר אבל הם יכולים בקלות להסתתר במקרר ומהר מאוד למצוא את דרכם לפח.

תכננו קדימה. במידה ואתם זוג צעיר או סטודנטים, מומלץ מאוד לתכנן את הארוחות שלכם קדימה. כיוון שאתם יודעים כמה פעמים בשבוע מזדמן לכם לבשל הכינו תפריט כללי ותנו לו להדריך אתכם בקניות בסופר – כך תוכלו להימנע מקניית מצרכים לא נחוצים שיזרקו אחרי שבוע – שבועיים.

בדקו תאריכים. כן, זה מפתיע, אבל כאשר אתם בקניות בסופר או במכולת תמיד בדקו את תאריכי התפוגה – לא פעם ולא פעמיים נתקלנו במוצרים שתוקפם פג ביום שלמחרת או גרוע יותר. חפשו גבינות, חומוס וחלב שתוקפם פג לפחות בעוד 4-5 ימים (*טיפ: מומלץ לחפש בחלקו האחורי של המדף).

תאהבו את שאריות המזון שלכם. גם אם נראה לכם שאת הפירה הזה לא תצליחו לאכול שוב, אתם טועים! כמעט כל מנה מוכנה יכולה בקלות להפוך למנה חדשה לגמרי, פשוט תאהבו את שאריות המזון שלכם ופתחו את הראש.

הקפיאו בצורה חכמה. את שאריות המזון שניתן להקפיא – הקפיאו! נשאר לכם רוטב עגביות לפסטה או בצל מקורמל? חפשו בגוגל ובדקו האם ניתן להקפיא את השאריות ולכמה זמן, אתם תופתעו לגלות כמה מוצרי מזון ניתן להקפיא המון זמן. הקפיאו בצורה חכמה – חלקו את השאריות לחלקים קטנים כדי להפשיר בדיוק את הכמות הרצויה ולשמור את השאר ליום אחר.

חכו! אל תזרקו! שאריות מזון הם לא הדבר היחיד שאנחנו ממהרים לזרוק, גם מזון שהתייבש או נרקב עולה על הנתיב המהיר לפח האשפה. מה שאנחנו שוכחים הוא שגם ממזון ש"עבר זמנו" ניתן להכין מנות חדשות – בננות בשלות מידי או לחם יבש יכולים בקלות להפוך למנה או תוספת.

טיפים לשימוש נכון ובטיחותי בשאריות מזון

– השימוש בשאריות מזון (שאוחסנו במקרר) מומלץ למשך יומיים בלבד מיום ההכנה.

– שאריות מזון מומלץ לחמם בתנור או על הגז ולהגיע לטמפרטורות גבוהות.

– אין להפשיר מזון יותר מפעם אחת.

– לפני הקפאת מזון יש לחכות עד שהוא מתקרר לחלוטין!

– כאשר מפשירים מזון יש להפשירו לחלוטין, בין אם זה במיקרוגל או במקרר.

– לאחר ההפשרה מומלץ לבשל או לחמם את האוכל בתוך 24 שעות.

– ממחזרים שאריות באופן קבוע? וודאו שטמפרטורת המקרר שלכם לא עולה על 5 מעלות.

רעיונות למיחזור שאריות + 6 מתכונים מעולים

אם קראתם את המדריך ואתם מוכנים להתחיל למחזר שאריות אוכל, ארגנו לכם 6 מתכונים מטריפים וקלים שיעזרו לכם להתחיל למחזר:

שאריות פסטה. כבר אכלנו את המנה הרצויה ואפילו נשנשנו עוד קצת, מה לעשות עכשיו? נשארה לנו כמות לא מבוטלת של פסטה. כאשר מבשלים פסטה, לרוב, נשארת המון פסטה ללא שימוש, אך אל דאגה! דווקא מיחזור של פסטה הוא קל וטעים במיוחד. משאריות פסטה ניתן להכין כל-כך הרבה פשטידות, פשוט מוסיפים לפסטה כמה מוצרי מקרר ולתנור. מתכון לפשטידת פסטה וגבינות קלה במיוחד.

שאריות חלמונים. אחרי שהפרדנו ביצים (כי ככה ביקש המתכון) אנחנו כמעט תמיד נשארים עם כמה חלמונים בודדים ולא בדיוק יודעים מה לעשות איתם. כמו שכבר הספקתם להבין, לזרוק לפח זו לא אופציה! מחזרו חלמונים דווקא יכול להביא למנות טעימות ומפתיעות – משאריות חלמונים ניתן להכין בצק פריך, שקשוקה, מיונז ועוד מגוון אפשרויות… מתכון מעולה לקרם ברולה מנצח.

לחם יבש. בסוגיית לחם יבש נתקלים בעיקר סטודנטים שקונים כיכר לחם אבל לא מספיקים לסיים אותו לפני שהוא מתייבש. נגמרו הימים בהם זרקנו לחם יבש לפח, היום יש מודעות גדולה מאוד למה ניתן לעשות עם לחם יבש. המלצה שלנו – הרטיבו את הלחם מעט והוסיפו 1-2 פרוסות לתערובת הבשר להמבורגר או קציצות. מלבד זאת לחם יבש יכול לשמש גם לטוסטים, צנימים וברוקסטות – רק תבחרו! מתכון קל לקרוטונים מתובלים למרק או לסלט.

בננות בשלות מידי. איך סבתא תמיד אומרת? פרי לא נרקב הוא רק הופך לדבש, אז כשזה מגיע לאוכל, סבתות יודעות על מה הן מדברות! אם אתם אוהבים בננות אתם בטח נוטים לקנות כמויות לא קטנות מהן, אז מה עושים אם הן נרקבות? פשוט מאוד – מכינים לחם בננות מדהים! מתכון ללחם בבנות מבננות "דבש".

עגבניות שהתרככו. עם כמה שזה מצער לומר, עגבניות נוטות להתרכך מהר ואנחנו נשארים עם הרצון להשליך אותן לפח. אז רגע לפני שמשליכים את העגבניות הרכות לפח, הנה כמו רעיונות מעולים למיחזור עגבניות רכות – 4 עגבניות רכות יוצרות שקשוקה מדהימה, 2 עגבניות רכות מחכות למלאווח עם רסק מוכן, 4 עגבניות רכות ויש לכם מטבוחה נהדרת, 3 עגבניות רכות עם תבלינים יצרו עבורכם רוטב עגבניות לפיצה, מיץ עגבניות מכיל המון ויטמין C ו- 6 עגניות גדולות יסייעו בהכנת מרק עגבניות ואורז כמו של פעם.

שאריות פירה. היהלום שבכתר, מנצח שאריות המזון למיחזור הוא כמובן הפירה! כדורי פירה ביתיים החלו לתפוס תאוצה בשנים האחרונות, אנחנו רואים יותר ויותר אמהות, אבות וסטודנטים מכינים ונהנים. אז אם גם אתם רוצים לנצל את הפירה שלכם למנה משגעת של כדורי פירה – הנה המתכון: כדורי פירה (קרוקטים) מטוגנים.

דילוג לתוכן