FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

6 דברים שכדאי לדעת על סלרי (פלוס מתכונים מעולים)

למרות שהסלרי הוא אחד מהירקות הכי פופולריים שמשמשים אותנו לסלטים, מרקים, מיצים ותבשילים, אנחנו לא שומעים עליו מספיק! אז מה אתם יודעים על הסלרי? אנחנו כאן כדי לספר לכם 6 עובדות מעניינות עליו!

היתרונות הבריאותיים של הסלרי

  1. הסלרי הוא ירק מאוד דל בקלוריות שמספק תחושת שובע לאורך זמן, ב-100 גרם סלרי יש רק 12-16 קלוריות, מה שהופך אותו לנשנוש מושלם לשומרים על המשקל, הוא מאפשר לנו לשמור על צריכה מבוקרת של מזון. מומלץ מאוד להוסיף אותו למאכלים כמו פירה, סלטים ומרקים ובכך לאזן את כמות הקלוריות שלהם.
  2. הסלרי עשיר בנוגדני חמצון וגם בוימטין C ובכך מסייע משמעותית בחיזוק המערכת החיסונית.
  3. הסלרי מכיל הרבה סיבים, פקטין וגם שמנים אתריים – מה שאומר שהוא מסייע לפעילות המעיים, מונע עצירות, מקדם ניקוי רעלים בגוף ואף מפחית גזים. לכן, מומלץ מאוד לשלב אותו במיצים וים.
  4. הסלרי הוא ירק עם תכולת מים מאוד גבוהה, מה שאומר שהוא מסייע לטיפול בחומציות בקיבה ויעיל מאוד לסובלים מצרבות וריפלוקס. כמו כן, תכולת המים הגבוהה של הסלרי מסייעת בשמירה על מאזן הנוזלים בגוף.
  5. בזרעי הסלרי מצויות תכונות אנטי אייג'ינג ובנוסף, הסלרי מכיל ויטמינים מסוג A ו-C שידועים בהגנה על העור ומניעת הזדקנות בטרם עת.
  6. תרכובת קומרינים המצויה בסלרי הוכחה כמסייעת לטיפול במיגרנות קלות, הוא אמנם לא יעזור לכם להיפטר מהמיגרנה אבל בהחלט יכול לסייע בצמצום התסמינים הנגרמים ממנה.

מתכונים מעולים עם סלרי

דילוג לתוכן