FoodisGood

6 דברים שכדאי לדעת על סלרי (פלוס מתכונים מעולים)

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
למרות שהסלרי הוא אחד מהירקות הכי פופולריים שמשמשים אותנו לסלטים, מרקים, מיצים ותבשילים, אנחנו לא שומעים עליו מספיק! אז מה אתם יודעים על הסלרי? אנחנו כאן כדי לספר לכם 6 עובדות מעניינות עליו!

היתרונות הבריאותיים של הסלרי

  1. הסלרי הוא ירק מאוד דל בקלוריות שמספק תחושת שובע לאורך זמן, ב-100 גרם סלרי יש רק 12-16 קלוריות, מה שהופך אותו לנשנוש מושלם לשומרים על המשקל, הוא מאפשר לנו לשמור על צריכה מבוקרת של מזון. מומלץ מאוד להוסיף אותו למאכלים כמו פירה, סלטים ומרקים ובכך לאזן את כמות הקלוריות שלהם.
  2. הסלרי עשיר בנוגדני חמצון וגם בוימטין C ובכך מסייע משמעותית בחיזוק המערכת החיסונית.
  3. הסלרי מכיל הרבה סיבים, פקטין וגם שמנים אתריים – מה שאומר שהוא מסייע לפעילות המעיים, מונע עצירות, מקדם ניקוי רעלים בגוף ואף מפחית גזים. לכן, מומלץ מאוד לשלב אותו במיצים ושייקים.
  4. הסלרי הוא ירק עם תכולת מים מאוד גבוהה, מה שאומר שהוא מסייע לטיפול בחומציות בקיבה ויעיל מאוד לסובלים מצרבות וריפלוקס. כמו כן, תכולת המים הגבוהה של הסלרי מסייעת בשמירה על מאזן הנוזלים בגוף.
  5. בזרעי הסלרי מצויות תכונות אנטי אייג'ינג ובנוסף, הסלרי מכיל ויטמינים מסוג A ו-C שידועים בהגנה על העור ומניעת הזדקנות בטרם עת.
  6. תרכובת קומרינים המצויה בסלרי הוכחה כמסייעת לטיפול במיגרנות קלות, הוא אמנם לא יעזור לכם להיפטר מהמיגרנה אבל בהחלט יכול לסייע בצמצום התסמינים הנגרמים ממנה.

מתכונים מעולים עם סלרי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

חדשים באתר

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.