עוף או הודו • מה יותר בריא? בדקנו

  פורסם בתאריך   על ידי   2 תגובות

השאלה שנשאלת בלי סוף – מה עדיף לנו להכניס לתפריט היומי שלנו? החלטנו לבדוק ועשינו השוואה גב אל גב: עוף או הודו? כמה קלוריות יש בכל אחד, מה מכיל יותר ערכים תזונתיים והאם הם באמת כל כך שונים?

כמה קלוריות?

100 גרם חזה עוף: 165 קלוריות

100 גרם חזה הודו: 104 קלוריות

ערכים תזונתיים?

100 גרם חזה עוף מכיל: סידן, ויטמין D, ויטמין B12, ברזל, ויטמין B6, מגנזיום, 3.6 גרם שומן, 85 מיליגרם כולסטרול, 31 גרם חלבון.

100 גרם חזה הודו מכיל: ויטמין A, סידן, ויטמין C, ברזל, 17 גרם חלבון, 43 מיליגרם כולסטרול.



יתרונות בריאותיים?

חזה עוף: החלבון וויטמין B12 מכיל חזה העוף חיוניים לתחזוק המערכת החיסונית, פעילות מערכת עיכול תקינה, מערכת עצבים תקינה וכמובן בניית עצם ושריר. בנוסף, מרק עוף טוב יכול לסייע במקרים של חולי והתקררות כגון שפעת.

חזה הודו: מעבר לעובדה שההודו מכיל כמות קלוריות נמוכה, הערכים התזונתיים אותם מכיל הודו תורמים לחיזוק המערכת החיסונית, החלבון חשוב לבריאות השלד והעצמות, בנוסף לחומצות האמינו אשר תורמות להרגעה.

לסיכום:

אם אתם מעוניינים לבנות לעצמכם תפריט עשיר בחלבון לבניית שריר ואימוני ספורט, מומלץ יותר להכניס את חזה העוף לתפריט היומי שלכם. מצד שני, במידה ואתם מתעניינים יותר בירידה במשקל עם דגש על כולסטרול נמוך, מומלץ להכניס את חזה ההודו לתפריט היומי.

מתכוני הודו בריאים:

מתכוני חזה עוף בריאים:

שיתוף

2 תגובות

  1. אתי ג'מיל :

    חזה עוף ערך תזנתי ?
    קראתי בכמה מקורות שלחזה עוף ערך תזונתי חשוב מאוד במיוחד כמות החלבונים בו.. הייתי שמחה לדעת כמה חזה עוף צריך אדם שמתאמן לצרוך ואולי לקבל מושג לתפריט מתאים? בני החל להתאמן לפני מספר שבועות וביקש עזרה בכל הנודע לתפריט. יש לציין שהוא אדם שמן
    תודה מראש

    • היי אתי,
      חזה עוף הוא אכן מאכל מומלץ למתאמנים אך בניית תפריט ייעודי מצריכה איש מקצוע. ממליצה לפנות לקופחת החולים כדי לקבל הכוונה מקצועית בנושא.

תגובות

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בפומבי. שדות חובה מסומנים *