FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

30+ טיפים לבישול שישנו את חייכם במטבח

מלבד מלח ופלפל, מצרך המטבח החשוב ביותר שיש בימים אלו הוא החיבור לאינטרנט. טלפונים חכמים ורשתות חברתיות הפכו את עולם הבישול לקל מאי-פעם. כיום, גם אם אין לכם ידע מוקדם בבישול, תוכלו לבשל כמעט כל דבר. אספנו עבורכם כמה מהטיפים החשובים והמוצלחים ביותר לשיפור טעמים ועבודה נכונה במטבח.

1. אתם יכולים ללמוד הרבה מקריאת תגובות של אנשים אחרים למתכונים ברחבי הרשת. משפטים כמו "אני הכנתי את המרק ויצא מלוח מידי, הייתי ממליצה להפחית בכמות המלח" הם משפטים שיכולים לתרום לכם רבות ולפעמים אפילו להציל לכם את המנה, אל תתעלמו מהם.

2. הטיפ הבא אולי יפתיע אתכם – מומלץ לשבור ביצים על משטח ישר, ולא על קצה הקערה. כך לא תסתכנו ברסיסי קליפה בחביתה או בעוגה שלכם.

3. הריבה נגמרה? לפני שאתם זורקים את הצנצנת עם השאריות של הריבה – הפכו אותה לרוטב ויניגרט הדרים טעים. פשוט הוסיפו לצנצנת 1/4 כוס מים וכף חומץ, תבלו במלח ופלפל ונערו היטב.

4. בישול ארוחה לא חייב תמיד להיות מאפס, הקפיאו מצרכים בסיסיים כמו רוטב עגבניות כדי לקצר את תהליך הבישול באמצע השוב. מתכון קל לרוטב עגבניות בסיסי שמתאים ל, ועוד..

5. אם אתם אורזים ארוחות לעבודה או ללימודים – עשו זאת נכון! מומלץ לבחור בקופסאות עם סגירת קליפסים ולהפריד בין תוספות לעיקריות. לטיפים נוספים + מתכונים שמתאימים לקופסאות אוכל.

6. כדי לנטרל טעם מר בירקות עם נטייה למרירות (כמו עלי רוקט או כרוב), פשוט משרים אותם בקערת מי קרח ומכניסים למקרר למשך שעה. מוציאים, מייבשים ומכינים סלט נפלא.

7. אם אין לכם זמן להשרות סטייק לפני הבישול, פשוט ערבבו מעט שמן ותבלינים ומרחו על הסטייק אחרי הבישול. זה יוסיף לסטייק טעם מדהים ויקצר את זמן ההשרייה הרגיל.

8. אם אתם מרגישים שמנה מלוחה צריכה תוספת טעם, נסו לסחוט עליה כמה טיפות של לימון במקום להוסיף עוד מלח. זיסט של הדרים יכול לעורר לחיים את המנה, מבלי להוסיף לה מלח כלל.

9. כדי לקבל מרק במרקם קרמי, מבלי להוסיף חלב או שמנת מתוקה, הוסיפו קצת קרם קשיו, זה טעים וקל להכנה: משרים כוס אגוזי קשיו במים למשך 6 שעות, מנקזים ושוטפים אותם. טוחנים בבלנדר עם 3/4 כוס מים, מלח ופלפל על לקבלת תערובת חלקה.

10. טגנו את הקשה של הפיצה עם צ'ילי חריף, רסק עגבניות ושום – וקיבלתם מנה נהדרת. לעוד מתכונים לשדרוג שאריות מזון.

11. אם אתם סטודנטים וחיים על פסטה, הצטיידו במצרכים הנכונים. אל תוותרו על בלוטות הטעם שלכם עם רוטב מוכן, הנה כמה טיפים חשובים שישדרגו לכם את הרטבים לפסטה.

12. קראו את המתכון ביסודיות, ורק אז שנו אותו לטעמכם. השתמשו בחושי הטעם, הריח והמגע ושחקו עם המרכיבים. אתם יכולים לטעות כמה פעמים, אבל אתם תלמדו הרבה על הרכבת מנות בדיוק לטעמכם והמצאת מתכונים משודרגים.

13. לפני עבודה עם בצק, הקפיאו את החמאה ואז גררו אותה לקערת החומרים היבשים. זה יעזור לתת למאפים מרקם טוב יותר.

14. מתכוננים להכין עוף שלם בגריל? המליחו אותו לפני הבישול וצננו אותו למשך הלילה במקרר. זה עוזר לייבש את העור ולקבל עוף קראנצ'י יותר. הוציאו מהמקרר כשעה לפני הבישול, הוסיפו עשבי תיבול ותבלינים לפי הטעם, זה כל מה שעוף צלוי צריך.

15. כדי לחתוך אבוקדו בקלות, חוצים אותו עם הקליפה ומשתמשים בכף כדי לרוקן את תוכנו. לא משתמשים באבוקדו שלם? השאירו את הגרעין והניחו את חצי האבוקדו בקופסה עם חצי בצל. הבצל ימשוך אליו את החיידקים וימנע את השחרת האבוקדו, אפילו למשך 3 ימים, כך גם ניתן לשמור על סלט אבוקדו טרי לאורך זמן.

16. הגיע הזמן ללמוד איך להשחיז את הסכינים שלכם ולעשות זאת לעתים קרובות יותר. שימוש בסכינים לא חדות מעלה את הסיכון לפציעה קשה יותר במטבח, כיוון שכדי לחתוך עם סכינים לא חדות מספיק יש צורך ללחוץ חזק יותר.

17. אחסנו עשבי תיבול טריים כפי שהייתם מאחסנים פרחים, במעמד עם מים על השיש במטבח. השתמשו בכל פעם רק בכמות המתאימה לתבשיל והחליפו את המים בכל יום. כך עשבי התיבול יחזיקו מעמד כפול מהזמן.

18. אם אתם לא בטוחים מה לבשל עם פירות אקזוטיים כמו פפאיות, אננס או דובדבנים, פשוט צלו אותם בתנור. הוסיפו להם מעט שמן זית והכניסו לתנור על חום גבוה.

19. כדי להפריד את גרעיני הרימון מבלי להתלכלך, פשוט חצו אותו ל-2 חלקים והניחו בקערה עם מים. לאחר כמה דקות, הגרעינים יצופו למעלה בזמן שהקליפה תישאר שקועה.

20. כאשר אתם מטגנים בצל, הוסיפו למחבת קמצוץ של סודה לשתייה, זה יאיץ את השחמתו ויקצר את זמן הטיגון כמעט בחצי.

21. הוסיפו תבלינים לפירה כבר בסיר בו מתבשלים תפוחי האדמה. לא משנה אם אתם אוהבים להוסיף רק מלח ופלפל, שום או אפילו עשבי תיבול – דאגו להוסיף אותם לסיר, כך שהטעמים יהיו אחידים ויורגשו בצורה הטובה ביותר. אם אתם אנשים של פירה, קראו את המדריך הבא: "עשה ואל תעשה: איך להכין פירה מושלם"

22. חביתה מוסיפה טעם נהדר במגוון מנות – טגנו חביתה והוסיפו אותה עוד בשלב ההקפצה למאכלים כמו נודלס או אורז מוקפץ.

23. בדיוק כמו במזון, יכולים לקבל טעם נפלא מחומרי גלם איכותיים כמו עשבי תיבול טריים, פירות, מלח מעושן ואפילו פלפלים. שדרגו את הבר שלכם עם אחד מהרעיונות ולא תצטערו.

24. מרק טוב הוא מרק שישב במקרר! הכינו מרק יום מראש ותנו לו לשכב בנוחות במקרר במשך כל הלילה, חממו אותו בעדינות ותקבלו שילוב טעמים מופלא וטעים הרבה יותר.

25. אם אתם אנשים של ירקות צלויים בתנור, דעו לעשות זאת נכון, רק כך תקבלו מרקם קריספי מבחוץ ורך מבפנים. הנה כמה טעויות נפוצות שעושים בעת צליית ירקות.

26. תאנים הם תופסת טעם נפלאה למרכיבים מלוחים: גבינת עיזים, עלי רוקט, גבינת קשיו ועוד.. כריך גבינת עיזים, עלי רוקט ותאנים ישנה את חייכם לעד..

27. הגיע הזמן להתחיל לקרמל בצל, זה קל וניתן לאחסון למשך 3 חודשים! בצל מקורמל מוסיף טעם כמעט לכל מנה. לא תאמינו לכמה מנות תוכלו להוסיף אותו ועד כמה הוא ישפר את טעמי התבשילים שלכם. למה אתם צריכים להקפיא בצל מקורמל + 3 דרכים יצירתיות לעשות זאת.

28. בכל פעם שאתם מפעילים את התנור, תחשבו מה עוד תוכלו לבשל בו. זה חוסך בחשמל ועוזר לצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה. זה גם מבטיח שבפעם הבאה שתהיו רעבים תחכה לכם ארוחה בריאה מוכנה.

29. מצרכים במתכונים הם לא תמיד הכרחיים, אם לא מדובר במרכיב עיקרי, בדרך כלל ניתן להשמיט אותו ועדיין לשמור על מנה טעימה.

30. הוסיפו לשיבולת שועל לפני שאתם מוסיפים את החלב או המים. הפירות יתנפחו מעט ויוסיפו מרקם וטעם מעולה.

31. הגיע הזמן להתחיל להשתמש בלימונים כבושים – מעט לימונים כבושים ישדרגו לכם כל-כך הרבה מנות, החל מסלטים ועד לדגים חריפים ברוטב.

32. רוצים סלט טעים יותר? ודאו שהחסה יבשה לחלוטין. זה עוזר לקריספיות של החסה ומשפר את הסלט פלאים. סלט חסה יישאר פריך וטעים לאורך זמן.

33. כדי לקבל צ'יפס בדיוק כמו במסעדה יש להשרות את תפוחי האדמה, אחרי החיתוך, במי קרח במשך חצי שעה. נסו זאת ולא תתחרטו!

34. סמנו במתכונים שלכם! אם שיניתם מרכיב מסויים במתכון וזה עבד, אל תשכחו לסמן זאת במתכון לפעם הבאה.

35. אולי הטיפ החשוב ביותר – הקפידו ללבוש כפפות לפני עבודה עם פלפלים חריפים. השמנים שיוצאים מהפלפלים שקולפים אותם שורפים וחריפים מאוד, וסבון ומים לא תמיד יעזרו לכם להיפטר מהם.

גם לכם יש טיפים מועילים לעבודה במטבח? שתפו אותנו ואת הגולשים בתגובות!

💕 אולי יעניין אותך...
broccoli-casserole-pic
פשטידת ברוקולי מנצחת: 5 מתכונים קלים + טיפ
onion-casserol
פשטידת בצל פרווה שמכינים ממש בקלות
pumpkin-recipes
דלעת • 4 מתכונים טעימים ובריאים
cheese-garlic-bread
מתכון: לחם גבינה וחמאת שום מדהים
🆕 הכי חדשים
xr:d:DAF_rnF2-Rs:25,j:3825106507532240879,t:24041110
סלט פלפלים חריפים קלויים (חריף אש 🔥)
xr:d:DAF_rnF2-Rs:24,j:1452835404027134956,t:24041110
5 סלטים טריים ורעננים לשולחן החג
xr:d:DAF_rnF2-Rs:22,j:1345874896885733063,t:24041106
סלט בטטה אסייתי לאירוח מושלם
🔥 הכי פופולרי היום
passover-salads-collection
סלטים לפסח • 22 סלטים מעולים לשולחן החג
passover-chocolate-cake
עוגת שוקולד כשרה לפסח שלא תחליפו אף פעם
pound-chocolate-cake-for-passover
עוגת שוקולד בחושה כשרה לפסח • מתכון קל בלי מיקסר
 סלמון? אתם הולכים להתמוגג מאוסף המתכונים הבא!!אתם מכינים אותם כל שבוע ותמיד תמיד מרוצים - קיבצנו יחדיו את 8 מתכוני הסלמון הכי אהובים באתר
מתכוני דג סלמון • 10 הכי פופולריים באתר
pound-cakes-for-passover
עוגות בחושות כשרות לפסח (8 מתכונים קלים וטעימים)
top-10-passover-chocolate-cakes
עוגת שוקולד לפסח • 10 העוגות הכי מומלצות!
best-side-dish-recipes-for-passover
תוספות לפסח • 21 התוספות הכי מוצלחות לחג
Chocolate Tahini Fudge-min
שימושי: 12 קינוחים ועוגות פרווה כשרים לפסח
teriyaki-salmon
מתכון: סלמון בטריאקי אפוי בתנור בקלי קלות
green-bean-salad-recipes
סלט שעועית ירוקה טרייה • סלט חגיגי בקלות
דילוג לתוכן