FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

6 טעויות נפוצות שעושים בעת צליית ירקות בתנור

צליית ירקות נראית די קלה נכון? פשוט לחתוך אותם, לזרוק אותם בתבנית, לתבל בשמן ומלח ולזרוק לתנור. למרות שזה נראה די קל, תופתעו לגלות שאתם פשוט עושים את זה לא נכון.

אז בעיקרון, כן, פשוט "זורקים" את הירקות לתנור, אבל יש כמה טעויות נפוצות שאתם צריכים לזכור שלא לעשות אם אתם מעוניינים בירקות צלויים פריכים – אך רכים מבפנים, או מה שנקרא אנטיפסטי מוצלח.

אז מה אתם עושים לא נכון?

1. חותכים את הירקות בכל צורה שהיא
המחשבה המוטעית שעומדת מאחורי חיתוך הירקות האקראי היא בדרך כלל – "אם חותכים את הירקות באופן שווה כולם מתבשלים באותה המידה" – אז לא, ההנחה הזאת פשוט שגויה. כאשר צולים ירקות בתנור, יש להתייחס לכל ירק וירק לפי אופי הצלייה המתאים לו. למשל: כאשר צולים ירקות עמילניים כמו תפוחי אדמה או בטטות, מומלץ לחתוך אותם לחתיכות של 4-5 ס"מ ולא יותר, גודל זה יבטיח שהם לא יתבשלו יתר על המידה, או ליהפך, ימנע מצב בו תפוחי האדמה לא יתבשלו מספיק.

לעומת זאת, ירקות קטנים מומלץ דווקא לצלות כשהם שלמים לגמרי, למשל: גזר נצלה בצורה הטובה ביותר כשהוא שלם לגמרי, כמו גם גבעולי ברוקולי. נסו לחשוב לפני שאתם חותכים את הירקות המיועדים לצלייה וחיתכו אותם, כל אחד לגופו, בצורה המתאימה ביותר.

אוהבים לבשל עם ירקות? אל תפספסו:

2. מניחים שכל הירקות צורכים את אותה כמות שמן, והרבה!
לאחר שסיימתם לחתוך אותם, וודאו שהירקות שלכם קיבלו כמות שמן מספיקה, אבל אל תניחו שכולם צריכים את אתה הכמות עם אותו התיבול, למשל: ירקות במרקם צמיגי כמו או חצילים, צריכים קצת יותר שמן מאשר ירקות שורש. באופן כללי – מומלץ לתבל את מגש הירקות בכ-2 כפות שמן זית בלבד, ולהוסיף מעט שמן רק על הירקות שצריכים אותו. אם אתם לא מעוניינים בירקות שמנוניים אל תטביעו את הירקות שלכם בשמן – רוב הירקות צריכים להיות מצופים באופן שווה ורק טיפה מבריקים משמן, לא יותר.

3. משתמשים בתבנית אפייה עמוקה במקום לנצל את כל שטח התנור
למרות שניתן גם להשתמש בתבנית אפייה עמוקה בכדי לצלות ירקות, תבנית תנור רגילה ושטוחה מומלצת הרבה יותר. פיזור הירקות באופן שווה על תבנית תנור שטוחה ינצל באופן מקסימלי את התנור ויספק לירקות שלכם תהליך צלייה מוצלח יותר. בירקות יש תכולת מים גבוהה וכאשר הם מתבשלים המים מתאדים מהם. בתבנית אפייה עמוקה יש דפנות עגולות וגבוהות יותר, דבר שיגרום להצטברות מים בצידי התבנית. בקיצור, יש סיכוי שחלק מהירקות שלכם יצאו מאודים במקום צלויים.

מומלץ >> 3 מתכונים לחמוצים ביתיים מושלמים

4. מצופפים את הירקות באותה התבנית
תנו לירקות שלכם ספייס! הסיבה מאוד דומה לסעיף הקודם – ירקות מכילים הרבה מים ובעת הבישול המים מתאדים – במידה והירקות שלכם צפופים מידי, הם עשויים להתאדות במקום להיצלות ולצאת במרקם קצת "מושי" במקום מרקם קריספי מבחוץ ורך מבפנים. חשוב לוודא שיש רווח בין ירק לירק, כך תקבלו ירקות צלויים פריכים ואיכותיים. במידה ואין מספיק מקום בתבנית, אל תתעצלו – העבירו חלק מהירקות לתבנית אחרת.

5. בישול איטי? לא במקרה של ירקות
לא, זה לא חמין! לירקות צלויים אין כל צורך להתבשל בבישול איטי מידי, חשוב לשים לב שטמפרטורת התנור לא נמוכה מידי והירקות לא מתרככים יתר על המידה. בכדי להבטיח בישול נכון, שימו את התנור על טמפרטורה של 200-220 מעלות, בדרך זו תקבלו את המרקם הרצוי של ירקות רכים מבפנים ופריכים מבחוץ. זיכרו – בישול איטי על טמפרטורה נמוכה – לא במקרה של ירקות צלויים!

6. משאירים את הירקות לבד
כדי להבטיח שהירקות שלכם יצלו במידה שווה מכל הצדדים, פשוט אל תניחו אותם בתנור ותשכחו מהם! אף אחד לא אוהב שהירקות שלו שחומים מצד אחד ובצד השני לבנים ולא מוכנים. שימו לב, לאחר 30-35 דקות צלייה, הוציאו את מגש הירקות מהתנור, ערבבו היטב, והכניסו להמשך הצלייה. כך תבטיחו שכל הירקות שלכם יקבלו את הצבע השחום באופן שווה מכל הצדדים.

מומלץ >> מגוון לביבות ירקות לגיוון התפריט השבועי

רוצים ליישם את מה שלמדתם? זה הזמן להזמין את המשפחה והחברים ולהכין ארוחת ירקות צלויים בתנור! בתיאבון…

עוד מדריכים לבישול בתנור

🆕 הכי חדשים
passover-dairy-dinner
10 ארוחות ערב חלביות כשרות לפסח
xr:d:DAF_rnF2-Rs:25,j:3825106507532240879,t:24041110
סלט פלפלים חריפים קלויים (חריף אש 🔥)
xr:d:DAF_rnF2-Rs:24,j:1452835404027134956,t:24041110
5 סלטים טריים ורעננים לשולחן החג
🔥 הכי פופולרי היום
gluten-free-cheese-rolls
לחמניות כשרות לפסח • 5 מתכונים שאתם באמת אוהבים
pound-cakes-for-passover
עוגות בחושות כשרות לפסח (8 מתכונים קלים וטעימים)
easy-passover-breakfasts-for-kids
5 ארוחות בוקר לילדים בפסח בקלי קלות
top-10-passover-chocolate-cakes
עוגת שוקולד לפסח • 10 העוגות הכי מומלצות!
passover-chocolate-cake
עוגת שוקולד כשרה לפסח שלא תחליפו אף פעם
pancake-recipe-for-passover
פנקייק כשר לפסח • מתכון קל ומנצח
passover-tortillas
טורטיות כשרות לפסח • מתכון בריא, מהיר וקל
potato-kugel-recipe
פשטידת תפוחי אדמה לפסח (תוספת מושמת לחג)
passover-dinner-recipes
ארוחת ערב בפסח • 12 מתכונים שעושים את העבודה
passover-lasagna
לזניה כשרה לפסח - חלבית וקלה להכנה
דילוג לתוכן