FoodisGood

tabouli-quinoa-salads
לילה טוב: 7 המלצות לארוחת ערב שמקדמת שינה + מתכונים
avocado-salad-boiled-eggs
6 מזונות מומלצים לחיזוק השיער ומניעת נשירה + מתכונים
vegan-chocolate-balls
5 מתכונים מזינים, קלים ומעניינים לשבוע חדש
bean-soup-recipe
5 מרקים כפריים לחמם את הגוף ואת הלב
popular-easy-recipes
35 מתכונים קלים ומומלצים (הכי פופולריים ⭐)
10 minutes dinners
15 ארוחות ערב עד 10 דקות עבודה 🍽️
BLUEBERRY OATMEAL MUFFINS
ארוחת בוקר בריאה וטעימה ב-10 דקות • מתכונים מהירים ⏰
Simple-chocolate-chip-cookies-2
11 עוגיות קלות להכנה (עד 10 דקות עבודה)
french-ratatouille-recipe
ארוחת שבת גורמה • 10 מתכונים שעושים את ההבדל
arancini-recipe
ארוחת שבת בסגנון איטלקי (המתכונים הכי שווים 🤩)
beginners-baking-recipes
14 מתכוני אפייה מתוקים הכי קלים למתחילים
uzbek-bread
16 לחמים ביתיים להוסיף לרפרטואר האפייה שלכם
beniza
בניצה - מאפה פילו וגבינה בלקני
health-bread
לחם בריאות • 5 מתכונים ביתיים וקלים

בורגול: איך מכינים + 7 מתכונים טעימים

כל מה שרציתם לדעת על בורגול: בישול, ערכים תזונתיים ומתכונים

בורגול הוא תוספת בריאה ומהירה לכל ארוחה, הוא בעצם 100 אחוז חיטה מלאה והיתרונות שלו הם רבים, בריאים וחשובים. הבורגול הוא מקור טוב לסיבים, חלבון, ברזל ועוד.. בכתבה הבאה תלמדו למה כדאי לאכול בורגול, איך להכין אותו וגם 6 מתכונים שיעזרו לכם לשלב את הבורגול בתפריט היומי.

קצת על בורגול

הבורגול הוא בעצם גרגירי חיטה מלאה שבושלו ולאחר מכן נאפו ונגרסו. מקורו במזרח הרחוק וניתן למצוא אותו ב-3 מידות: בורגול דק, גס וטחון כמו קמח (ג'ריש). כיום, הבורגול נמכר כמעט בכל סופר או מכולת שכונתית באריזות סגורות, ניתן למצוא בורגול גם בשווקים.

איך מכינים בורגול?

לפני השימוש בבורגול במתכונים שונים, חשוב להשרות אותו במים רותחים. ההשרייה תימשך כ-20 דקות עד חצי שעה ותגרום לגרגירי הבורגול לספוח נוזלים.

הכנת בורגול:

  1. מערבבים בקערה על כל כוס בורגול = כוס מים רותחים.
  2. מכסים את הקערה ומניחים להשרייה של חצי שעה.
  3. פותחים,  מערבבים היטב עם מזלג להפרדת גרגירי הבורגול.
  4. לאחר השריית הבורגול במים רותחים, הוא מוכן וניתן לאכילה, אבל כמובן שהוא הרבה יותר טעים בתבשילים, סלטים, קציצות, ממולאים וכד'..

אוהבים בורגול? אל תפספסו:

בורגול – ערכים תזונתיים

חלבונים – ב-100 גרם בורגול לא מבושל יש 342 קלוריות ו-12.29 גרם חלבון. גברים צריכים לצרוך 56 גרם חלבון ונשים צריכות לצרוך 46 גרם חלבון יומי.

פחמימות וסיבים – ב-100 גרם בורגול לא מבושל יש 75.87 גרם פחמימות ו-18.3 גרם סיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים חיוניים למערכת העיכול ועוזרים למנוע עצירות. צריכת הסיבים היומית המומלצת לגברים היא 30 גרם ליום ולנשים 25 גרם סיבים ליום.

ברזל – ב-100 גרם בורגול לא מבושל יש 2.46 מיליגרם ברזל. הברזל הוא חלק מכל תא בגופנו, הוא מרכיב חיוני שעוזר ליצור קולגן התומך בעור ובשרירים שלנו, כמו גם במערכת החיסונית. צריכת הברזל היומית המומלצת לגברים היא 8 מיליגרם, בזמן שנשים צריכות לצרוך 18 מיליגרם ברזל יומי.

מבשלים בריא בעזרת המדריכים הבאים:

איך לשלב בורגול בתפריט היומי? 7 מתכונים מעולים

הבורגול הוא חומר גלם מעולה למגוון רחב של מנות, יש המכינים ממנו סלט קיצי ומרענן, ממולאים, קציצות, תבשילים ואפילו קובה מטוגנת. אופן ההכנה הפשוט והמהיר שלו הופך אותו למרכיב זמין שניתן לשלב בכל יום בשבוע.

1. סלט טבולה / בורגול פשוט

סלט טבולה

בין המתכונים הקלים, הבריאים והטעימים ביותר שתמצאו לבורגול יהיה כמובן סלט הטבולה המוכר והאהוב. סלט קל מאוד להכנה שלא מצריך שום טכניקה מיוחדת. כל מה שצריך לעשות הוא להשרות את הבורגול, לערבב עם ירקות וירק, לתבל כמו שצריך וליהנות.

למתכון > סלט טבולה / בורגול

2. קישואים ממולאים בורגול ועדשים

kishuagolmemule

מתכון מאוד בריא המשלב קישואים, בורגול ועדשים. לשלושת המרכיבים העיקריים במתכון ויטמינים ורכיבים בריאים. תבשיל ביתי ופשוט שכל אחד יכול להכין, מתאים גם לצמחוניים וטבעונים. קישואים ממולאים ברוטב עגבניות – מנה ביתית, טעימה ובריאה.

למתכון > קישואים עגולים במילוי בורגול ועדשים

3. חמין בורגול אדום מהיר

burgulhamin

מנה משפחתית וטעימה במיוחד של חמין בורגול ועוף. שלא כמו חמין רגיל, את חמין הבורגול מכינים ב-3 שעות בלבד. במתכון תמצאו כמות מכובדת של בורגול יחד עם רצועות גזר ושוקי עוף ויש לכם מנה נהדרת לארוחת צהריים בשבת או בכל יום אחר בשבוע.

למתכון > חמין בורגול ועוף מהיר

4. סלט בורגול ועדשים חומות

bur

סלט בורגול מבושל בשילוב עדשים חומות המשמש כתוספת חמה נהדרת לכל ארוחה. הסלט מעולה לשומרים על המשקל ועל הבריאות, מלבד היותו סלט טעים ובריא, הוא גם משביע מאודו לפעמים יכול לעמוד כמנה עיקרית לארוחת ערב קלילה וטעימה.

למתכון > סלט בורגול ועדשים חומות

5. תבשיל בורגול עם פירות יבשים

nonhh

עוד מתכון בריא המשלב בורגול ופירות יבשים, מלבד היותו מתאים לט"ו בשבט, המתכון לתבשיל בורגול עם פירות יבשים יכול בקלות להשתלב בכל ארוחה, הוא מתאים לצמחוניים וטבעונים ומספק לגוף המון רכיבים בריאים ונחוצים. במנה משולב הבורגול עם ירקות בריאים ופירות יבשים, דבר שהופך אותה לבריאה, משביעה וטעימה במיוחד.

למתכון > תבשיל בורגול עם פירות יבשים

6. קובה בורגול מטוגנת

kubba

עוד דרך נפלאה לשלב בורגול בתפריט היומי היא קובה בורגול מטוגנת, מאכל עירקי מוכר ואהוב ע"י רבים שמכינים מבצק בורגול (הכולל בשר בתותו) ומילוי בשר ותבלינים. לאחר הטיגון מתקבלת קובה מטוגנת טעימה מאוד שמתאימה לשישי או לכל יום אחר בשבוע ומשמשת כארוחת צהריים משביעה.

למתכון > קובה בורגול מטוגנת

למתכון לצמחוניים > קציצות בורגול מטוגנות

7. אושפלאו בורגול עם גזר ובשר

10967849_10205732416453262_1585979589_n

לסיום, מתכון לתוספת מוצלחת במיוחד, הבסיס למתכון לאושפלאו בורגול טמון כמובן במתכון האושפלאו המסורתי אותו מכינים עם אורז. שרית החליפה בין השניים, טיגנה גזר ובשל עם בורגול ויצרה מתכון בריא, טעים ומשביע לתוספת חמה מעולה לארוחה בשרית.

למתכון > אושפלאו בורגול

🔥הכי פופולרי עכשיו!
דילוג לתוכן