FoodisGood

מצרכים פופולרים
בשר, דגים ועוף
ירקות ופירות
מצרכים בריאים

18 תוספות בריאות לכל ארוחה!

תוספת בריאה יכולה בקלות להעשיר את הארוחה הן מבחינת הטעמים והן מבחינת הערכים התזונתיים.דוגמאות לתוספות בריאות יכולות להיות בורגול, קינואה, עדשים, כוסמת וגם ירקות צלויים או מבושלים.. אספנו מגוון מתכונים ורעיונות לתוספות שיתאימו לכל ארוחה. תיהנו!

1. בורגול

בורגול הוא מזון בריא שמספק ערך תזונתי גבוה. הוא מכיל חלבונים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. הבורגול דל בקלוריות, הוא טעים ומשביע וניתן להשתמש בו במגוון מנות. באוסף הבא תמצאו מתכונים רבים למנות עם בורגול.

2. קינואה

הקינואה מכילה חלבונים וסיבים תזונתיים, והיא טובה גם כמקור חלבון לספורטאים. הסיבים תורמים לעיכול תקין ולשמירה על רמות סוכר דם יציבות. קינואה מכילה גם מינרלים חשובים וויטמינים. היא לא מכילה גלוטן ומתאימה לאנשים עם רגישות לגלוטן. ניתן להשתמש בקינואה במגוון דרכים, כמו סלטים או כחלק ממנה ראשונה. לפניכם מדריך להכנת קינואה מושלמת, כולל מתכונים נוספים.

3. כוסמת

היא נחשבת כמקור לברזל וסידן ומונה בתוכה את כל 8 חומצות האמינו. בנוסף, הכוסמת מכילה את נוגד החמצון רוטין – אשר תורם למניעת מחלות. בכתבה המצורפת תלמדו לבשל כוסמת ותקבלו כמה מתכונים מעולים להכנה עם כוסמת!

4. תבשיל גריסי פנינה ופטריות

הגריסים הם דגנים מלאים שמספקים אנרגיה לגוף. הם מכילים סיבים תזונתיים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. גריסי הפנינה מתבשלים יחסית מהר ובשילוב עם הירקות הופכים למנה בריאה, עשירה בחלבון, סיבים תזונתיים, ירקות ותבלינים.

5. סלט שורשים מושלם

ירקות שורש מסייעים לשמירה על מערכת העיכול, מחזקים את השיניים והעצמות, ומסייעים לתפקוד הלב והמערכת החיסונית. מצורף מתכון לסלט ירקות שורש בריא וטעים במיוחד!

6. תבשיל כרוב מאודה ברוטב עגבניות

מתכון נוסטלגי נהדר לכל – כרוב מאודה ברוטב עגבניות עסיסי שמהווה תוספת נימוחה ומנחמת לכל מנה, החל ממנות בשריות ועופות ועד קציצות צמחוניות ואפילו לצד פירה.

7. אורז ירוק מלא בעשבי תיבול

אורז ירוק עם המון עשבי תיבול, שום ובצל. מנה סופר קלה להכנה, מקורית וטעימה שקל להכין ותתאים בול לארוחות הצהריים של אמצע השבוע. בתאבון.

8. פרוסות תפוחי אדמה בסגנון צ'יפס אפוי בתנור

פרוסות תפוחי אדמה בתנור שיוצאים ממש כמו צ׳יפס – טעים אש והילדים אוהבים. תוספת שמתאימה כמעט לכל ארוחה, מגישים עם רטבים ונהנים.

9. פריקה / פריקי (חיטה ירוקה מעושנת)

הפריקה או הפריקי היא בעצם חיטה ירוקה מעושנת, הבישול קל והתוצאה בריאה וטעימה. את הפריקה מומלץ להגיש לצד טחינה וסלט, כתוספת לבשר.

10. שעועית ירוקה מוקפצת

התוספת האולטימטיבית לכל ארוחה – שעועית ירוקה מוקפצת עם שומשום ורוטב סויה. תוספת בריאה, טעימה וקלה להכנה.

11. אנטיפסטי בסיר טיגון ללא שמן

זו דרך נהדרת להוסיף ירקות מבושלים לכל ארוחה במינימום מאמץ. מאוד מהיר וקל להכנה והכי חשוב – הירקות יוצאים מתובלים נהדר, פריכים ומושלמים!

12. סלט עדשים וירקות

סלט צבעוני וטעים שמשדרג כל ארוחה. הסלט הפשוט הזה משלב עדשים ירוקות, ירקות שונים ותיבול בסיסי – כל מה שצריך כדי ליהנות מסלט בריא.

13. אפונה וגזר • תבשיל נהדר בקלי קלות

את התבשיל הזה כולנו מכירים – תבשיל אפונה וגזר ברוטב עגבניות עסיסי, זה ממש קל להכנה ומשדרג כל ארוחה!

14. שעועית לבנה ברוטב עגבניות

מנה שהיא תוספת חמה ומנחמת שמשדרגת כל ארוחה, ויכולה גם לעמוד כארוחה מלאה בפני עצמה. מתכון לשעועית לבנה מבושלת ברוטב עגבניות מתובל.

15. כרובית שלמה בתנור

כרובית בתנור שמכינים כל-כל בקלות, כרובית בתנור שתגנוב את ההצגה מכל תוספת אחרת שתניחו על השולחן, לא תאמינו אבל הכרובית הזאת מצריכה 4 מרכיבים בסיסיים בלבד!

16. צ'יפס בטטה קריספי בסיר טיגון ללא שמן

בין התוספות הכי מוצלחות שיש! הוא מתאים לכל ארוחה, הוא טעים בטירוף וכשמכינים אותו בסיר טיגון ללא שמן אפילו אפשר לומר שהוא בריא! הבטטה מלאה בערכים תזונתיים ושומרת עלינו שבעים לאוך זמן.

17. פטריות שמפיניון צלויות בתנור עם סויה ועשבי תיבול

קלות להכנה, בתיבול שום וסויה, דלות בקלוריות, טבעוניות ומוכנות תוך 20 דקות. מכינים הכל בקערה אחת, ערבוב קל ולתנור.

18. ירקות מוקפצים בדבש וסילאן

מגוון ירקות צבעוניים מוקפצים בשמן זית מתובלים בדבש וסילאן. מנה עשירה בטעמים וויטמינים.
דילוג לתוכן